BORDERLINE
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    BORDERLINE

    Hur yttrar det sig?
    Har en i min närhet som är väldigt speciell. I hennes varddag är allt negativt, allt är till nackdel för henne, alla vill henne ont genom olika handlingar, det är mest synd om henne, hon förvrider sanningen och ljuger, gör sig ovän med familj och vänner, exploderar av ilska och blir även våldsam. Finns det likheter i det med borderline?
  2. 1
    BORDERLINE Hur yttrar det sig?
    Har en i min närhet som är väldigt speciell. I hennes varddag är allt negativt, allt är till nackdel för henne, alla vill henne ont genom olika handlingar, det är mest synd om henne, hon förvrider sanningen och ljuger, gör sig ovän med familj och vänner, exploderar av ilska och blir även våldsam. Finns det likheter i det med borderline?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Jadu, jag har själv BPS

    men det du beskriver kan vara så mycket annat. Det kan vara en depression, BPS (borderline) eller så är hon nedstämd och hennes ångest och nedstämdhet resulterar i just ilska. Man kan inte säga rent ut vad som är vad. Jag går i DBT för min BPS och trots att vi sitter 5 st med samma diagnos kan man ibland bli förvånad hur olika vi är i olika situationer... Trots samma diagnos är vi ganska olika.

    Psykiska sjukdomar är som ett trassligt nystan och det krävs oftast en utredning och går inte att säga vad det är innan. Visst kan din bekanta ha BPS men det kan lika gärna vara ngt annat...
    Det är en jungel.
    Jag har haft 5 olika diagnoser innan BPS...


    Hör efter på - Själsliga problem (vuxna) - eller messa mig om du vill veta mer. Mycket info finns att hitta på nätet.
    Mamma till två grabbar
    Ägare till Eurasierkillen Theo. Hans hemsida: http://www.foxfiretheo.se/ | Designa hundens halsband: http://halsband.foxfiretheo.se/
  4. 2
    Jadu, jag har själv BPS men det du beskriver kan vara så mycket annat. Det kan vara en depression, BPS (borderline) eller så är hon nedstämd och hennes ångest och nedstämdhet resulterar i just ilska. Man kan inte säga rent ut vad som är vad. Jag går i DBT för min BPS och trots att vi sitter 5 st med samma diagnos kan man ibland bli förvånad hur olika vi är i olika situationer... Trots samma diagnos är vi ganska olika.

    Psykiska sjukdomar är som ett trassligt nystan och det krävs oftast en utredning och går inte att säga vad det är innan. Visst kan din bekanta ha BPS men det kan lika gärna vara ngt annat...
    Det är en jungel.
    Jag har haft 5 olika diagnoser innan BPS...


    Hör efter på - Själsliga problem (vuxna) - eller messa mig om du vill veta mer. Mycket info finns att hitta på nätet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Det kan också handla om de drag man kan se hos en del personer med Aspergers syndrom, ett neuropsykiatriskt funktionshinder.
  6. 3
    Det kan också handla om de drag man kan se hos en del personer med Aspergers syndrom, ett neuropsykiatriskt funktionshinder.

Liknande trådar

  1. borderline
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 13:30
  2. Borderline,hur är en
    By tezziz in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 11:00
  3. Borderline
    By majabaja in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 21:55
  4. Borderline?
    By Erid in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 20:05
  5. Om borderline
    By - Veronica - in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar