Klädfråga.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Klädfråga.

    Tänk er en småmullig kvinna i 30-årsåldern. Iklädd svart top, blå jeansskjorts (halvlånga) med svarta tjocka strumpbyxor under och så svarta stövlar... Hur reagerar ni på hennes klädsel? Vad tycker ni? Vad tror ni om henne som person?
  2. 1
    Klädfråga. Tänk er en småmullig kvinna i 30-årsåldern. Iklädd svart top, blå jeansskjorts (halvlånga) med svarta tjocka strumpbyxor under och så svarta stövlar... Hur reagerar ni på hennes klädsel? Vad tycker ni? Vad tror ni om henne som person?
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Jag skulle nog inte tänka något överhuvudtaget rörande hur hon är som person. Bara att jag skulle inte ta på mig shorts med strumpbyxor under...
  4. 2
    Jag skulle nog inte tänka något överhuvudtaget rörande hur hon är som person. Bara att jag skulle inte ta på mig shorts med strumpbyxor under...
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3

    om jag fattat dig rätt

    så har hon kalasbyxor, skjorta och topp? Inga byxor? Ingen kjol?

    Ja med det som utgångsläget tänker jag att hon är nog lite virrig/glömsk. I övrigt så tänker jag inte så mycket.
  6. 3
    om jag fattat dig rätt så har hon kalasbyxor, skjorta och topp? Inga byxor? Ingen kjol?

    Ja med det som utgångsläget tänker jag att hon är nog lite virrig/glömsk. I övrigt så tänker jag inte så mycket.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4

    oj ser nu att

    du skrev shorts. Trodde du skrev jeanssjkorta... ja då är det ju en annan sak. OM jag tänker så tänker jag kanske att; jaha... där står/går en kvinna i 30-års åldern med fula kläder.
    Men det tänker jag bara för att jag skulle tänka om kläderna. Annars, i vanliga fall skiter jag fullkomligt i vad folk har på sig.

    har själv blivit uttittad/bedömd så många gånger och jag har lärt mig att inte döma folk efter kläder.
  8. 4
    oj ser nu att du skrev shorts. Trodde du skrev jeanssjkorta... ja då är det ju en annan sak. OM jag tänker så tänker jag kanske att; jaha... där står/går en kvinna i 30-års åldern med fula kläder.
    Men det tänker jag bara för att jag skulle tänka om kläderna. Annars, i vanliga fall skiter jag fullkomligt i vad folk har på sig.

    har själv blivit uttittad/bedömd så många gånger och jag har lärt mig att inte döma folk efter kläder.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Byxor = skjortsen Tänk dig halvlånga blå jeansskjorts. Det var modernt ungefär när TV-serien Blossom på TV var ny att ha svarta tjocka strumpbyxor under jeansskjorts...
  10. 5
    Byxor = skjortsen Tänk dig halvlånga blå jeansskjorts. Det var modernt ungefär när TV-serien Blossom på TV var ny att ha svarta tjocka strumpbyxor under jeansskjorts...
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Jag hade tänktet hade varit snyggare med cityshorts till, och strumpbyxor som slutar på vaden ungefär.
    Men hur hon är som person har jag ingen aning om!
  12. 6
    Jag hade tänktet hade varit snyggare med cityshorts till, och strumpbyxor som slutar på vaden ungefär.
    Men hur hon är som person har jag ingen aning om!
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7

    FAst hellre svarta tjocka

    kalasbyxor än tunna najlons..... fiii fan så kallt nu på hösten.
  14. 7
    FAst hellre svarta tjocka kalasbyxor än tunna najlons..... fiii fan så kallt nu på hösten.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Cityshorts i kombination med vadlånga tights/strumpbyxor? *försöker föreställa mig hur det ser ut*
  16. 8
    Cityshorts i kombination med vadlånga tights/strumpbyxor? *försöker föreställa mig hur det ser ut*
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Idag har det förvisso varit ganska varmt här men annars håller jag med *s* "Kalasbyxor" är en rätt bra uppfinning ibland Fast var går gränsen mellan kalasbyxor och tjocka strumpbyxor? För mig är kalasbyxor typ stickade/virkade i bomull, mjuka. Medans tjocka strumpbyxor, ja då menar jag väl egentligen "najlons" fortfarande fast just tjockare/tätare
  18. 9
    Idag har det förvisso varit ganska varmt här men annars håller jag med *s* "Kalasbyxor" är en rätt bra uppfinning ibland Fast var går gränsen mellan kalasbyxor och tjocka strumpbyxor? För mig är kalasbyxor typ stickade/virkade i bomull, mjuka. Medans tjocka strumpbyxor, ja då menar jag väl egentligen "najlons" fortfarande fast just tjockare/tätare
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Eftersom jag är helkass när det gäller vad som är på modet eller inte så hade jag nog bara tänk typ att tack och lov att jag inte följer modet eftersom det där inte var snyggt.

    Tänker inget om personen i sig.
  20. 10
    Eftersom jag är helkass när det gäller vad som är på modet eller inte så hade jag nog bara tänk typ att tack och lov att jag inte följer modet eftersom det där inte var snyggt.

    Tänker inget om personen i sig.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Rätt kass jag med men jag vågar nog påstå att det jag beskrev inte räknas till det som är mode nu... Å andra sidan är jag lite "alternativ" och skiter ganska bra i vad som är "inne och ute".
  22. 11
    Rätt kass jag med men jag vågar nog påstå att det jag beskrev inte räknas till det som är mode nu... Å andra sidan är jag lite "alternativ" och skiter ganska bra i vad som är "inne och ute".
  23. Medlem sedan
    Jul 2007
    #12

    Kalasbyxor

    är de där hederliga gamla godingarna.... med fot och gärna ribbstickade, ett sträck fram och två bak i grenen. Så man vet vilket som fram o bak

    Känns som en evighet sedan....
  24. 12
    Kalasbyxor är de där hederliga gamla godingarna.... med fot och gärna ribbstickade, ett sträck fram och två bak i grenen. Så man vet vilket som fram o bak

    Känns som en evighet sedan....
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Hehe, såna där med en söm fram och två bak ser jag inte ofta numera nej. Nu är det controltop och grejer....
  26. 13
    Hehe, såna där med en söm fram och två bak ser jag inte ofta numera nej. Nu är det controltop och grejer....
  27. Medlem sedan
    Jul 2007
    #14

    När jag var liten

    hade jag alltid kalasbyxor på vintern. Och långt upp i ålder för det var så himla skönt att ta av sig när jag kom hem och gå och gosa i. De måste vara aningen förstora så att man få långa långben fötter i dem... sen ska ma sitta och gnugga fötterna mot ryamattan hahaha snacka om nostligtripp
  28. 14
    När jag var liten hade jag alltid kalasbyxor på vintern. Och långt upp i ålder för det var så himla skönt att ta av sig när jag kom hem och gå och gosa i. De måste vara aningen förstora så att man få långa långben fötter i dem... sen ska ma sitta och gnugga fötterna mot ryamattan hahaha snacka om nostligtripp
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Å sen när du blev tant började du med mammelucker?
  30. 15
    Å sen när du blev tant började du med mammelucker?
  31. Medlem sedan
    Sep 2006
    #16
    Vilken tur att det inte var mode just nu *S*

    Det är tur att affärerna inte säljer omoderna kläder och att man kan se på provdockorna hur man kan kombinera kläderna så att jag fortfarande kan köpa lite kläder till barnen Annars hade det nog blivit - Meeeen mamma dåååå *S*
  32. 16
    Vilken tur att det inte var mode just nu *S*

    Det är tur att affärerna inte säljer omoderna kläder och att man kan se på provdockorna hur man kan kombinera kläderna så att jag fortfarande kan köpa lite kläder till barnen Annars hade det nog blivit - Meeeen mamma dåååå *S*
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Varför är det tur, vem hade tvingat dig att ha det på dig?

    Fast visst säljer affärerna omoderna kläder. Dels är vissa affärer mer mode-inriktade än andra och dels kan _kombinationer_ vara omoderna fastän plaggen i sin enskildhet inte är det.
  34. 17
    Varför är det tur, vem hade tvingat dig att ha det på dig?

    Fast visst säljer affärerna omoderna kläder. Dels är vissa affärer mer mode-inriktade än andra och dels kan _kombinationer_ vara omoderna fastän plaggen i sin enskildhet inte är det.
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18
    Det hade min man svårt med... ofta hade barnen strumpbyxorna bak och fram och han lärde sig aldrig.
    Ofta satt lappen (tvättrådet) fram på de kalasbyxor döttrarna hade och tvättrådet SKA sitta bak enligt maken *S*
  36. 18
    Det hade min man svårt med... ofta hade barnen strumpbyxorna bak och fram och han lärde sig aldrig.
    Ofta satt lappen (tvättrådet) fram på de kalasbyxor döttrarna hade och tvättrådet SKA sitta bak enligt maken *S*
  37. Medlem sedan
    Jul 2007
    #19

    hahahaha du...

    jag hade faktiskt mammelucker när jag var liten!! Jag fick ett par av mormor i julklapp.... ett par blåsvartrandiga, smalrandiga, med svart spets! Men det är de enda mammelucker jag ägt. Tänk dem hade jag förträngt
  38. 19
    hahahaha du... jag hade faktiskt mammelucker när jag var liten!! Jag fick ett par av mormor i julklapp.... ett par blåsvartrandiga, smalrandiga, med svart spets! Men det är de enda mammelucker jag ägt. Tänk dem hade jag förträngt
  39. Medlem sedan
    Jul 2007
    #20

    men det har han ju rätt i

    BAK ska tvättlappen sitta.....
  40. 20
    men det har han ju rätt i BAK ska tvättlappen sitta.....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Klädfråga!
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 20:18
  2. Klädfråga!
    By Annam.4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:14
  3. Just ja..klädfråga
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 08:43
  4. klädfråga då
    By Achelois in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 19:00
  5. Klädfråga
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 16:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar