Bilfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Bilfråga

    Toyota Yaris eller wolkswagen Golf?
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    Bilfråga Toyota Yaris eller wolkswagen Golf?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Hugget som stucket

    rent kvalitetsmässigt, skulle jag säga, men jag skulle nog ta Toyotan för jag gissar att den är lite billigare.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    Hugget som stucket rent kvalitetsmässigt, skulle jag säga, men jag skulle nog ta Toyotan för jag gissar att den är lite billigare.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Vi valde Golfen för att den var lite större, maken är rätt lång i ryggen och satt inte alls bra i Yaris.
  6. 3
    Vi valde Golfen för att den var lite större, maken är rätt lång i ryggen och satt inte alls bra i Yaris.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Mamma har en yaris

    och visst är den lätt att köra och väldigt lätt för äldre att kliva i och ur men det känns som om man sitter i ett äggskal och man gämför med våran v70
  8. 4
    Mamma har en yaris och visst är den lätt att köra och väldigt lätt för äldre att kliva i och ur men det känns som om man sitter i ett äggskal och man gämför med våran v70
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Något åt det hållet var min mans kommentar när vi provkörde den, han tyckte det kändes som att klä på sig bilen och inte stiga in i den.
  10. 5
    Något åt det hållet var min mans kommentar när vi provkörde den, han tyckte det kändes som att klä på sig bilen och inte stiga in i den.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Gillar ju Toyota, de bara går och går och drar inte så mycket bränsle, men Volkswagen är ju också en fin bil.
  12. 6
    Gillar ju Toyota, de bara går och går och drar inte så mycket bränsle, men Volkswagen är ju också en fin bil.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Yaris tror jag, fast jag har ingen aning. Jag skulle köra på en hybrid el en Citroën tror jag om jag skulle välja ny bil idagsläget.
  14. 7
    Yaris tror jag, fast jag har ingen aning. Jag skulle köra på en hybrid el en Citroën tror jag om jag skulle välja ny bil idagsläget.
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Inte jämförbara

    Dessa två är enligt min åsikt inte riktigt jämförbara. Golfen är en större bil som är en halv storleksklass större än vad Yaris är och följaktligen är Golf en dyrare vagn. Så det är ju en fråga både om vilken storlek man vill ha och hur mycket pengar man är beredd på att satsa då man köper bil.
  16. 8
    Inte jämförbara Dessa två är enligt min åsikt inte riktigt jämförbara. Golfen är en större bil som är en halv storleksklass större än vad Yaris är och följaktligen är Golf en dyrare vagn. Så det är ju en fråga både om vilken storlek man vill ha och hur mycket pengar man är beredd på att satsa då man köper bil.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Jämför dem här: http://www.euroncap.com/home.aspx
    och välj sedan
  18. 9
    Jämför dem här: http://www.euroncap.com/home.aspx
    och välj sedan
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10
    Lätt - Golf! Jag har alltid kört VW, ibland provat ngt annat, men aldrig varit lika nöjd som med mina golfar och passater! Vi har haft tre golfar, varav en 07a nu och fyra passater, varav en 07a nu oxå. Vi har haft en Audi A6a oxå, som vi oxå var jättenjöda med, men det är ju ingen liten bil direkt ;-)
  20. 10
    Lätt - Golf! Jag har alltid kört VW, ibland provat ngt annat, men aldrig varit lika nöjd som med mina golfar och passater! Vi har haft tre golfar, varav en 07a nu och fyra passater, varav en 07a nu oxå. Vi har haft en Audi A6a oxå, som vi oxå var jättenjöda med, men det är ju ingen liten bil direkt ;-)

Liknande trådar

  1. bilfråga??
    By Plingis6 in forum Många barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 22:42
  2. Bilfråga då..
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 20:47
  3. Bilfråga
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:14
  4. Bilfråga
    By ajilie in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 11:18
  5. Ny här med bilfråga
    By Madde m 3 in forum Många barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar