Hos BVC för tredje gången!
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Hos BVC för tredje gången!

    HEj allihopa!

    Är inte inne o skriver allt för ofta, men det vore lite kul denna gång och höra med er hur mycket era knåddar går upp.

    Var hos BVC idag och Lo-Isa hade gått upp 750g på tre veckor. Känders rätt bra om inte lite mkt. Men dem på BVC va nöjda så man ska väl inte klaga! Hon hade vuxit ca 2 cm på dessa veckor, men ofta kan dem ju inte mäta säkert då barnen gärna kurar ihop sig lite!

    Har oxå en fundering kring magknip. Lillan får det ibland och jag har börjat med minifom vilket har förbättrat henne mkt, men jag får även lägga henne på mage till o från om det inte blir riktigt bra med dropparna. Har ni några knep om ni har liknande porblem? Alla tips välkomnas!

    Ha det bra och grattis till alla fina bebbar som dyker upp titt som tätt!

    Kram
  2. 1
    Hos BVC för tredje gången! HEj allihopa!

    Är inte inne o skriver allt för ofta, men det vore lite kul denna gång och höra med er hur mycket era knåddar går upp.

    Var hos BVC idag och Lo-Isa hade gått upp 750g på tre veckor. Känders rätt bra om inte lite mkt. Men dem på BVC va nöjda så man ska väl inte klaga! Hon hade vuxit ca 2 cm på dessa veckor, men ofta kan dem ju inte mäta säkert då barnen gärna kurar ihop sig lite!

    Har oxå en fundering kring magknip. Lillan får det ibland och jag har börjat med minifom vilket har förbättrat henne mkt, men jag får även lägga henne på mage till o från om det inte blir riktigt bra med dropparna. Har ni några knep om ni har liknande porblem? Alla tips välkomnas!

    Ha det bra och grattis till alla fina bebbar som dyker upp titt som tätt!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Kul att se dig här
    Får se på fre hur mkt Kian vuxit, ska bli spännande..
    Kram
  4. 2
    Kul att se dig här
    Får se på fre hur mkt Kian vuxit, ska bli spännande..
    Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Hej!

    Roligt att se dig här inne..

    Wilma går upp ca 200g på en vecka och hon växer 1 cm i veckan. Men hon är lång för sin ålder, hon ligger 2 kurvor över det normala. Min BM tycker inte det är något fel med att hon går upp så mycket på en vecka.

    Wilma har inte magknipp, än i alla fall.. så jag har inga knep.

    Ha det bra du med..

    kram!
  6. 3
    Hej!

    Roligt att se dig här inne..

    Wilma går upp ca 200g på en vecka och hon växer 1 cm i veckan. Men hon är lång för sin ålder, hon ligger 2 kurvor över det normala. Min BM tycker inte det är något fel med att hon går upp så mycket på en vecka.

    Wilma har inte magknipp, än i alla fall.. så jag har inga knep.

    Ha det bra du med..

    kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Hej! Vad kul att hon växer så fint. Man brukar säga att det är bra om bebisarna går upp i genomsnitt 100g/veckan, men det är så stora variationer. Vissa helammade bebisar kan gå upp 500g/veckan ibland. Jag tycker det hur som helst låter som en jättefin viktuppgång.

    Alve har också lite körigt i magen. Vi ger magmassage några gånger per dag (det hjälper faktiskt!). Sedan finns det tydligen droppar med lactobaciller som säljs på Apoteket under namnet "Magdroppar". Läste i senaste apotekstidningen att de skall hjälpa bättre än Minifom. Andra tips är att rapa barnet några gånger under amningen, amma så barnet är i mer upprätt position eller ligga och amma så inte mjölken kommer så snabbt (vilket gör att bebisarna sväljer mer luft). Bära barnet mycket hjälper också. Själv är jag försiktig med komjölk och upplever att det även hjälper Alves mage.

    Kram kram!
  8. 4
    Hej! Vad kul att hon växer så fint. Man brukar säga att det är bra om bebisarna går upp i genomsnitt 100g/veckan, men det är så stora variationer. Vissa helammade bebisar kan gå upp 500g/veckan ibland. Jag tycker det hur som helst låter som en jättefin viktuppgång.

    Alve har också lite körigt i magen. Vi ger magmassage några gånger per dag (det hjälper faktiskt!). Sedan finns det tydligen droppar med lactobaciller som säljs på Apoteket under namnet "Magdroppar". Läste i senaste apotekstidningen att de skall hjälpa bättre än Minifom. Andra tips är att rapa barnet några gånger under amningen, amma så barnet är i mer upprätt position eller ligga och amma så inte mjölken kommer så snabbt (vilket gör att bebisarna sväljer mer luft). Bära barnet mycket hjälper också. Själv är jag försiktig med komjölk och upplever att det även hjälper Alves mage.

    Kram kram!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Härligt att hon växer så bra! Magknips tips är det dåligt med här, men om du ammar så är det bra om du undviker lök och annat som ger gaser i magen. Det kan även vara bra att dra ner på mjölkprodukterna ett tag.

    Kram!
  10. 5
    Härligt att hon växer så bra! Magknips tips är det dåligt med här, men om du ammar så är det bra om du undviker lök och annat som ger gaser i magen. Det kan även vara bra att dra ner på mjölkprodukterna ett tag.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Har inte varit hos BVC ännu....
    Hjälp, lillbus blev två veckor igår och vi har inet varit på BVC ännu.
    BVC tanten kommer imorgon på hembesök..
    Hur ofta går man igentligen???

    Ang magknipet, prova att du tar båda hansben och "cyklar" med dem men med båda samtidigt...
    Förstår du?
    Det hjälper endel gaser att komma ut.
    Sen som Milla skrev lök och mjölk kan man ju skippa och se om det hjälper.

    Ha det bäst.
    Kramar
  12. 6
    Har inte varit hos BVC ännu....
    Hjälp, lillbus blev två veckor igår och vi har inet varit på BVC ännu.
    BVC tanten kommer imorgon på hembesök..
    Hur ofta går man igentligen???

    Ang magknipet, prova att du tar båda hansben och "cyklar" med dem men med båda samtidigt...
    Förstår du?
    Det hjälper endel gaser att komma ut.
    Sen som Milla skrev lök och mjölk kan man ju skippa och se om det hjälper.

    Ha det bäst.
    Kramar

Liknande trådar

  1. Tredje gången
    By Stellaris in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 19:53
  2. Tredje gången gillt?
    By catya in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 10:06
  3. Tredje gången.....
    By Linda M in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 15:36
  4. Tredje gången...
    By selmar in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:49
  5. Jag har för tredje gången i mitt
    By Sol in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 17:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar