Göteborgare...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Göteborgare...

    Jag vet att ni har fullt upp... o att jag är den enda som har lyxen att vara hemma. (med det innefattar sömnlösa nätter o amning samt blöjbyten hela dagarna *s*)
    Men jag saknar er!

    Kan vi inte försöka bestämma en dag framöver som vi kan försöka ses på. Kanske vi kan ta någon eftermiddag om alla jobbar... eller kanske en söndag. Vi behöver ju inte träffas i tre-fyra timmar... vi kan ju ta det en snabbis.

    Jag kan oftast när som helst. Men seth är ju på dagis mån, tis, ons.... så de dagarna kan vi bara eftermiddagar på....

    Finns det någon som har tid?
    Jessica med Seth född 5 januari 2006
  2. 1
    Göteborgare... Jag vet att ni har fullt upp... o att jag är den enda som har lyxen att vara hemma. (med det innefattar sömnlösa nätter o amning samt blöjbyten hela dagarna *s*)
    Men jag saknar er!

    Kan vi inte försöka bestämma en dag framöver som vi kan försöka ses på. Kanske vi kan ta någon eftermiddag om alla jobbar... eller kanske en söndag. Vi behöver ju inte träffas i tre-fyra timmar... vi kan ju ta det en snabbis.

    Jag kan oftast när som helst. Men seth är ju på dagis mån, tis, ons.... så de dagarna kan vi bara eftermiddagar på....

    Finns det någon som har tid?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Jaaaaa!

    Jag har inte velat ringa ifall du vilar eller så, men jag vill iaf gärna träffas! För mig är tisdag och torsdag förmiddag, alt hela onsdagen bäst, men jag kan gärna ses någon helg också. Vi har fått tid för inskolning från och med den 22 oktober, så gärna innan dess Föredrar du träff utan barn måste det nog bli helg för min del.
    Hur är det med lillans kolik? Och trivs Seth på dagis? Och har du vågat testa sjalen?
    KRAM på er!
  4. 2
    Jaaaaa! Jag har inte velat ringa ifall du vilar eller så, men jag vill iaf gärna träffas! För mig är tisdag och torsdag förmiddag, alt hela onsdagen bäst, men jag kan gärna ses någon helg också. Vi har fått tid för inskolning från och med den 22 oktober, så gärna innan dess Föredrar du träff utan barn måste det nog bli helg för min del.
    Hur är det med lillans kolik? Och trivs Seth på dagis? Och har du vågat testa sjalen?
    KRAM på er!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Vad kul! Emmas kolik är borta, men det är fortfarande något som inte stämmer så just nu håller vi på att utreder. De verkar som om hon är allergisk mot ägg, mjölk och soja.

    Seth trivs som fisken i vattnet på dagis!
    Det va lite gnälligt ett tag för honom så vi fick ändrade tiderna lite så han kan gå mån-ons men på tisdagar får han sluta tidigare så han kan få sova hemma. Han sover en timme på dagis o hemma sover han i två. När vi ändrade det så blev det jätte bra o han vill inte gå hem när jag ska hämta honom.

    Sjalen är en gåva från Gud (*s* så högt har du blivit prisad i vårt hem under kolik och allergi tiden)
    Emma är en bestämd tös o gillar varken att ligga i vagnen, babysittern eller sitta i bilstol. Det kan bli ganska klurigt att bära henne på armen hela tiden när man har seth hemma, då är sjalen en fröjd!
    Tom C har provat den o haft den när vi varit ute på promenad. Han tycker den är okej eftersom det är en så diskret färg.

    Jag hade inte en träff utan barn i tanken... Emma får ju följa med till dagis vid lämning o hämtning så hon träffar ju ganska mycket barn ändå.
    Barnen behöver ju inte pussa o pilla på henne
  6. 3
    Vad kul! Emmas kolik är borta, men det är fortfarande något som inte stämmer så just nu håller vi på att utreder. De verkar som om hon är allergisk mot ägg, mjölk och soja.

    Seth trivs som fisken i vattnet på dagis!
    Det va lite gnälligt ett tag för honom så vi fick ändrade tiderna lite så han kan gå mån-ons men på tisdagar får han sluta tidigare så han kan få sova hemma. Han sover en timme på dagis o hemma sover han i två. När vi ändrade det så blev det jätte bra o han vill inte gå hem när jag ska hämta honom.

    Sjalen är en gåva från Gud (*s* så högt har du blivit prisad i vårt hem under kolik och allergi tiden)
    Emma är en bestämd tös o gillar varken att ligga i vagnen, babysittern eller sitta i bilstol. Det kan bli ganska klurigt att bära henne på armen hela tiden när man har seth hemma, då är sjalen en fröjd!
    Tom C har provat den o haft den när vi varit ute på promenad. Han tycker den är okej eftersom det är en så diskret färg.

    Jag hade inte en träff utan barn i tanken... Emma får ju följa med till dagis vid lämning o hämtning så hon träffar ju ganska mycket barn ändå.
    Barnen behöver ju inte pussa o pilla på henne
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Så roligt!

    Sjal är det enda rätta, det är det vi har sagt hela tiden! Visst, Stefan kunde också gå omkring med Sanna i sjalen, men hade den varit någon annan färg så... troligtvis inte. Ja har ju inte sjalat så mycket sedan Sanna blev större, men första halvåret hade jag den nog i princip varje dag. Jättekul att du har haft användning för den!
    Jag köper att barnen inte behöver pussa och pilla på Emma, men hur är det med deras mammor? Kom ihåg att jag är väldigt bebissugen just nu...
    Vi kan väl avvakta in lite fler mammor, annars tycker jag att vi bestämmer något snart!
    Stor kram
  8. 4
    Så roligt! Sjal är det enda rätta, det är det vi har sagt hela tiden! Visst, Stefan kunde också gå omkring med Sanna i sjalen, men hade den varit någon annan färg så... troligtvis inte. Ja har ju inte sjalat så mycket sedan Sanna blev större, men första halvåret hade jag den nog i princip varje dag. Jättekul att du har haft användning för den!
    Jag köper att barnen inte behöver pussa och pilla på Emma, men hur är det med deras mammor? Kom ihåg att jag är väldigt bebissugen just nu...
    Vi kan väl avvakta in lite fler mammor, annars tycker jag att vi bestämmer något snart!
    Stor kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Jag vill gärna träffas, men i så fall får det bli en helg eftersom jag jobbar. Ni får komma med förslag så försöker jag anpassa mig.
  10. 5
    Jag vill gärna träffas, men i så fall får det bli en helg eftersom jag jobbar. Ni får komma med förslag så försöker jag anpassa mig.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Jag vill också, ju, men jag får nog avvakta eftersom vi har streptokocker i massor på jobbet och jag vill inte riskera att ta med någon smitta till någon av er och särskilt inte till lilla Emma
    Smittskyddsnånting kommer förmodligen och tar prover på oss allihop men så fort jag vet att jag inte bär på några läskiga bacillusker så vill jag gärna ses.

    Kramar från oss.
  12. 6
    Jag vill också, ju, men jag får nog avvakta eftersom vi har streptokocker i massor på jobbet och jag vill inte riskera att ta med någon smitta till någon av er och särskilt inte till lilla Emma
    Smittskyddsnånting kommer förmodligen och tar prover på oss allihop men så fort jag vet att jag inte bär på några läskiga bacillusker så vill jag gärna ses.

    Kramar från oss.
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7
    Jag ses gärna, men eftersom jag börjat jobba så hinns inte så mycket med och helgerna blir till familjen... Vi får se om jag kan när ni bestämt något.

    Kram
  14. 7
    Jag ses gärna, men eftersom jag börjat jobba så hinns inte så mycket med och helgerna blir till familjen... Vi får se om jag kan när ni bestämt något.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Jag har ju

    också börjat att jobba nu, så jag kan inte vardagar. Men från december borde jag ju kunna om allt går som det skall Bra om jag kan få telenr om den här får kolik med.. Börjar bli lite orolig för nattsömnen när vi blir fem stycken. Men men, varför oroa sig nu?! Den kanske sover lika bra som Ludvig.. Hur känns det för dig? Är det mysigt?

    Fredagar är jag ledig, och det är H och L också, fast då blir det inte mycket sitta och prata kan jag tänka
  16. 8
    Jag har ju också börjat att jobba nu, så jag kan inte vardagar. Men från december borde jag ju kunna om allt går som det skall Bra om jag kan få telenr om den här får kolik med.. Börjar bli lite orolig för nattsömnen när vi blir fem stycken. Men men, varför oroa sig nu?! Den kanske sover lika bra som Ludvig.. Hur känns det för dig? Är det mysigt?

    Fredagar är jag ledig, och det är H och L också, fast då blir det inte mycket sitta och prata kan jag tänka
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Kanske det är lättare om ni bestämmer en tid... eftersom vi kan när som helst.

    Så får vi försöka få med så många som möjligt....
  18. 9
    Kanske det är lättare om ni bestämmer en tid... eftersom vi kan när som helst.

    Så får vi försöka få med så många som möjligt....

Liknande trådar

  1. Göteborgare!
    By jomaan in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 17:32
  2. Göteborgare?
    By linols0130 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 15:13
  3. Göteborgare
    By HeidiN72 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:53
  4. Göteborgare!
    By Jesica in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 15:52
  5. Göteborgare om 12/11
    By -K2- in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar