Pratar ni m bebis offentligt?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Pratar ni m bebis offentligt?

    När jag går i affärer så brukar jag gå runt och prata med David om vad vi ska köpa, vad vi ser mm, men folk tittar så konstigt på mej, precis som jag inte är klok som pratar med en bebis. T o m på Öppna förskolan brukar fröken där titta konstigt när jag sitter och pratar med D och en gång svarade hon mej när jag pratade med D om att vi inte skulle sjunga mer. Hon trodde väl jag pratade med henne. Hur gör ni andra? Är det bara jag som pratar offentligt med bebisen? Hemma är det ju allmänt vedertagit att det är bra att prata för stimulansens skull, men gäller inte det överallt?
  2. 1
    Pratar ni m bebis offentligt? När jag går i affärer så brukar jag gå runt och prata med David om vad vi ska köpa, vad vi ser mm, men folk tittar så konstigt på mej, precis som jag inte är klok som pratar med en bebis. T o m på Öppna förskolan brukar fröken där titta konstigt när jag sitter och pratar med D och en gång svarade hon mej när jag pratade med D om att vi inte skulle sjunga mer. Hon trodde väl jag pratade med henne. Hur gör ni andra? Är det bara jag som pratar offentligt med bebisen? Hemma är det ju allmänt vedertagit att det är bra att prata för stimulansens skull, men gäller inte det överallt?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Nä...jag pratar med Wiktor vart jag än är..hur ska de annars lära sig prata? *ler*
  4. 2
    Nä...jag pratar med Wiktor vart jag än är..hur ska de annars lära sig prata? *ler*
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Absolut! Helt naturligt tycker jag!
  6. 3
    Absolut! Helt naturligt tycker jag!
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Håller fullständigt med, men i Stockholm är det väl ingen som tittar konstigt antar jag. Det är nog värre i en sån här småstad med all social kontroll.
  8. 4
    Håller fullständigt med, men i Stockholm är det väl ingen som tittar konstigt antar jag. Det är nog värre i en sån här småstad med all social kontroll.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Skönt att vi är flera då.
  10. 5
    Skönt att vi är flera då.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Klart du ska prata med David !!!
    Det e väl mer konstigt att utesluta honom ur den sociala gemenskapen ??
    = ) prata på ni bara
  12. 6
    Klart du ska prata med David !!!
    Det e väl mer konstigt att utesluta honom ur den sociala gemenskapen ??
    = ) prata på ni bara
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Självklart! Det är ju så man stimulerar språkutvecklingen. Man börjar ju fundera på om hon på ÖF inte har utbildning?? Men det borde räcka med sunt förnuft tycker jag. Prata på du!!!
  14. 7
    Självklart! Det är ju så man stimulerar språkutvecklingen. Man börjar ju fundera på om hon på ÖF inte har utbildning?? Men det borde räcka med sunt förnuft tycker jag. Prata på du!!!
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Fast jag bor ju i en jätteliten by och alla pratar med sina barn här. När vi är på ÖF mm så är det fullt med bebisprat på alla
  16. 8
    Fast jag bor ju i en jätteliten by och alla pratar med sina barn här. När vi är på ÖF mm så är det fullt med bebisprat på alla
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    jepp! pratar med ylva om allt vi gör.. kändes konstigt i början när hon var liten men nu får man ju rätt mycke respons så nu är det ju häftigt =)
  18. 9
    jepp! pratar med ylva om allt vi gör.. kändes konstigt i början när hon var liten men nu får man ju rätt mycke respons så nu är det ju häftigt =)
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Ja, det gör vi i princip överallt. Det märks också att det har betydelse för hans språkutveckling. Vi är tvåspråkiga så vi pratar också var och en sitt modersmål med honom. Här är det också folk som kollar lite konstigt på en ibland, men då får de väl göra det!
  20. 10
    Ja, det gör vi i princip överallt. Det märks också att det har betydelse för hans språkutveckling. Vi är tvåspråkiga så vi pratar också var och en sitt modersmål med honom. Här är det också folk som kollar lite konstigt på en ibland, men då får de väl göra det!
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Ja, jag har allt tänkt fortsätta prata med honom, känns helt naturligt för mej, men kanske inte för omgivningen, men de är ju inte de som bestämmer.
  22. 11
    Ja, jag har allt tänkt fortsätta prata med honom, känns helt naturligt för mej, men kanske inte för omgivningen, men de är ju inte de som bestämmer.
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12
    Ja, visst är det. Tror nog hon på Öf har utbildning och jag tycker hon är jättebra för övrigt. Kanske är hon så ovan bara eftersom de andra mammorna inte verkar prata med sina bebisar på det sättet.
  24. 12
    Ja, visst är det. Tror nog hon på Öf har utbildning och jag tycker hon är jättebra för övrigt. Kanske är hon så ovan bara eftersom de andra mammorna inte verkar prata med sina bebisar på det sättet.
  25. Medlem sedan
    Jul 2006
    #13
    Ja visst är det härligt med responsen. Fast jag kan inte säga att jag får så mycket svar precis när jag pratar om vad jag ska köpa till middagsmat, men jag tror ändå det är bra att prata högt.
  26. 13
    Ja visst är det härligt med responsen. Fast jag kan inte säga att jag får så mycket svar precis när jag pratar om vad jag ska köpa till middagsmat, men jag tror ändå det är bra att prata högt.
  27. Medlem sedan
    Jul 2006
    #14
    Vad häftigt att han får lära sej två språk från början. Lite skönt att höra att nån mer upplevt att att en del kollar för jag började undra om jag inbillar mej. De kanske kollar eftersom jag har världens sötaste bebis (jag är inte objektiv, jag vet).
  28. 14
    Vad häftigt att han får lära sej två språk från början. Lite skönt att höra att nån mer upplevt att att en del kollar för jag började undra om jag inbillar mej. De kanske kollar eftersom jag har världens sötaste bebis (jag är inte objektiv, jag vet).
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Hm, by i stockholm. Kanske det. Låter som en bra grupp föräldrar på Öf. Här sätter alla ner sin bebis och börjar prata med en annan vuxen direkt (som jag har märkt). Jag brukar alltid tala om för D var vi är och vilka som finns runtomkring mm när jag sätter ner honom.
  30. 15
    Hm, by i stockholm. Kanske det. Låter som en bra grupp föräldrar på Öf. Här sätter alla ner sin bebis och börjar prata med en annan vuxen direkt (som jag har märkt). Jag brukar alltid tala om för D var vi är och vilka som finns runtomkring mm när jag sätter ner honom.
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16
    De kanske kollar eftersom jag har världens sötaste bebis (jag är inte objektiv, jag vet).
    Ja, så är det nog...
  32. 16
    De kanske kollar eftersom jag har världens sötaste bebis (jag är inte objektiv, jag vet).
    Ja, så är det nog...
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Ja, jag kan säga att vi har varit på 2 ÖF här i stan. Där jag är mest har de "babyöppet" 0-18 mån. och där finns alltid en barnsjuksköterska och en förskollärare. På det andra stället jobbar en förskollärare och hon vill att barnen ska vara på golvet och föräldrarna vid bordet hos henne och dricka kaffe typ...hmmm...jag är på golvet!!!! På babyöppet är alla på golvet med sina barn (även personalen) och de som jobbar där uppmanar oss att prata mycket med barnen, BRA!! Gissa vart jag går? *s*, inte så svårt.
  34. 17
    Ja, jag kan säga att vi har varit på 2 ÖF här i stan. Där jag är mest har de "babyöppet" 0-18 mån. och där finns alltid en barnsjuksköterska och en förskollärare. På det andra stället jobbar en förskollärare och hon vill att barnen ska vara på golvet och föräldrarna vid bordet hos henne och dricka kaffe typ...hmmm...jag är på golvet!!!! På babyöppet är alla på golvet med sina barn (även personalen) och de som jobbar där uppmanar oss att prata mycket med barnen, BRA!! Gissa vart jag går? *s*, inte så svårt.
  35. Medlem sedan
    Sep 2005
    #18
    Nej, jag pratar mycket med Eric! Ibland tittar folk lite konstigt på en på ica men det är inget jag bryr mig om! Tror det är otroligt viktigt för språkutvecklingen att prata mycket med sina barn redan som små bebisar!
  36. 18
    Nej, jag pratar mycket med Eric! Ibland tittar folk lite konstigt på en på ica men det är inget jag bryr mig om! Tror det är otroligt viktigt för språkutvecklingen att prata mycket med sina barn redan som små bebisar!
  37. Medlem sedan
    Feb 2007
    #19
    Ja, det är otroligt viktigt!!
  38. 19
    Ja, det är otroligt viktigt!!
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20
    Jag babblar och pratar och folk stirrar på mig med.

    /Khediven
  40. 20
    Jag babblar och pratar och folk stirrar på mig med.

    /Khediven
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu är det offentligt!
    By linden81 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 18:02
  2. Hormonattack offentligt
    By mallaco in forum _0805 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 13:13
  3. Offentligt?
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 15:16
  4. Nu är det offentligt!
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0605 Majbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 21:58
  5. Nu är det offentligt!
    By Ida m Albert&Vilfred in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar