Känner igen mig själv igen
Vikt
  1. camilla_73
    #1

    Känner igen mig själv igen

    börjar hitta tillbaka till mig själv igen efter ett par veckors kaos och stress.

    Det känns så skönt nu. Känner mig glad igen och det mesta känns lätt. Inga problem med maten, eller jo... grönsaker har jag "glömt bort" men inget onödigt, inget goffande, inget smygätande på hela veckan nu.

    Solen skiner och livet leker - nästan....

    Längtar nu hem till kvällen, få äta middag med familjen, krama om dem, höra stora killen läsa läsläxa = saga för hela familjen. Kanske spelar vi ett spel ikväll efter maten med... så härligt.

    Min mat idag kanske inte blir så där kanon bra men... ja.. jag äter ju i allfall mat och inte tjafs.

    Lunch blir knorrs köttsoppa och en grov macka med ph-ost och skinka
    Middag - pasta, korv och vitkålssallad ev broccoli.

    KBT-grupps jobbet går bra känner jag. Jag tänker extra på varför jag äter och vad jag känner. I veckans övningar så ingår även att analysera kännslor och intryck och om det var negativt så ska man efteråt se om det var realistiskt att tänka som jag gjorde eller om det går att tänka på annat sätt. Verkligen nyttigt. Kanske är det därför jag känner mig så positiv just nu.

    Ha en bra dag allihopa!
    KRAM!
  2. 1
    Känner igen mig själv igen börjar hitta tillbaka till mig själv igen efter ett par veckors kaos och stress.

    Det känns så skönt nu. Känner mig glad igen och det mesta känns lätt. Inga problem med maten, eller jo... grönsaker har jag "glömt bort" men inget onödigt, inget goffande, inget smygätande på hela veckan nu.

    Solen skiner och livet leker - nästan....

    Längtar nu hem till kvällen, få äta middag med familjen, krama om dem, höra stora killen läsa läsläxa = saga för hela familjen. Kanske spelar vi ett spel ikväll efter maten med... så härligt.

    Min mat idag kanske inte blir så där kanon bra men... ja.. jag äter ju i allfall mat och inte tjafs.

    Lunch blir knorrs köttsoppa och en grov macka med ph-ost och skinka
    Middag - pasta, korv och vitkålssallad ev broccoli.

    KBT-grupps jobbet går bra känner jag. Jag tänker extra på varför jag äter och vad jag känner. I veckans övningar så ingår även att analysera kännslor och intryck och om det var negativt så ska man efteråt se om det var realistiskt att tänka som jag gjorde eller om det går att tänka på annat sätt. Verkligen nyttigt. Kanske är det därför jag känner mig så positiv just nu.

    Ha en bra dag allihopa!
    KRAM!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Härligt att höra Camilla! Visst känns det skönt när bitarna faller på plats igen

    Stress är INTE bra...borde förbjudas

    Ha en underbar dad du oxå!
  4. 2
    Härligt att höra Camilla! Visst känns det skönt när bitarna faller på plats igen

    Stress är INTE bra...borde förbjudas

    Ha en underbar dad du oxå!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Låter som en gladare Camilla! Har det lugnat ner sig på jobbet nu med?
  6. 3
    Låter som en gladare Camilla! Har det lugnat ner sig på jobbet nu med?
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4
    Vad skönt! Att klara av jobbiga och stressiga perioder utan att tröstäta är strongt jobbat! Det är ju en väldigt vanlig fälla annars.
    Kram
  8. 4
    Vad skönt! Att klara av jobbiga och stressiga perioder utan att tröstäta är strongt jobbat! Det är ju en väldigt vanlig fälla annars.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Härligt att höra

    Vad skönt att du börjar känna dig som vanligt igen och duktigt av dig att bara hålla dig till mat. Jag är själv en inbiten tröstätare, det är svårt att låta bli onyttigheterna när man är stressad, nere eller vad det än må vara.

    Ha en underbar dag själv!
  10. 5
    Härligt att höra Vad skönt att du börjar känna dig som vanligt igen och duktigt av dig att bara hålla dig till mat. Jag är själv en inbiten tröstätare, det är svårt att låta bli onyttigheterna när man är stressad, nere eller vad det än må vara.

    Ha en underbar dag själv!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Härligt att höra att du mår bättre och är piggare och gladare. Bra att du håller dej ifrån goffandet och smygätandet och äter ordentligt istället. Strunt i att det inte kanske är världens nyttigaste hela tiden utan det viktigaste är ju att du äter mat.
    Spännande med KBT-gruppen, hoppas du får ut något riktigt bra av det.
    Kram
  12. 6
    Härligt att höra att du mår bättre och är piggare och gladare. Bra att du håller dej ifrån goffandet och smygätandet och äter ordentligt istället. Strunt i att det inte kanske är världens nyttigaste hela tiden utan det viktigaste är ju att du äter mat.
    Spännande med KBT-gruppen, hoppas du får ut något riktigt bra av det.
    Kram
  13. ÅJ67 m 3 kidz
    #7
    Läste högre upp om det tråkiga beskedet du har fått men den Camilla som skriver här är den riktiga Camilla så jag är övertygad om att hon kommer tillbaka snart.
  14. 7
    Läste högre upp om det tråkiga beskedet du har fått men den Camilla som skriver här är den riktiga Camilla så jag är övertygad om att hon kommer tillbaka snart.

Liknande trådar

  1. känner fortfarande inte igen mig själv
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 14:55
  2. Oj vad jag känner igen mej ... igen..
    By _em_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 21:25
  3. Känner inte igen mig själv....
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 11:11
  4. känner inte igen mig själv*ot*
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 07:41
  5. känner inte igen mig själv!
    By Lilla My m Mini 5/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar