Längesedan...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Längesedan...

    jag skrev här...och jag saknar de diskussioner vi hade kring andlighet i stort...tom alla frasse-kommentarer och alla -emot-inlägg för det fick mig att tänka till många gånger

    Andligt var något helt annat än ett sätt att försöka få gratishjälp med borttappade saker....vi hade djupa tankar kring det andliga och taket var högt...ingen hade det rätta, sanna, enda svaret utan tanken fick leva och sväva fritt

    Tassar ut igen.....
  2. 1
    Längesedan... jag skrev här...och jag saknar de diskussioner vi hade kring andlighet i stort...tom alla frasse-kommentarer och alla -emot-inlägg för det fick mig att tänka till många gånger

    Andligt var något helt annat än ett sätt att försöka få gratishjälp med borttappade saker....vi hade djupa tankar kring det andliga och taket var högt...ingen hade det rätta, sanna, enda svaret utan tanken fick leva och sväva fritt

    Tassar ut igen.....
  3. Missmu
    #2
    Hej! Ja, jag saknar också diskussionerna och jag saknar det faktum att det var OK att både tvivla och tro och att få hjälp att bena ut sina tankar om olika saker. Det känns otroligt tomt utan alla här på snacket. "Övernaturligt" blev ju snabbt ett "Vi som tror på spöken är välkomna-snack".

    Själv brottas jag fortfarande med vissa tvivel, kämpar emot den motvind vi är i just nu samt funderar på hur vi ska bli av med den som huserar i vårt hus men som borde gått över till andra sidan för länge sedan. Jag har försökt prata med honom lite men det går sisådär.

    Min äldsta är i en period nu när hon vill veta mycket om himlen (finns det något sådant?), hon vill veta om man kan ha en egen ängel, hon vill veta varför om en väldig massa saker och det utmanar verkligen min syn på saker och ting. Spännande!
  4. 2
    Hej! Ja, jag saknar också diskussionerna och jag saknar det faktum att det var OK att både tvivla och tro och att få hjälp att bena ut sina tankar om olika saker. Det känns otroligt tomt utan alla här på snacket. "Övernaturligt" blev ju snabbt ett "Vi som tror på spöken är välkomna-snack".

    Själv brottas jag fortfarande med vissa tvivel, kämpar emot den motvind vi är i just nu samt funderar på hur vi ska bli av med den som huserar i vårt hus men som borde gått över till andra sidan för länge sedan. Jag har försökt prata med honom lite men det går sisådär.

    Min äldsta är i en period nu när hon vill veta mycket om himlen (finns det något sådant?), hon vill veta om man kan ha en egen ängel, hon vill veta varför om en väldig massa saker och det utmanar verkligen min syn på saker och ting. Spännande!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Hej! JO...

    vem har inte tvivel? Man måste ju lära känna sig själv på den här långa vägen...skicka ett pm till mig för du är/har ju ingen sida under Missmu så kanske jag kan förmedla hjälp hemma hos dig!
  6. 3
    Hej! JO... vem har inte tvivel? Man måste ju lära känna sig själv på den här långa vägen...skicka ett pm till mig för du är/har ju ingen sida under Missmu så kanske jag kan förmedla hjälp hemma hos dig!
  7. *Irma*
    #4

    Ja, de är trist

    för egen del har jag hittat andra forum där jag diskuterar övernaturligt, healing m.m.

    Vi har alla perioder av tvivel och det tror jag bara är nyttigt. Men så helt plötsligt är man på banan igen. Själv har jag också legat lågt men har nu börjat ta tag i korten igen, går en regressionskurs och har gjort flera regressioner under sommaren så nu känns det ljusare igen. Jag mår mycket bättre när jag får jobba med den andliga biten. :-)
  8. 4
    Ja, de är trist för egen del har jag hittat andra forum där jag diskuterar övernaturligt, healing m.m.

    Vi har alla perioder av tvivel och det tror jag bara är nyttigt. Men så helt plötsligt är man på banan igen. Själv har jag också legat lågt men har nu börjat ta tag i korten igen, går en regressionskurs och har gjort flera regressioner under sommaren så nu känns det ljusare igen. Jag mår mycket bättre när jag får jobba med den andliga biten. :-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    Jag var inte delaktig i de diskussionerna utan kom in för ett tag sedan, det tog en liten stund innan polletten trillade ner och jag såg att du och många andra jag pratat med försvunnit härifrån. Då blev det aldrig riktigt av att jag stannade här heller. Trist säger jag!
  10. 5
    Jag var inte delaktig i de diskussionerna utan kom in för ett tag sedan, det tog en liten stund innan polletten trillade ner och jag såg att du och många andra jag pratat med försvunnit härifrån. Då blev det aldrig riktigt av att jag stannade här heller. Trist säger jag!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Hej,
    loggade in här för första gången på månader, och konstaterar sorgset att detta snack verkligen ÄR dött (

    Har själv dragit vidare till andra forum och sammanhang, och antar att samma gäller för de andra 'gamla' Andligt-snackarna.
  12. 6
    Hej,
    loggade in här för första gången på månader, och konstaterar sorgset att detta snack verkligen ÄR dött (

    Har själv dragit vidare till andra forum och sammanhang, och antar att samma gäller för de andra 'gamla' Andligt-snackarna.

Liknande trådar

  1. Längesedan
    By Basilika & nr 3 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 21:18
  2. vet ni vad som var längesedan?
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 20:34
  3. Längesedan...
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 15:52
  4. Längesedan...
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 17:33
  5. nu var det längesedan:)
    By matamala in forum Pappasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar