Ont i snoppen
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Ont i snoppen

    Har för mej att jag läst här tidigare om att någon hade problem med snoppen?

    Hampus klagade idag att han hade ont i snoppen och jag såg då att det var lite kladdigt i kalsången där fram. Jag har tagit en spruta och sputat upp vatten för att skölja under förhuden, för jag misstänker att det är det som är problemet.

    Ska jag ringa doktorn i morgon, eller skölja nån dag till?

    Ge mej tips och vad har ni för erfarenhet av detta?
  2. 1
    Ont i snoppen Har för mej att jag läst här tidigare om att någon hade problem med snoppen?

    Hampus klagade idag att han hade ont i snoppen och jag såg då att det var lite kladdigt i kalsången där fram. Jag har tagit en spruta och sputat upp vatten för att skölja under förhuden, för jag misstänker att det är det som är problemet.

    Ska jag ringa doktorn i morgon, eller skölja nån dag till?

    Ge mej tips och vad har ni för erfarenhet av detta?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Neo har haft problem med röd snopp några gånger... Mest troligt pga att han ääälskaar att pillra och gosa med sin snopp (och först nu börjar han förstå det här med att det är superviktigt att händerna är rena och nytvättade när han ska dit och pilla). Hans förhud har iofsig gått att dra tillbaks rätt lång under några år nu... så när den har blivit röd, så har han fått sitta i badet och dra bak så långt han kunnat för att försöka göra rent. Någon gång har jag också sköljt med spruta och baddat med blöt bomull.
    Jag brukar dessutom smörja med ringblomssalva efteråt. Det är ju både mjukgörande och lite antibakteriellt. Kan tänka mig att det kunde vara bra med typ alsollösning och vanlig idominsalva också!
    På Neo har det alltid gått bort efter 1-2 dagar. Och redan efter en dag med rengöring och smörjning, så är det märkbart bättre. Mindre ont och rött!

    Så jag skulle avvakta och se hur det går. Har han lika ont och det inte verkar gå åt rätt håll, så skulle jag ringa läkaren... men annars fortsätta tvätta och sen gärna smörja med något mjukgörande (om inte annat för att lindra smärtan lite... barnolja funkar nog också).

    Hoppas att han snart är bra i snoppen och att läkarbesök inte behövs!
  4. 2
    Neo har haft problem med röd snopp några gånger... Mest troligt pga att han ääälskaar att pillra och gosa med sin snopp (och först nu börjar han förstå det här med att det är superviktigt att händerna är rena och nytvättade när han ska dit och pilla). Hans förhud har iofsig gått att dra tillbaks rätt lång under några år nu... så när den har blivit röd, så har han fått sitta i badet och dra bak så långt han kunnat för att försöka göra rent. Någon gång har jag också sköljt med spruta och baddat med blöt bomull.
    Jag brukar dessutom smörja med ringblomssalva efteråt. Det är ju både mjukgörande och lite antibakteriellt. Kan tänka mig att det kunde vara bra med typ alsollösning och vanlig idominsalva också!
    På Neo har det alltid gått bort efter 1-2 dagar. Och redan efter en dag med rengöring och smörjning, så är det märkbart bättre. Mindre ont och rött!

    Så jag skulle avvakta och se hur det går. Har han lika ont och det inte verkar gå åt rätt håll, så skulle jag ringa läkaren... men annars fortsätta tvätta och sen gärna smörja med något mjukgörande (om inte annat för att lindra smärtan lite... barnolja funkar nog också).

    Hoppas att han snart är bra i snoppen och att läkarbesök inte behövs!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    bada mycket

    när Oliver hade inflamation under förhuden så fick han bada 3x15 min / dag så behövdes inga läkar besök. DFörmodligen rä det så att förhuden släpper och därför blir det lite orent/ svårt att hålla rent.


    ~Zirie
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  6. 3
    bada mycket när Oliver hade inflamation under förhuden så fick han bada 3x15 min / dag så behövdes inga läkar besök. DFörmodligen rä det så att förhuden släpper och därför blir det lite orent/ svårt att hålla rent.


    ~Zirie
  7. Medlem sedan
    Mar 2001
    #4
    Tack för era svar!
    Han var bättre redan dagen efter.
  8. 4
    Tack för era svar!
    Han var bättre redan dagen efter.

Liknande trådar

  1. Såg ni snoppen?
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 23:18
  2. Snoppen...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 23:27
  3. ont i snoppen :(
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 19:31
  4. Låt bli snoppen!
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 20:57
  5. Ont i snoppen!
    By Åsa m Lucas och Louise in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar