Badar/duschar inte era barn?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Badar/duschar inte era barn?

    Varje dag? Om inte, varför gör dom inte det? Duschar inte ni vuxna heller varje dag då?
  2. 1
    Badar/duschar inte era barn? Varje dag? Om inte, varför gör dom inte det? Duschar inte ni vuxna heller varje dag då?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Nej de duschar inte varje dag. Det gör inte vi vuxna heller. Tvätta sig vid handfatet går jättebra. Duschar gör jag varannan dag, barnen mer sällan. De svettas inte på samma sätt som vi vuxna.
  4. 2
    Nej de duschar inte varje dag. Det gör inte vi vuxna heller. Tvätta sig vid handfatet går jättebra. Duschar gör jag varannan dag, barnen mer sällan. De svettas inte på samma sätt som vi vuxna.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag badar eller duschar varje dag, dottern på 2½ gör nog det samma. sambon däremot kan vara en liten skitgris och ofta duscha varannan eller i värsta fall var tredje dag.. Sonen på 5 får man nog putta in i duschen lite då o då, försöker att han duschar åtminstone varannan dag...
  6. 3
    Jag badar eller duschar varje dag, dottern på 2½ gör nog det samma. sambon däremot kan vara en liten skitgris och ofta duscha varannan eller i värsta fall var tredje dag.. Sonen på 5 får man nog putta in i duschen lite då o då, försöker att han duschar åtminstone varannan dag...
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    varken jag eller barnen duschar varje dag. vi tvättar av oss ändå. ansikte och under armarna och så.
    finns ingen anledning i världen att duscha varje dag. varken som barn eller vuxen, om man inte toksvettas eller badar lerbad.
  8. 4
    varken jag eller barnen duschar varje dag. vi tvättar av oss ändå. ansikte och under armarna och så.
    finns ingen anledning i världen att duscha varje dag. varken som barn eller vuxen, om man inte toksvettas eller badar lerbad.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Nope!

    Mina äldre 3 och 5 år duschar varannan till var tredje dag. 1-åringen oftast varje dag eftersom han blir så kladdig när han äter!

    Jag duschar varje morgon om jag jobbar/pluggar, men inte varje dag när jag är ledig. Maken duschar oxå varannan var tredje dag.

    Det är föktiskt inte bra för varken hud eller hår att duscha varje dag, och jag ser ingen som helst anledning att göra det, särskilt inte för barn som inte luktar svett på samma sätt som vuxna.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  10. 5
    Nope! Mina äldre 3 och 5 år duschar varannan till var tredje dag. 1-åringen oftast varje dag eftersom han blir så kladdig när han äter!

    Jag duschar varje morgon om jag jobbar/pluggar, men inte varje dag när jag är ledig. Maken duschar oxå varannan var tredje dag.

    Det är föktiskt inte bra för varken hud eller hår att duscha varje dag, och jag ser ingen som helst anledning att göra det, särskilt inte för barn som inte luktar svett på samma sätt som vuxna.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Är man en skitgris om man inte duschar varje dag? Tyckte ni att era föräldrar var skitgrisar? För inte katten duschade våra föräldrar varje dag (jag är född -71). Man kan ju tvätta sig utan att duscha.
  12. 6
    Är man en skitgris om man inte duschar varje dag? Tyckte ni att era föräldrar var skitgrisar? För inte katten duschade våra föräldrar varje dag (jag är född -71). Man kan ju tvätta sig utan att duscha.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Nej, mina barn duschar eller badar inte varje dag.

    Varför skulle de göra det?

    Det torkar ut huden att tvätta sig så ofta. Eksem kan både uppkomma och förvärras av för flitigt tvättande. Onödigt.

    Jag och min sambo duschar nästan varje dag. Ingen av oss har känslig hy men egentligen behövs det inte, det är mest en gammal (o)vana.
  14. 7
    Nej, mina barn duschar eller badar inte varje dag.

    Varför skulle de göra det?

    Det torkar ut huden att tvätta sig så ofta. Eksem kan både uppkomma och förvärras av för flitigt tvättande. Onödigt.

    Jag och min sambo duschar nästan varje dag. Ingen av oss har känslig hy men egentligen behövs det inte, det är mest en gammal (o)vana.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Men varför duschar du då varje dag när du ska jobba/plugga?
  16. 8
    Men varför duschar du då varje dag när du ska jobba/plugga?
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9
    Nej, dom gör det inte varje dag, men det gör jag.
    Varför dom inte gör det?
    DET har jag inget bra svar på.
  18. 9
    Nej, dom gör det inte varje dag, men det gör jag.
    Varför dom inte gör det?
    DET har jag inget bra svar på.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Äntligen en människa som erkänner att det är en ovana att duscha varje dag
  20. 10
    Äntligen en människa som erkänner att det är en ovana att duscha varje dag
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Nej vi duschar inte varannan dag, finns inte anledning till det om vi inte svettats mycket eller skitat ner oss. Varannan dag duschar jag sonen varannan till var tredje, sonen har jättetorr hud men vi tvättar ju oss varje dag förstås. Vi är för renliga i Sverige sägs det och det tror jag på.
  22. 11
    Nej vi duschar inte varannan dag, finns inte anledning till det om vi inte svettats mycket eller skitat ner oss. Varannan dag duschar jag sonen varannan till var tredje, sonen har jättetorr hud men vi tvättar ju oss varje dag förstås. Vi är för renliga i Sverige sägs det och det tror jag på.
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12

    Bara för...

    att jag vaknar till då! Annars är jag såååå morgontrött!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  24. 12
    Bara för... att jag vaknar till då! Annars är jag såååå morgontrött!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Varför gör DU det är istället min fråga
  26. 13
    Varför gör DU det är istället min fråga
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    Nej, nej, nej. Inte varje dag, det behövs inte alls. Tvätta sig kan man ju göra ändå, såklart, utan hela duschningen s a s.
  28. 14
    Nej, nej, nej. Inte varje dag, det behövs inte alls. Tvätta sig kan man ju göra ändå, såklart, utan hela duschningen s a s.
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    vi duschar inte varje dag ska det stå.
  30. 15
    vi duschar inte varje dag ska det stå.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Det där med duschande och renlighet är ju omdiskuterat. Själv har jag hamnat i duscha-varje-dag-snurren. Tycker att jag känner mig fräschast då. Man kan ju fräscha upp sig genom att tvätta sig i handfatet, men jag tycker det blir så skvättigt och dant så man kan lika gärna hoppa i i duschen!
  32. 16
    Det där med duschande och renlighet är ju omdiskuterat. Själv har jag hamnat i duscha-varje-dag-snurren. Tycker att jag känner mig fräschast då. Man kan ju fräscha upp sig genom att tvätta sig i handfatet, men jag tycker det blir så skvättigt och dant så man kan lika gärna hoppa i i duschen!
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17
    Nja kanske inte varje dag, men jag kan tycka att man som vuxen iaf bör ta en snabbdusch varannan dag.. Som sagt när sambon kommer hem från jobbet dag tre så luktar han ju inte hallon direkt... Fotsvett, armsvett, pungsvett u name it, så för mig känns nog varannan iaf som ett önskemål?
  34. 17
    Nja kanske inte varje dag, men jag kan tycka att man som vuxen iaf bör ta en snabbdusch varannan dag.. Som sagt när sambon kommer hem från jobbet dag tre så luktar han ju inte hallon direkt... Fotsvett, armsvett, pungsvett u name it, så för mig känns nog varannan iaf som ett önskemål?
  35. Medlem sedan
    May 1999
    #18
    För att jag vill känna mig fräsch, och bara lukta gott.
    Samt vara fin i håret.
    Jag är så fantastiskt fåfäng.
  36. 18
    För att jag vill känna mig fräsch, och bara lukta gott.
    Samt vara fin i håret.
    Jag är så fantastiskt fåfäng.
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Nej därför att det inte behövs varken för vuxna eller barn - du torkar bara ut huden. Mina barn har eksem, skulle jag duscha eller bada dem varje dag skulle de klia sönder sig. Själv tvättar jag av mig morgon och kväll och duschar och tvättar håret varannan/tredje dag. Oftare när jag tränar såklart
  38. 19
    Nej därför att det inte behövs varken för vuxna eller barn - du torkar bara ut huden. Mina barn har eksem, skulle jag duscha eller bada dem varje dag skulle de klia sönder sig. Själv tvättar jag av mig morgon och kväll och duschar och tvättar håret varannan/tredje dag. Oftare när jag tränar såklart
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20
    håller med dig, plus att det ju är sköööönt att duscha, varmt och avkopplande...
  40. 20
    håller med dig, plus att det ju är sköööönt att duscha, varmt och avkopplande...
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur ofta duschar/badar
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 10:03
  2. hur ofta duschar era barn/du?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 17:28
  3. Hur ofta badar / duschar era?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:21
  4. Hur ofta badar, duschar barnen?
    By cec in forum _99 Alla barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 13:04
  5. Hur ofta duschar/badar ni era?
    By H in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar