Nya fullkornsprodukter
Vikt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Nya fullkornsprodukter

    jag såg att bl a Kungsörnen har kommit med pasta som ser ut som den gamla hederliga vita pastan men som innehåller mer fibrer.

    http://www.kungsornen.se/kungsornen/...C?OpenDocument
  2. 1
    Nya fullkornsprodukter jag såg att bl a Kungsörnen har kommit med pasta som ser ut som den gamla hederliga vita pastan men som innehåller mer fibrer.

    http://www.kungsornen.se/kungsornen/...C?OpenDocument
  3. ÅJ67 m 3 kidz
    #2
  4. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Se där ja!

    Jag skrev ett inlägg längre bak, svar till bullen. Jag köpte sån pasta på Kvantum, men det var ett annat märke - lila påse, står på Italienska (och svenska).
    Det var tydligen MER fibrer än "vanlig" f-pasta! Mina ungar är inte så förtjusta i brun pasta....Har vi råsocker hemma, suckar de och kallar det fullkornssocker
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  5. 3
    Se där ja! Jag skrev ett inlägg längre bak, svar till bullen. Jag köpte sån pasta på Kvantum, men det var ett annat märke - lila påse, står på Italienska (och svenska).
    Det var tydligen MER fibrer än "vanlig" f-pasta! Mina ungar är inte så förtjusta i brun pasta....Har vi råsocker hemma, suckar de och kallar det fullkornssocker
  6. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4
    Jag har köpt den, men inte provat ännu. Mina barn är inte jätteförtjusta i brun pasta, så detta kanske är ett bra sätt att "lura" dem
  7. 4
    Jag har köpt den, men inte provat ännu. Mina barn är inte jätteförtjusta i brun pasta, så detta kanske är ett bra sätt att "lura" dem
  8. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Se upp med fullkornsprocenten. Många av deras fullkornsprodukter innehåller bara 55% fullkorn. inte så bra mot Zetas 100%. Det kan vi kalla långsamma kolisar.
  9. 5
    Se upp med fullkornsprocenten. Många av deras fullkornsprodukter innehåller bara 55% fullkorn. inte så bra mot Zetas 100%. Det kan vi kalla långsamma kolisar.
  10. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Gillar nog Zetas bättre...men smaken är som baken

    Ha en bra "sista-pulver-dag"
  11. 6
    Gillar nog Zetas bättre...men smaken är som baken

    Ha en bra "sista-pulver-dag"
  12. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Är lite skeptisk mot Kungsörnen, för de innehåller inte 100% fullkorn i sina produkter. Vi har "fullkorns-snabbmakaroner" hemma till barnen, annars äter vi vuxna Zetas, gärna deras Bianco-pasta som enligt uppgift har MER fibrer än de bruna sorterna...
  13. 7
    Är lite skeptisk mot Kungsörnen, för de innehåller inte 100% fullkorn i sina produkter. Vi har "fullkorns-snabbmakaroner" hemma till barnen, annars äter vi vuxna Zetas, gärna deras Bianco-pasta som enligt uppgift har MER fibrer än de bruna sorterna...

Liknande trådar

  1. Fullkornsprodukter?
    By Jossan26 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 01:29
  2. Fullkornsprodukter?
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 19:38
  3. Stor skillnad på fullkornsprodukter
    By -Emla- in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 14:24
  4. fullkornsprodukter...
    By .:Hella:. in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar