Jag har hittat min bil...
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Jag har hittat min bil...

    en Citroen C-Crosser den uppfyller alla mina krav (nåja nästen) men tyvärr är den ju sprojlans så den spräcker ju ekonomin totalt. Men annars är 4wd, 7-sits och soppförbrukningen helt inom mina ramar. Varför finns aldrig den riktigt perfekta bilen????
    K-line med J 0112, B 0504 och E 070125

    På väg mot ett lättare liv
    v1 -4,5kg
    v2 +0,1kg
    v3 +-0,0 kg
    v4 -1,0 kg
    v5 -0,4 kg
    v6 -0,4 kg
  2. 1
    Jag har hittat min bil... en Citroen C-Crosser den uppfyller alla mina krav (nåja nästen) men tyvärr är den ju sprojlans så den spräcker ju ekonomin totalt. Men annars är 4wd, 7-sits och soppförbrukningen helt inom mina ramar. Varför finns aldrig den riktigt perfekta bilen????
  3. Bilisten
    #2
    Originalet till den bilen, Mitsubishi Outlander, är billigare om jag ser rätt på hemsidorna. (C-Crosser är en Outlander med diverse Cittramodifikationer men byggs av Mitsubishi) Kanske klarar den din budget istället kanske? :-)
  4. 2
    Originalet till den bilen, Mitsubishi Outlander, är billigare om jag ser rätt på hemsidorna. (C-Crosser är en Outlander med diverse Cittramodifikationer men byggs av Mitsubishi) Kanske klarar den din budget istället kanske? :-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Nä...för det var liksom modifikationer i form av 7-sitsig och bränsleförbrukningen som gjorde att den passade oss. Outlandern är ett nedåtköp i förhållande till det vi har nu. Hårsfint mellan flipp och flopp eller hur
  6. 3
    Nä...för det var liksom modifikationer i form av 7-sitsig och bränsleförbrukningen som gjorde att den passade oss. Outlandern är ett nedåtköp i förhållande till det vi har nu. Hårsfint mellan flipp och flopp eller hur
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Nya Outlander

    Nya Outlander som kom i våras finns som årsmodell 2008 i flera utföranden.
    (-07rna är slutsålda sedan länge). Den kommer som -08 med en bensinmotor på 2,4-liter och 170 hk, den finns att välja med antingen manuell eller automatlåda. Dessutom kommer den med en 2,2-liters dieselmotor på 156 hk. Den senare säljs med manuell låda. Partikelfilter finns och en bränsleförbrukning på 0,73 l/mil vid blandad körning.

    Ska man ha modellen i 7-sitsigt utförande blir det till att välja lyxmodell Instyle. Då är den utrustad med läderklädsel, elmanövrerbar förarstol, finare steroanläggning, xenonljus.

    I basutförande kommer den med bensinmotor att kosta 263.900:- och med diesel 293.900:. Instylemodellen kostar ytterligare 30.000:-
  8. 4
    Nya Outlander Nya Outlander som kom i våras finns som årsmodell 2008 i flera utföranden.
    (-07rna är slutsålda sedan länge). Den kommer som -08 med en bensinmotor på 2,4-liter och 170 hk, den finns att välja med antingen manuell eller automatlåda. Dessutom kommer den med en 2,2-liters dieselmotor på 156 hk. Den senare säljs med manuell låda. Partikelfilter finns och en bränsleförbrukning på 0,73 l/mil vid blandad körning.

    Ska man ha modellen i 7-sitsigt utförande blir det till att välja lyxmodell Instyle. Då är den utrustad med läderklädsel, elmanövrerbar förarstol, finare steroanläggning, xenonljus.

    I basutförande kommer den med bensinmotor att kosta 263.900:- och med diesel 293.900:. Instylemodellen kostar ytterligare 30.000:-
  9. Anonym
    #5
    Enligt sambon så var den ingen vidare miljövänlig enligt den där tabellen som fanns i broschyren som kom med DN i helgen.
  10. 5
    Enligt sambon så var den ingen vidare miljövänlig enligt den där tabellen som fanns i broschyren som kom med DN i helgen.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Jamen finns det inte alltid någon hake Kanske tur att den ligger utanför vår budget då
  12. 6
    Jamen finns det inte alltid någon hake Kanske tur att den ligger utanför vår budget då
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Det var dyra extrasäten
  14. 7
    Det var dyra extrasäten
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Slut först

    Och ändå var det den versionen som såldes slut först när det gäller -07rna.
  16. 8
    Slut först Och ändå var det den versionen som såldes slut först när det gäller -07rna.
  17. Bilisten
    #9
    Det är ju samma bil när det gäller sjusitsigheten. Bränsleförbrukningen kan variera beroende på motor ni väljer. Jag orkar inte kolla specarna nu, men det har kanske du gjort, men så mycket kan det väl inte skilja?
  18. 9
    Det är ju samma bil när det gäller sjusitsigheten. Bränsleförbrukningen kan variera beroende på motor ni väljer. Jag orkar inte kolla specarna nu, men det har kanske du gjort, men så mycket kan det väl inte skilja?
  19. Bilisten
    #10
    Var det kanske motorn i 07rna som Peter56 berättar om? Har för mig att det inte var partikelfilter i dem, men att det är det i nya. Kan inte tro att C-Crosser hamnar bättre till.

    För övrigt köper man väl inte en Cittra om man ska ha fyrhjulsdrivet? Då väljer man väl någon som gjort det förr? :-)
  20. 10
    Var det kanske motorn i 07rna som Peter56 berättar om? Har för mig att det inte var partikelfilter i dem, men att det är det i nya. Kan inte tro att C-Crosser hamnar bättre till.

    För övrigt köper man väl inte en Cittra om man ska ha fyrhjulsdrivet? Då väljer man väl någon som gjort det förr? :-)
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Riktigt

    Det är riktigt det du säger om partikelfiltret. På den nya motorn är det slutet partikelfilter.
  22. 11
    Riktigt Det är riktigt det du säger om partikelfiltret. På den nya motorn är det slutet partikelfilter.
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    Mmmmm fast de foldrar jag kollade på mitshubishis hemsida visade varken på att det fanns 7-sitsiga varianter eller med diselmotor. Och då drog bilen strax över liten milen blandad körning och var som sagt 5-sitsig. Eftersom våra kriterier var 7-sits, under 0,8 l/mil och 4wd så föll den som visades på hemsidan rätt regält Men det är nog som Peter56 skriver de har sålt slut och då visar man dem följdaktligen inte heller på hemsidan. Men ja, annars är den knaske intressant. Men enligtprs specarna Peter56 gjorde så blir bilen ju knappast billigare...och då skulle jag nog tycka att en cittra var lite rolig
  24. 12
    Mmmmm fast de foldrar jag kollade på mitshubishis hemsida visade varken på att det fanns 7-sitsiga varianter eller med diselmotor. Och då drog bilen strax över liten milen blandad körning och var som sagt 5-sitsig. Eftersom våra kriterier var 7-sits, under 0,8 l/mil och 4wd så föll den som visades på hemsidan rätt regält Men det är nog som Peter56 skriver de har sålt slut och då visar man dem följdaktligen inte heller på hemsidan. Men ja, annars är den knaske intressant. Men enligtprs specarna Peter56 gjorde så blir bilen ju knappast billigare...och då skulle jag nog tycka att en cittra var lite rolig
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Haha varför inte pröva en 4wd cittra...det vore väll roligt. Hade vi haft pluring så hade en subar tribeca legat högt på önskelistan men när...den är på tok för dyr och drar på tok för mycket soppa. Då får man liksom spana in billigare kopior
  26. 13
    Haha varför inte pröva en 4wd cittra...det vore väll roligt. Hade vi haft pluring så hade en subar tribeca legat högt på önskelistan men när...den är på tok för dyr och drar på tok för mycket soppa. Då får man liksom spana in billigare kopior
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14

    Kollat fel

    Då har du kollat på fel modell av Outlander. Jag var precis inne och tittade på Mitsubishis hemsida och när man tittar på nya Outlander så framgår det att i Instyleutförande så har den tre sätesrader. Kanske har du tittat på den gamla modellen Outlander Turbo som fortfarande säljs och som också finns på hemsidan? Det är en mindre bil som enbart finns i femsitsigt utförande.
  28. 14
    Kollat fel Då har du kollat på fel modell av Outlander. Jag var precis inne och tittade på Mitsubishis hemsida och när man tittar på nya Outlander så framgår det att i Instyleutförande så har den tre sätesrader. Kanske har du tittat på den gamla modellen Outlander Turbo som fortfarande säljs och som också finns på hemsidan? Det är en mindre bil som enbart finns i femsitsigt utförande.
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    Ja, du ser...är ju inge vidare på det här med att kolla bilar. Tyckte väll att den inte var aktuell för oss Åh andra sidan är det nog fel prisklass över huvud taget. maken satt och räknade i går och för att vi skulle sänka vår bilkostnad med skatt, soppa, försäkring osv så behöver vi typ sälhja båda bilarna och köpa en "ntare" begagnad för max 180000:-
    Roligast däremot var att vi konstaterade att vår lilla bil är "gratis" dvs kostnaden för den per månad är exakt den samma som vi sparar i soppaförbrukning på den stora. Så helt enkelt vi har friheten med två bilar till kostnaden av att enbart nyttja en stor.
  30. 15
    Ja, du ser...är ju inge vidare på det här med att kolla bilar. Tyckte väll att den inte var aktuell för oss Åh andra sidan är det nog fel prisklass över huvud taget. maken satt och räknade i går och för att vi skulle sänka vår bilkostnad med skatt, soppa, försäkring osv så behöver vi typ sälhja båda bilarna och köpa en "ntare" begagnad för max 180000:-
    Roligast däremot var att vi konstaterade att vår lilla bil är "gratis" dvs kostnaden för den per månad är exakt den samma som vi sparar i soppaförbrukning på den stora. Så helt enkelt vi har friheten med två bilar till kostnaden av att enbart nyttja en stor.
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16
    Motsvarande ekvation om vi skulle behålla lilla bilen är nyare begagnad bil för 150 000:-
    Varför har jag inte någon rikt tant i Amerikat som bara går och dör och lämnar mig miljoner??????
  32. 16
    Motsvarande ekvation om vi skulle behålla lilla bilen är nyare begagnad bil för 150 000:-
    Varför har jag inte någon rikt tant i Amerikat som bara går och dör och lämnar mig miljoner??????
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Fy fy, hade du haft pengar....
    Hade den haft 0-emmision möjligtvis.
  34. 17
    Fy fy, hade du haft pengar....
    Hade den haft 0-emmision möjligtvis.
  35. Medlem sedan
    Jun 2001
    #18
    Hade jag haft pengar hade jag utvecklat och framställt min drömbil Miljövänlig, flexibel och väldigt rolig att köra!
  36. 18
    Hade jag haft pengar hade jag utvecklat och framställt min drömbil Miljövänlig, flexibel och väldigt rolig att köra!
  37. *SM*
    #19

    OT

    Citroen hade 4WD nån gång på 60-talet, jag kommer inte ihåg vilka årsmodeller.
    En himskans avancerad 4WD var det , en motor för varje axel, det lär ha varit ett riktigt hästjobb att synkronisera gasen på de båda motorerna.
    Jag vet inte heller om det fanns någon diffspärr.

    Är det btw "riktig" 4WD i outlandern eller är det samma bluff som volvo och de flesta andra?
  38. 19
    OT Citroen hade 4WD nån gång på 60-talet, jag kommer inte ihåg vilka årsmodeller.
    En himskans avancerad 4WD var det , en motor för varje axel, det lär ha varit ett riktigt hästjobb att synkronisera gasen på de båda motorerna.
    Jag vet inte heller om det fanns någon diffspärr.

    Är det btw "riktig" 4WD i outlandern eller är det samma bluff som volvo och de flesta andra?
  39. Medlem sedan
    Jun 2001
    #20

    Riktig

    Nya Outlander har riktig 4WD.
  40. 20
    Riktig Nya Outlander har riktig 4WD.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu har jag hittat nåt kul!
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 20:29
  2. Vi har hittat ett hus!
    By LiZ. in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 12:07
  3. Har hittat hit...
    By Annica m Felix in forum Många barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 07:45
  4. NU har jag hittat dem..
    By SANDEE in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:39
  5. Jag har hittat...
    By Annica m Felix in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 09:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar