Boktips
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Boktips

    Jag har precis läst ut Morden i Buttle av Annika Bryn.

    En riktigt bra bok och jag hade ingen aning om att denna författarinna fanns men det är hennes tredje bok så nu ska jag åka till biblioteket och låna hennes två första.

    Hennes huvudkaraktär är Margareta Davidsson som ska efter att nästan dött av en kula vila upp sig och får låna en stuga på Gotland.

    Sen händer mord och annat otrevligt och hon hamnar mitt i det hela. Samtidigt får man följa en historia 140 år tidigare.

    Jag gillade den i alla fall.

    Och jag undrar hur många svenska deckarförfattare jag missat egentligen. Har upptäckt flera stycken nya bara nu i höst.
  2. 1
    Boktips Jag har precis läst ut Morden i Buttle av Annika Bryn.

    En riktigt bra bok och jag hade ingen aning om att denna författarinna fanns men det är hennes tredje bok så nu ska jag åka till biblioteket och låna hennes två första.

    Hennes huvudkaraktär är Margareta Davidsson som ska efter att nästan dött av en kula vila upp sig och får låna en stuga på Gotland.

    Sen händer mord och annat otrevligt och hon hamnar mitt i det hela. Samtidigt får man följa en historia 140 år tidigare.

    Jag gillade den i alla fall.

    Och jag undrar hur många svenska deckarförfattare jag missat egentligen. Har upptäckt flera stycken nya bara nu i höst.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    jag gillade också den boken, inte en av dom bästa jag läst men helt ok. har du läst helene tursten det är en författare som ofta hamnar lite i skymundan av läckberg och ljungstedt men i mitt tycke är tursten mycket bättre

    emma vall finns också.
  4. 2
    jag gillade också den boken, inte en av dom bästa jag läst men helt ok. har du läst helene tursten det är en författare som ofta hamnar lite i skymundan av läckberg och ljungstedt men i mitt tycke är tursten mycket bättre

    emma vall finns också.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Thursten har jag läst alla av också. Emma Vall - ska jag kolla upp.

    Har bokat Bryns två första på biblioteket. Något att se fram emot.
  6. 3
    Thursten har jag läst alla av också. Emma Vall - ska jag kolla upp.

    Har bokat Bryns två första på biblioteket. Något att se fram emot.
  7. Cissi med G och A
    #4

    Några fler

    svenska deckarförfattare som kommit i skymundan: Thomas Kanger, Erik Thulin, Ingrid Kampås och Håkan Östlundh. Jag gillar alla dessa.
  8. 4
    Några fler svenska deckarförfattare som kommit i skymundan: Thomas Kanger, Erik Thulin, Ingrid Kampås och Håkan Östlundh. Jag gillar alla dessa.

Liknande trådar

  1. Boktips!!!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 19:47
  2. boktips?
    By Aimo in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 20:19
  3. Boktips!
    By M:s mamma in forum Vikt – barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 20:28
  4. Boktips
    By nallemamma in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 08:30
  5. Boktips
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar