Samlag efter ÄL ??
Planera för barn
  1. Mia-Anonym
    #1

    Samlag efter ÄL ??

    Denna fråga är inte så dumt menad som den låter... men hur som helst ;-)

    Jag hade ÄL igår enligt uträkning (14 dagar efter mensen) och det var JÄTTETYDLIGT såsom jag alltid har. Ont i magen, ÄL-flytningar o.s.v.

    Idag känns det mer som vanligt, det var liksom igår som var "huvuddagen". Nu var det så tråkigt att jag jobbade igår, så jag hade ingen chans att mysa med gubben hemma, och heller inte dagarna innan det... IDAG däremot har vi "myst" lite på morgonen och jag undrar om det "är lönt" ??? Alltså rent "göra-barn-mässigt" ????

    Självklart är det för vår njutning skull oxå...men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

    Är det försent idag ??????? Tänkte om det INTE är det kanske det är värt att prova en gång till senare ikväll oxå *ler*... men om det är alldeles för sent kanske jag ska låta mannen vila ;-) Då får vi vänta till nästa månad...

    Så vad tror ni ?? Har man nån chans dagen efter ÄL ??
  2. 1
    Samlag efter ÄL ?? Denna fråga är inte så dumt menad som den låter... men hur som helst ;-)

    Jag hade ÄL igår enligt uträkning (14 dagar efter mensen) och det var JÄTTETYDLIGT såsom jag alltid har. Ont i magen, ÄL-flytningar o.s.v.

    Idag känns det mer som vanligt, det var liksom igår som var "huvuddagen". Nu var det så tråkigt att jag jobbade igår, så jag hade ingen chans att mysa med gubben hemma, och heller inte dagarna innan det... IDAG däremot har vi "myst" lite på morgonen och jag undrar om det "är lönt" ??? Alltså rent "göra-barn-mässigt" ????

    Självklart är det för vår njutning skull oxå...men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

    Är det försent idag ??????? Tänkte om det INTE är det kanske det är värt att prova en gång till senare ikväll oxå *ler*... men om det är alldeles för sent kanske jag ska låta mannen vila ;-) Då får vi vänta till nästa månad...

    Så vad tror ni ?? Har man nån chans dagen efter ÄL ??
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Det är lite svårt

    att avgöra EXAKT när ägget släpper... men efter att det gör det så kan det bli befruktat i ungefär ett dygn. ÄL-flytningarna brukar upphöra ungefär då ägget dör, så känner du igen dem är det en sak att gå på. Å andra sidan kan det blir lite svårt att skilja från annat kladd om man har varit väldigt aktiv i sängen... *ler*

    eller om jag säger såhär: myste ni i morse finns ingen anledning (av den orsaken) att köra slut på mannen i kväll - då finns det spermier så det räcker och blir över ifall ägget är där Om det inte räckte med morgonens mys så kommer inte kvällens spela någon roll heller... men lycka till!

    Livet är här och nu, en kort och liten tid
    Kärleken finns i en evighet, minst
    Tiden är kort men lång är kärleken
    ______________________________ _____________
    "...if you don't know everything,
    you must go on with what you do know..."

    "Dovie'andi se tovya sagain"

  4. 2
    Det är lite svårt att avgöra EXAKT när ägget släpper... men efter att det gör det så kan det bli befruktat i ungefär ett dygn. ÄL-flytningarna brukar upphöra ungefär då ägget dör, så känner du igen dem är det en sak att gå på. Å andra sidan kan det blir lite svårt att skilja från annat kladd om man har varit väldigt aktiv i sängen... *ler*

    eller om jag säger såhär: myste ni i morse finns ingen anledning (av den orsaken) att köra slut på mannen i kväll - då finns det spermier så det räcker och blir över ifall ägget är där Om det inte räckte med morgonens mys så kommer inte kvällens spela någon roll heller... men lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Hejsan.
    Som jag har fattat det så kan ägget bli befruktat upp till 3 dagar efter ägglossningen.. lättast ska det vara dagen efter( vad jag minns från skolan och vad läkaren sagt)
    Min läkare sa också att man inte ska ha sex varje dag för då blir mannenas sperma kvalitet dålig( detta gäller ju bara om man har svårt för att skaffa barn som i vårt fall, vet ju inte alls hur det är med dig)
    Men kansek tipsen har hjälpt dig något...
  6. 3
    Hejsan.
    Som jag har fattat det så kan ägget bli befruktat upp till 3 dagar efter ägglossningen.. lättast ska det vara dagen efter( vad jag minns från skolan och vad läkaren sagt)
    Min läkare sa också att man inte ska ha sex varje dag för då blir mannenas sperma kvalitet dålig( detta gäller ju bara om man har svårt för att skaffa barn som i vårt fall, vet ju inte alls hur det är med dig)
    Men kansek tipsen har hjälpt dig något...

Liknande trådar

  1. samlag efter fl
    By Anonym in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 13:14
  2. Ont efter samlag ?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:31
  3. Ont efter samlag
    By anonym idag in forum Missfall
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 08:49
  4. Knep under/efter samlag?
    By M&M+S in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 07:25
  5. Blöder efter samlag
    By lite orolig in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 19:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar