Hur sover ni?
_0711 Novemberbarn
  1. __tess__
    #1

    Hur sover ni?

    Jag har problem att hitta något bra sätt att ligga på. Jag har provat att ligga på sida med en kudde mellan knäna och det fungerar, en liten stund. Varje gång jag måste vända mig i sängen är en plåga och på rygg fungerar det bara en stund sen sträcker det och har sig lite överallt. Just nu är det bästa att ha riktigt högt bakom ryggen så att jag snudd på halvsitter, men när min dotter kommer in och vill ligga och gosa så fungerar inte det så bra ...

    Något bra förslag någon?
  2. 1
    Hur sover ni? Jag har problem att hitta något bra sätt att ligga på. Jag har provat att ligga på sida med en kudde mellan knäna och det fungerar, en liten stund. Varje gång jag måste vända mig i sängen är en plåga och på rygg fungerar det bara en stund sen sträcker det och har sig lite överallt. Just nu är det bästa att ha riktigt högt bakom ryggen så att jag snudd på halvsitter, men när min dotter kommer in och vill ligga och gosa så fungerar inte det så bra ...

    Något bra förslag någon?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Bra förslag vet jag inte men jag sover antingen på sidan med gudde mellan benen eller så ligger jag på mage med ena benet krönt utåt. Det är nästan skönast på mage, men då tar jag upp mer än ½ sängen så gubben blir inte sådär superglad
  4. 2
    Bra förslag vet jag inte men jag sover antingen på sidan med gudde mellan benen eller så ligger jag på mage med ena benet krönt utåt. Det är nästan skönast på mage, men då tar jag upp mer än ½ sängen så gubben blir inte sådär superglad
  5. __tess__
    #3

    skulle ju helst ...

    ligga på mage jag med, det är det bästa tycker jag. Men någon liten varelse i min mage håller inte med Det blir ett fasligt sparkande och bökande och jag kommer inte alls till ro ...

    Lika bra att din man vänjer sig kanske?! Vid att det kan bli lite trångt i sängen, klart du ska ta upp all plats du behöver
  6. 3
    skulle ju helst ... ligga på mage jag med, det är det bästa tycker jag. Men någon liten varelse i min mage håller inte med Det blir ett fasligt sparkande och bökande och jag kommer inte alls till ro ...

    Lika bra att din man vänjer sig kanske?! Vid att det kan bli lite trångt i sängen, klart du ska ta upp all plats du behöver
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Sämre och sämre, har samma problem som du. Försöker ibland ligga på rygg, men jag blir bara yr och illamående. Mage går inte för då protesterar lillen därinne, och dessutom måste jag ha jättehögt under huvudet för att inte få en massa sura uppstötningar. Så jag ligger krökt på sidan med kudde mellan knäna och det är INTE bekvämt. Lägg på att jag envisas med att ha POP:s långa nattlinne på mig som jag snor in mig fullständigt i när jag vänder mig + en ettåring som ligger klistrad på ena sidan... Åååå vad det ska bli skönt att få sova på mage och rygg igen!!!
  8. 4
    Sämre och sämre, har samma problem som du. Försöker ibland ligga på rygg, men jag blir bara yr och illamående. Mage går inte för då protesterar lillen därinne, och dessutom måste jag ha jättehögt under huvudet för att inte få en massa sura uppstötningar. Så jag ligger krökt på sidan med kudde mellan knäna och det är INTE bekvämt. Lägg på att jag envisas med att ha POP:s långa nattlinne på mig som jag snor in mig fullständigt i när jag vänder mig + en ettåring som ligger klistrad på ena sidan... Åååå vad det ska bli skönt att få sova på mage och rygg igen!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Jar erbjuder honom gästsänge Eller så kan han få köpa nya sängar !! Det vore väl inte helt fel ... Vi har 2x80x210 cm men jag vill gärna ha 2x90x210.

    När jag ligger på magen, så ligger jag ju egentligen lite på sidan - helt på magen dnugerar inte ! Då blir det andndingsproblem ...

    Ciao
  10. 5
    Jar erbjuder honom gästsänge Eller så kan han få köpa nya sängar !! Det vore väl inte helt fel ... Vi har 2x80x210 cm men jag vill gärna ha 2x90x210.

    När jag ligger på magen, så ligger jag ju egentligen lite på sidan - helt på magen dnugerar inte ! Då blir det andndingsproblem ...

    Ciao
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Om ni har Lidl i närheten kan jag tipsa om en långkudde för bara 149:- Den ger mkt skönt avlastning längs med hela kroppen!! Köpte den igår&tycker jag faktiskt sovit bättre.. Kram
  12. 6
    Om ni har Lidl i närheten kan jag tipsa om en långkudde för bara 149:- Den ger mkt skönt avlastning längs med hela kroppen!! Köpte den igår&tycker jag faktiskt sovit bättre.. Kram
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Vad är en långkudde ? Som en lång "korv" eller en vågig som går utmed kroppen ?
  14. 7
    Vad är en långkudde ? Som en lång "korv" eller en vågig som går utmed kroppen ?
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Jag sover skitdåligt! Jag har samma problem som du. Jag ligger på sidan med en kudde + täcke mellan benen men det funkar bara för en stund, sen måste jag vända på mig. Ryggläge funkar inte och ligger jag på magen sparkar bebis i protest (antar jag). Det är jättejobbigt att vända sig pga foglossning och mitt ständiga bökande i sängen stör min man med.
    Jag ska pröva med halvsittande...

    /Supertrött
  16. 8
    Jag sover skitdåligt! Jag har samma problem som du. Jag ligger på sidan med en kudde + täcke mellan benen men det funkar bara för en stund, sen måste jag vända på mig. Ryggläge funkar inte och ligger jag på magen sparkar bebis i protest (antar jag). Det är jättejobbigt att vända sig pga foglossning och mitt ständiga bökande i sängen stör min man med.
    Jag ska pröva med halvsittande...

    /Supertrött
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Kan man hyra sängar med motor så man kan ta upp benen/överkroppen ? Det kanske vore något för mig de senaste veckorna
  18. 9
    Kan man hyra sängar med motor så man kan ta upp benen/överkroppen ? Det kanske vore något för mig de senaste veckorna
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
  20. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    WOW ! Lidl - here I come Måste bara leta rätt på en i närheten ...
  21. 11
    WOW ! Lidl - here I come Måste bara leta rätt på en i närheten ...
  22. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    Jag sover också kasst. Jag får ömsom ont i fogar och rygg, tryck på höfterna, domningar i armarna och yrsel pga tryck mot ryggen... Jag har en amningskudde hela vägen mellan benen när jag ligger på sidan och det är enda sättet jag kan sova på. Sen är det ju så jobbigt att man vaknar när man ska vända sig - att man inte kan göra det i sömnen längre.
  23. 12
    Jag sover också kasst. Jag får ömsom ont i fogar och rygg, tryck på höfterna, domningar i armarna och yrsel pga tryck mot ryggen... Jag har en amningskudde hela vägen mellan benen när jag ligger på sidan och det är enda sättet jag kan sova på. Sen är det ju så jobbigt att man vaknar när man ska vända sig - att man inte kan göra det i sömnen längre.
  24. __tess__
    #13

    Nämen cool!!

    En sån ska jag skaffa! Vet till och med var Lidl ligger även om jag fortfarande känner mig nyinflyttad

    Vad har man för örngott gå en sån ... ?
  25. 13
    Nämen cool!! En sån ska jag skaffa! Vet till och med var Lidl ligger även om jag fortfarande känner mig nyinflyttad

    Vad har man för örngott gå en sån ... ?
  26. __tess__
    #14

    Vi funderar ...

    på att ställa in så vi har en 120 säng och en 90 säng. Så att vi kan få plats alla fyra sen när det behövs ... Men vi har inte bestämt oss. Vi kör som vi har så länge det går. 2x90, mindre skulle vi nog inte klara oss med...
  27. 14
    Vi funderar ... på att ställa in så vi har en 120 säng och en 90 säng. Så att vi kan få plats alla fyra sen när det behövs ... Men vi har inte bestämt oss. Vi kör som vi har så länge det går. 2x90, mindre skulle vi nog inte klara oss med...
  28. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Så gjorde ett par vänner från jobbet. De hade totalt 230x200 ! Helt underbart tycker jag Tyvärr har vi inte så stort sovrum, annars hade jag säkert sovit som en prinsessa i den
  29. 15
    Så gjorde ett par vänner från jobbet. De hade totalt 230x200 ! Helt underbart tycker jag Tyvärr har vi inte så stort sovrum, annars hade jag säkert sovit som en prinsessa i den
  30. Medlem sedan
    Sep 2001
    #16
    Jag tänkte ta ett påslakan och "vika dubbelt" till en början. Ska leta på ett som inte är helt ok och sedan klippa itu det och sy en ny "långsömn".

    Det borde nog fungera
  31. 16
    Jag tänkte ta ett påslakan och "vika dubbelt" till en början. Ska leta på ett som inte är helt ok och sedan klippa itu det och sy en ny "långsömn".

    Det borde nog fungera
  32. Medlem sedan
    Dec 2006
    #17
    Hej tjejer! (Hälsar på från oktobergruppen)
    För ett tag sedan provade jag att sova med kuddar lite här och där (under magen, mellan knäna osv) men det kändes lite halvbökigt. Nu tycker jag att det skönaste är att ligga på sidan med "täcket som min partner" . Jag ligger alltså och håller om täcket och låter det följa kroppen, lite stöd under magen och ner mellan knäna...super mysigt & skönt!! Känns det kallt så kan man bara slänga på sig ett extratäcke/påslakan eller roffa åt sig lite av mannens!!!

    Det som besvärar mig mest nu nattetid är kanske inte att hitta en skön sovställning, utan det ständiga springandet på toaletten...jag undrar hur många gånger man egentligen kissar/dygn?? Bebben trycker på ganska ordentligt nedåt nu...Fler som sitter på sängkanten och suckar mitt i natten när man ser att det bara gått 2-3 timmar sedan senaste besöket och det är dags igen??!!
  33. 17
    Hej tjejer! (Hälsar på från oktobergruppen)
    För ett tag sedan provade jag att sova med kuddar lite här och där (under magen, mellan knäna osv) men det kändes lite halvbökigt. Nu tycker jag att det skönaste är att ligga på sidan med "täcket som min partner" . Jag ligger alltså och håller om täcket och låter det följa kroppen, lite stöd under magen och ner mellan knäna...super mysigt & skönt!! Känns det kallt så kan man bara slänga på sig ett extratäcke/påslakan eller roffa åt sig lite av mannens!!!

    Det som besvärar mig mest nu nattetid är kanske inte att hitta en skön sovställning, utan det ständiga springandet på toaletten...jag undrar hur många gånger man egentligen kissar/dygn?? Bebben trycker på ganska ordentligt nedåt nu...Fler som sitter på sängkanten och suckar mitt i natten när man ser att det bara gått 2-3 timmar sedan senaste besöket och det är dags igen??!!
  34. Medlem sedan
    Dec 2006
    #18
    Det är ett överdrag m dragkedja, men annars vet jag inta om man kan köpa ett separat örngott..får nog sy ett själv!
  35. 18
    Det är ett överdrag m dragkedja, men annars vet jag inta om man kan köpa ett separat örngott..får nog sy ett själv!
  36. __tess__
    #19

    Det är den ...

    effekten jag hoppas på med den där lång kudden som det tipsas om högre upp. Låter ju fantastiskt

    Jag går faktiskt inte upp på toa på natten, jag tror att jag håller mig för att jag inte vill väcka min dotter. Men när det väl är morgon så måste jag SPRINGA! Men det kanske blir värre snart när parveln borrat sig ännu längre ner...
  37. 19
    Det är den ... effekten jag hoppas på med den där lång kudden som det tipsas om högre upp. Låter ju fantastiskt

    Jag går faktiskt inte upp på toa på natten, jag tror att jag håller mig för att jag inte vill väcka min dotter. Men när det väl är morgon så måste jag SPRINGA! Men det kanske blir värre snart när parveln borrat sig ännu längre ner...
  38. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Har du funderat på en sackosäck bakom kudden?
    Här vaknar jag så fort jag måste ändra ställning vilket är ofta iom att höften värker efter tio min i samma ställning.
    Kan dessutom inte vända mig ver rygg utan måste upp på alla fyra för att kunna vända mig...
    Känner mig som en gravid övergödd flodhäst just nu.
  39. 20
    Har du funderat på en sackosäck bakom kudden?
    Här vaknar jag så fort jag måste ändra ställning vilket är ofta iom att höften värker efter tio min i samma ställning.
    Kan dessutom inte vända mig ver rygg utan måste upp på alla fyra för att kunna vända mig...
    Känner mig som en gravid övergödd flodhäst just nu.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  2. 3-månaders som bara sover och sover.???
    By maija80 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 21:02
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Hur uselt sover era när de sover dåligt?
    By Desperat in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 18:52
  5. Sover 1-2 minuter vaknar, sover 1-2
    By Kuben1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar