Orolig,orolig,orolig
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Sep 1998
    #1

    Orolig,orolig,orolig

    Hej, jag mâste bara skriva av mig lite. Jag blev opererad för bröstcancer för nästan sju ar sedan. Förra mandagen upptäckte jag plötsligt att mitt andra bröst är helkonstig. Jag har haft ont i brösten, ilningar i bâda (lite mindre i det opererade, men det är ju bara hälften kvar). Mitt vänstra, icke-opade bröst ha blivit annorlunda, det finns en tyngd som inte har varit förut, jag har värk i det bröstet och jag hittade även minst en knöl, visserligen liten, men ganska hârd. Jag pendlar igen mellan förtvivlan och hopp, att det är egentligen är nâgot helt ofarligt. Doktorn jag träffade i vâras tyckte att det fanns en partii i vänstra bröstet som jag skulle själv följa och komma igen pâ sommaren. Min far dog i vâras och jag har inte haft tid för mig själv, sâ jag har inte gâtt tillbaka till henne och inte känt nâgonting heller - i vâras kände jag själv absolut ingenting, allt var som vanligt. Jag hade bokat redan innan mammograf, det är nästa mândag, sâ jag tänkte att det är lika bra att börja med det. Fy sjutton, man kan ju önska vad man vill, men här sitter man igen med sin rädsla.
  2. 1
    Orolig,orolig,orolig Hej, jag mâste bara skriva av mig lite. Jag blev opererad för bröstcancer för nästan sju ar sedan. Förra mandagen upptäckte jag plötsligt att mitt andra bröst är helkonstig. Jag har haft ont i brösten, ilningar i bâda (lite mindre i det opererade, men det är ju bara hälften kvar). Mitt vänstra, icke-opade bröst ha blivit annorlunda, det finns en tyngd som inte har varit förut, jag har värk i det bröstet och jag hittade även minst en knöl, visserligen liten, men ganska hârd. Jag pendlar igen mellan förtvivlan och hopp, att det är egentligen är nâgot helt ofarligt. Doktorn jag träffade i vâras tyckte att det fanns en partii i vänstra bröstet som jag skulle själv följa och komma igen pâ sommaren. Min far dog i vâras och jag har inte haft tid för mig själv, sâ jag har inte gâtt tillbaka till henne och inte känt nâgonting heller - i vâras kände jag själv absolut ingenting, allt var som vanligt. Jag hade bokat redan innan mammograf, det är nästa mândag, sâ jag tänkte att det är lika bra att börja med det. Fy sjutton, man kan ju önska vad man vill, men här sitter man igen med sin rädsla.
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2

    men åhh..

    som vanligt har jag ingen aning om vad jag skall skriva. Men.. känslan känner jag ju till. Det värsta är ju att den här gången VET du ju så mycket mer..

    Nej, nu håller vi tummarna på att detta är något helt ofarligt och naturligt. Ok!!

    Stora kramar från mig
    mamma till fyra
  4. 2
    men åhh.. som vanligt har jag ingen aning om vad jag skall skriva. Men.. känslan känner jag ju till. Det värsta är ju att den här gången VET du ju så mycket mer..

    Nej, nu håller vi tummarna på att detta är något helt ofarligt och naturligt. Ok!!

    Stora kramar från mig
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3

    Hej och tack

    Jag vet inte heller - jag har pendlat mellan att ta det riktigt lugnt till att säcka ihop. Det är idag det. Jag vet inte riktigt varför, kanske därför att jag har värk i bröstet.
    Talade med en god vän som är läkare, och enligt honom brukar man ju inte ha ont i samband med cancerknölar. MEN har är ju inte onkolog. Husläkaren är inte pa sin mottagning idag, privatonkologen som jag har besökt tidigare finns först pa mândagen, och dâ ska jag ju ändâ till mammografi. Idag har det varit hemskt - och efter att ha skrivit inlägget här kände jag mig ännu uslare, för allting blev sâ konkret. Har varit sâ dyster att kollegorna undrar. Vill inte göra min stackars karl orolig heller, han har precis börjat pâ ett nytt jobb och det är sâ mycket annat runtomkring, sâ jag undviker att klaga för mycket. Vi har köpt en ny lägenhet, som jag längtar efter att flytta in - och exakt sâ var det för sju âr sedan ocksâ, en vecka efter att vi hade flyttat in hittade jag knölhelvetet. Men tack för ditt svar, hoppas du själv mâr bra!
  6. 3
    Hej och tack Jag vet inte heller - jag har pendlat mellan att ta det riktigt lugnt till att säcka ihop. Det är idag det. Jag vet inte riktigt varför, kanske därför att jag har värk i bröstet.
    Talade med en god vän som är läkare, och enligt honom brukar man ju inte ha ont i samband med cancerknölar. MEN har är ju inte onkolog. Husläkaren är inte pa sin mottagning idag, privatonkologen som jag har besökt tidigare finns först pa mândagen, och dâ ska jag ju ändâ till mammografi. Idag har det varit hemskt - och efter att ha skrivit inlägget här kände jag mig ännu uslare, för allting blev sâ konkret. Har varit sâ dyster att kollegorna undrar. Vill inte göra min stackars karl orolig heller, han har precis börjat pâ ett nytt jobb och det är sâ mycket annat runtomkring, sâ jag undviker att klaga för mycket. Vi har köpt en ny lägenhet, som jag längtar efter att flytta in - och exakt sâ var det för sju âr sedan ocksâ, en vecka efter att vi hade flyttat in hittade jag knölhelvetet. Men tack för ditt svar, hoppas du själv mâr bra!
  7. Medlem sedan
    Nov 1998
    #4
    önskar så att jag kan peppa dig. Har man haft cancer finns det ju tankar som kanske andra inte har. Igår tex, hade jag lite ont i äggstockarna. Genast kom tankarna.. Varför gör det ont där?? Har jag livmodercancer nu?? Jag fick verkligen sätta mig ner. Intala mig om att det här faktiskt är JÄTTEVANLIGT. Tyvärr går alla känslor och tankar inte att få bort.

    Kan dock säga att idag har jag inte livmodercancer längre För jag känner ju givetvis inget idag. Det var väl en helt vanlig mini-infektion eller något..

    Hoppas du kan ha en bra helg i alla fall. Trots alla dumma tankar som finns. Så håller jag alla tummar i världen för att allt går bra.

    Kram
    mamma till fyra
  8. 4
    önskar så att jag kan peppa dig. Har man haft cancer finns det ju tankar som kanske andra inte har. Igår tex, hade jag lite ont i äggstockarna. Genast kom tankarna.. Varför gör det ont där?? Har jag livmodercancer nu?? Jag fick verkligen sätta mig ner. Intala mig om att det här faktiskt är JÄTTEVANLIGT. Tyvärr går alla känslor och tankar inte att få bort.

    Kan dock säga att idag har jag inte livmodercancer längre För jag känner ju givetvis inget idag. Det var väl en helt vanlig mini-infektion eller något..

    Hoppas du kan ha en bra helg i alla fall. Trots alla dumma tankar som finns. Så håller jag alla tummar i världen för att allt går bra.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 1998
    #5

    Punktion

    Hej, de gjorde mammgrafi, UL undersökning och det finns en knöl pa ca 1 x 1,5 cm i vänstra bröstet. Jag fick lokabedövning och de tog tvâ provbitar (gjorde ont ändâ, gör ont nu efterât ocksâ). Det tar ca 1 vecka att fâ svar. Läkaren tänkte säga nâgot, men ändrade sig. Jag är ganska pessimistisk, kan inte riktigt tro nâgot annat än att jag har fâtt cancern tillbaka. Men som alltid, det är bättre att veta än tro - jag tyckte jag kände mycket större föräandringar i bröstet, men det verkar ha haft samband med mens. Jag känner mig - tjaa, vad ska man säga. Jag fryser och darrar, försöker hâlla mig i gâng (är pâ jobbet) och skulle inte vilja oroa andra. Skrev ändâ ett brev till brorsa, som är läkare. Det är bara vi tvâ kvar av familjen, vâr far dog i vâras.
    Skulle önska att man vâgade hoppas pâ att det inte är nâgot, men det vâgar jag helt enkelt inte.
  10. 5
    Punktion Hej, de gjorde mammgrafi, UL undersökning och det finns en knöl pa ca 1 x 1,5 cm i vänstra bröstet. Jag fick lokabedövning och de tog tvâ provbitar (gjorde ont ändâ, gör ont nu efterât ocksâ). Det tar ca 1 vecka att fâ svar. Läkaren tänkte säga nâgot, men ändrade sig. Jag är ganska pessimistisk, kan inte riktigt tro nâgot annat än att jag har fâtt cancern tillbaka. Men som alltid, det är bättre att veta än tro - jag tyckte jag kände mycket större föräandringar i bröstet, men det verkar ha haft samband med mens. Jag känner mig - tjaa, vad ska man säga. Jag fryser och darrar, försöker hâlla mig i gâng (är pâ jobbet) och skulle inte vilja oroa andra. Skrev ändâ ett brev till brorsa, som är läkare. Det är bara vi tvâ kvar av familjen, vâr far dog i vâras.
    Skulle önska att man vâgade hoppas pâ att det inte är nâgot, men det vâgar jag helt enkelt inte.
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6

    gumman

    nää det lät ju inget vidare

    Men du, jag fortsätter att hoppas och håller alla tummar.

    stor varm kram till dig
    mamma till fyra
  12. 6
    gumman nää det lät ju inget vidare

    Men du, jag fortsätter att hoppas och håller alla tummar.

    stor varm kram till dig
  13. Medlem sedan
    Sep 1998
    #7

    tack

    Känner mig faktiskt ganska eländig. Avbokade en jobbresa som jag hade faktiskt sett framemot, en hel vecka på en konferens i Polen med ganska lätt program. Jag vill inte vara där när de ringer. Jag vet inte, jag tyckte UL bilden såg som undervisningsmaterial för en cancerknöl, men vad vet jag...Bröstet gör ont efter att de bökade med nålen och jag inbillar mig hur cancercellerna jublar och och springer iväg när man har petat i knölen
  14. 7
    tack Känner mig faktiskt ganska eländig. Avbokade en jobbresa som jag hade faktiskt sett framemot, en hel vecka på en konferens i Polen med ganska lätt program. Jag vill inte vara där när de ringer. Jag vet inte, jag tyckte UL bilden såg som undervisningsmaterial för en cancerknöl, men vad vet jag...Bröstet gör ont efter att de bökade med nålen och jag inbillar mig hur cancercellerna jublar och och springer iväg när man har petat i knölen
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Näääää
    Kan inte förstå hur du känner dig just nu då jag tack och lov inte hamnat i den situationen. Blev så berörd av dina inlägg och vill bara säga att jag håller mina tummar allt vad jag kan för att du får ett positivt svar.
    Stor kram
  16. 8
    Näääää
    Kan inte förstå hur du känner dig just nu då jag tack och lov inte hamnat i den situationen. Blev så berörd av dina inlägg och vill bara säga att jag håller mina tummar allt vad jag kan för att du får ett positivt svar.
    Stor kram
  17. Medlem sedan
    Sep 1998
    #9

    Tack

    Tack för dina snälla ord - det värmer!!
  18. 9
    Tack Tack för dina snälla ord - det värmer!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Jag tänker på dig och skickar styrkekramar
    Lena
  20. 10
    Jag tänker på dig och skickar styrkekramar
    Lena

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig!!!
    By Orolig/anonym in forum Abort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 15:34
  3. Orolig...
    By anonymt namn in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 07:45
  4. Orolig dag
    By UKU-naut in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 20:57
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar