Blödning trots +++
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Blödning trots +++

    Hej alla tappra. Har testdag i dag (efter ivf fösök nr 2) men testade igår och fick +. Men igår kväll och nu på morgonen när jag torkar mig, lite blodtillblandat både ljust och mörkt.

    Är det samma som att det är kört??

    Hoppas någon har lust att svara, hälsningar Linda.
  2. 1
    Blödning trots +++ Hej alla tappra. Har testdag i dag (efter ivf fösök nr 2) men testade igår och fick +. Men igår kväll och nu på morgonen när jag torkar mig, lite blodtillblandat både ljust och mörkt.

    Är det samma som att det är kört??

    Hoppas någon har lust att svara, hälsningar Linda.
  3. Pelargon
    #2
    Hoppet är inte ute.
    Jag har blödit runt im alla tre graviditeterna. Det har gått vägen i alla fall, tre fullgångna friska barn.
    Man kan få en så kallad tecken blödning, tror det är när ägget fäster.
    En del får även mindre blödningar i några månader runt menstid under graviditeten utan att det är något fel.
    Så länge du inte blöder mycket så finns hoppet kvar.
  4. 2
    Hoppet är inte ute.
    Jag har blödit runt im alla tre graviditeterna. Det har gått vägen i alla fall, tre fullgångna friska barn.
    Man kan få en så kallad tecken blödning, tror det är när ägget fäster.
    En del får även mindre blödningar i några månader runt menstid under graviditeten utan att det är något fel.
    Så länge du inte blöder mycket så finns hoppet kvar.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    tack

    men de på kliniken sa att ägget fäster ca 3-5 dag efter insättning. Men med sonen fick jag en jätteblödning i ca 1 dygn på im dagen och det blev ju bra men det var inte ivf utan superstimulering.

    Hur många dagar kan det vara såhär??

    /Linda
  6. 3
    tack men de på kliniken sa att ägget fäster ca 3-5 dag efter insättning. Men med sonen fick jag en jätteblödning i ca 1 dygn på im dagen och det blev ju bra men det var inte ivf utan superstimulering.

    Hur många dagar kan det vara såhär??

    /Linda
  7. Pelargon
    #4
    Ett par tre dagar har jag haft det så, om jag minns rätt. Så länge blödningen avtar och inte ökar så är det nog lugnt.
  8. 4
    Ett par tre dagar har jag haft det så, om jag minns rätt. Så länge blödningen avtar och inte ökar så är det nog lugnt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Jag blödde i några veckor, ungefär en femmas storlek varje gång. Det går över. Grattis!!!
  10. 5
    Jag blödde i några veckor, ungefär en femmas storlek varje gång. Det går över. Grattis!!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    oh va gulligt

    att du är positiv för min skull. (det kan ju oxå vara ett tid missfall ) Men det är väl så att man vet för mkt vadsom kan hända, efter all denna tid man lagt ner på att bli gravid. Sedan är man väl inte helt säker förrän ul.

    Kram Linda
  12. 6
    oh va gulligt att du är positiv för min skull. (det kan ju oxå vara ett tid missfall ) Men det är väl så att man vet för mkt vadsom kan hända, efter all denna tid man lagt ner på att bli gravid. Sedan är man väl inte helt säker förrän ul.

    Kram Linda
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Jag blödde en vecka efter testdag och då var det lite blod i ca 3 dagar, sedan fick jag en blödning efter ytterligare 10 dagar men allt har sett bra ut på ultraljud.
    Så ta det lugnt och grattis!

    Kramiz
  14. 7
    Jag blödde en vecka efter testdag och då var det lite blod i ca 3 dagar, sedan fick jag en blödning efter ytterligare 10 dagar men allt har sett bra ut på ultraljud.
    Så ta det lugnt och grattis!

    Kramiz
  15. Nennis
    #8
    Hej
    Behöver inte betyda något negativt. Med min son fick jag en blödning och det gick bra.

    Jag håller tummarna för dig att det går vägen. Ring din klinik.

    Kram
  16. 8
    Hej
    Behöver inte betyda något negativt. Med min son fick jag en blödning och det gick bra.

    Jag håller tummarna för dig att det går vägen. Ring din klinik.

    Kram
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Hade ni även "mensvärk" ? I mellanåt sätter det igång och mola nåt hemskt. Så man tror värsta floden är på väg. Men samma som igår, trådigt och lite på pappret.

    Kram Linda
  18. 9
    Hade ni även "mensvärk" ? I mellanåt sätter det igång och mola nåt hemskt. Så man tror värsta floden är på väg. Men samma som igår, trådigt och lite på pappret.

    Kram Linda
  19. Nennis
    #10
    mensvärk hade jag nästan hela tiden i början med båda barnen.

    Kram
  20. 10
    mensvärk hade jag nästan hela tiden i början med båda barnen.

    Kram
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    tack för alla svar

    det är verkligen många goa tjejer härinne.

    /Lindah
  22. 11
    tack för alla svar det är verkligen många goa tjejer härinne.

    /Lindah
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Mensvärk hade jag nog nästan 20 veckor! Det är ju en mass apå gång därinne. Dessotum kändes det precis som att NU kommer mensen. I början sprang jag på toa stup i ett och som en van trosundersökare var det rena rutinen att kolla efter blod nästan hela graviditeten. Så knäpp man är, va? Men det hör till. För hur orolig man än var innan man blev gravid så är det inget jämfört med när man väl blivit det. Så var det för mig i alla fall. För just då hade man äntligen fått det pluset man väntat på och man ville för allt i världen inte förlora det lilla grynet.

    Det kommer gå jättebra ska du se. Alla de symtom du har är jättevanliga.
  24. 12
    Mensvärk hade jag nog nästan 20 veckor! Det är ju en mass apå gång därinne. Dessotum kändes det precis som att NU kommer mensen. I början sprang jag på toa stup i ett och som en van trosundersökare var det rena rutinen att kolla efter blod nästan hela graviditeten. Så knäpp man är, va? Men det hör till. För hur orolig man än var innan man blev gravid så är det inget jämfört med när man väl blivit det. Så var det för mig i alla fall. För just då hade man äntligen fått det pluset man väntat på och man ville för allt i världen inte förlora det lilla grynet.

    Det kommer gå jättebra ska du se. Alla de symtom du har är jättevanliga.
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    ja men idag

    när jag ringde till min gynekolog så sa den sköterskan att det är jättevanligt med dessa symptom och att jag inte skulle vara orolig. Men när jag sedan ringde till ivf.kliniken sa den sköterskan att hon tyckte det var lite oroväckande och att när hon frågade om jag hade ont i magen och jag svarade att jag har molvärk tyckte hon det gjorde saken ännu värre. Jag fattar inget, och jag tycker de på kliniken borde veta bäst, eller ??

    Så nu är det väl kört??

    /Linda
  26. 13
    ja men idag när jag ringde till min gynekolog så sa den sköterskan att det är jättevanligt med dessa symptom och att jag inte skulle vara orolig. Men när jag sedan ringde till ivf.kliniken sa den sköterskan att hon tyckte det var lite oroväckande och att när hon frågade om jag hade ont i magen och jag svarade att jag har molvärk tyckte hon det gjorde saken ännu värre. Jag fattar inget, och jag tycker de på kliniken borde veta bäst, eller ??

    Så nu är det väl kört??

    /Linda
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Behöver inte alls vara kört. Sådär hade jag innan jag testade + och trodde därför att jag inte var gravid. Testade ändå och det var ett +. Sen blödde jag en del till och från i nån vecka. Så det behöver inte alls vara kört.

    Håller tummarna!
  28. 14
    Behöver inte alls vara kört. Sådär hade jag innan jag testade + och trodde därför att jag inte var gravid. Testade ändå och det var ett +. Sen blödde jag en del till och från i nån vecka. Så det behöver inte alls vara kört.

    Håller tummarna!
  29. Medlem sedan
    Sep 2006
    #15
    Hupp hupp ge nu inte upp!!!
    Orolig kan man vara men för jösses namn ge inte upp nu. Här händer så otroligt mycket konstigt o det en miraklet efter det andra föds ändå.
    Fick du någon tid på kliniken för koll?? Eller skulle du vänta??

    Håller tummar o tår för dig!!

    Kramisar
    ~*~Under sker medan vi väntar. Mirakel tar lite längre tid~*~
  30. 15
    Hupp hupp ge nu inte upp!!!
    Orolig kan man vara men för jösses namn ge inte upp nu. Här händer så otroligt mycket konstigt o det en miraklet efter det andra föds ändå.
    Fick du någon tid på kliniken för koll?? Eller skulle du vänta??

    Håller tummar o tår för dig!!

    Kramisar
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16
    Det var det dummaste jag hört! Klart som attan att man har molvärk. Plötsligt ska ju hela livmodern börja växa och arbeta och töja sig. Det kan väl inte gå obemärkt. Det måste ha varit någon nybörjare som inte vet bättre. Tro mig, jag vet knappt någon som inte blött och inte haft molvärk.
  32. 16
    Det var det dummaste jag hört! Klart som attan att man har molvärk. Plötsligt ska ju hela livmodern börja växa och arbeta och töja sig. Det kan väl inte gå obemärkt. Det måste ha varit någon nybörjare som inte vet bättre. Tro mig, jag vet knappt någon som inte blött och inte haft molvärk.
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    tid om två veckor

    så får vi se. Jag känner mig väl rätt så lugn nu men blev lite förvirrad och irriterad av två så olika besked.

    Tack för tummhållningen och tårna oxå.

    /Linda
  34. 17
    tid om två veckor så får vi se. Jag känner mig väl rätt så lugn nu men blev lite förvirrad och irriterad av två så olika besked.

    Tack för tummhållningen och tårna oxå.

    /Linda

Liknande trådar

  1. Blödning
    By nglc in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 22:17
  2. detta trots,trots,trots.......
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 12:50
  3. blödning
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 19:12
  4. blödning
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 11:45
  5. Odds för blödning trots gravid
    By undrande blivande..? in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 15:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar