Känns lite ensam...
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Känns lite ensam...

    tycker jag att min Maja gör... hon är lite utanför sina kompisar... fast hon tycker det inte själv... nej hon tycker hon har massor av kompisar...
    Men när jag lämnar lillebror på skolan... så kan några tjejer gå i en klunga medans Maja går lite brevid... , hon har kompisar här ibland och så... när hon vill.. oftast tycker hon det är skönt att gå hem o bara vara ensam eller med lillebror..

    Åkte förbi fotbolls träningen idag, innan dom hade börjat... då satt Maja o en annan tjej på ett ställe... medans alla andra tjejer stod i klunga...

    Men som sagt att Maja själv tycker inte att hon är ensam.... så jag gör ingen grej av det heller... o hon älskar att gå till skolan och på fotbollsträningen... men det känns i mitt hjärta...
    Anette 97_72,2_70
    Vägdag lördagar
  2. 1
    Känns lite ensam... tycker jag att min Maja gör... hon är lite utanför sina kompisar... fast hon tycker det inte själv... nej hon tycker hon har massor av kompisar...
    Men när jag lämnar lillebror på skolan... så kan några tjejer gå i en klunga medans Maja går lite brevid... , hon har kompisar här ibland och så... när hon vill.. oftast tycker hon det är skönt att gå hem o bara vara ensam eller med lillebror..

    Åkte förbi fotbolls träningen idag, innan dom hade börjat... då satt Maja o en annan tjej på ett ställe... medans alla andra tjejer stod i klunga...

    Men som sagt att Maja själv tycker inte att hon är ensam.... så jag gör ingen grej av det heller... o hon älskar att gå till skolan och på fotbollsträningen... men det känns i mitt hjärta...
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Min son leker i skolan med alla möjliga, fast pojkar verkar inte klunga ihop sig som flickor gör, men hemma är det likadant, han tar med en kompis ibland eller är hemma hos någon, för det mesta sitter han vid datorn eller dyligt, fast han är lite som jagvar, en ensam varg och han verkar inte lida för det.
  4. 2
    Min son leker i skolan med alla möjliga, fast pojkar verkar inte klunga ihop sig som flickor gör, men hemma är det likadant, han tar med en kompis ibland eller är hemma hos någon, för det mesta sitter han vid datorn eller dyligt, fast han är lite som jagvar, en ensam varg och han verkar inte lida för det.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Nej inte hon heller... alltså hon tycker hon har massor av kompisar fast ingen bästis....
    så jag pratar inte om det.... utan det är ju mina egna känslor...

    Hon gillar att gå o skrota, lite för sej själv eller med sin bror
  6. 3
    Nej inte hon heller... alltså hon tycker hon har massor av kompisar fast ingen bästis....
    så jag pratar inte om det.... utan det är ju mina egna känslor...

    Hon gillar att gå o skrota, lite för sej själv eller med sin bror
  7. maylin
    #4

    Alla har inte samma behov

    Min 97:a har inte heller haft så mycket kompisar. Han har en kille i klassen som han ibland brukar hälsa på eller ta med till oss. Men inte dagligen och under sommaren umgicks de inte så mycket alls.
    Förr lekte han mycket med grannpojken som är 2 år äldre, men det har blivit mindre med det nu när de blivit äldre.
    Min 99:a har desto fler kompisar, men han kan ändå välja att gå själv en rast på skolan för att det är skönt, säger han.
    Barn har så olika behov av att träffa kompisar. Huvudsaken de mår bra.
  8. 4
    Alla har inte samma behov Min 97:a har inte heller haft så mycket kompisar. Han har en kille i klassen som han ibland brukar hälsa på eller ta med till oss. Men inte dagligen och under sommaren umgicks de inte så mycket alls.
    Förr lekte han mycket med grannpojken som är 2 år äldre, men det har blivit mindre med det nu när de blivit äldre.
    Min 99:a har desto fler kompisar, men han kan ändå välja att gå själv en rast på skolan för att det är skönt, säger han.
    Barn har så olika behov av att träffa kompisar. Huvudsaken de mår bra.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Jag tror att det ligger en oro hos sig själv som förälder att det inte ska vara självvalt, eller att barnet är utanför eller mobbat, det är nog en ångest som finns hos oss alla.
  10. 5
    Jag tror att det ligger en oro hos sig själv som förälder att det inte ska vara självvalt, eller att barnet är utanför eller mobbat, det är nog en ångest som finns hos oss alla.
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Jag känner igen det där men min Emma säger ofta att hon så gärna skulle vilja ha en bästis. Det gör verkligen jätteont i mig. Hon är ofta rastlös och vill leka med någon. Då ringer hon till alla möjliga för att fråga om de vill leka. Det brukar lösa sig men sällan eller aldrig ringer det någon till oss och frågar om hon vill leka. Ja fyy va jobbigt detta är. Vill inte göra någon stor grej av det men man kan ju inte låta bli att oroa sig.

    Kram
  12. 6
    Jag känner igen det där men min Emma säger ofta att hon så gärna skulle vilja ha en bästis. Det gör verkligen jätteont i mig. Hon är ofta rastlös och vill leka med någon. Då ringer hon till alla möjliga för att fråga om de vill leka. Det brukar lösa sig men sällan eller aldrig ringer det någon till oss och frågar om hon vill leka. Ja fyy va jobbigt detta är. Vill inte göra någon stor grej av det men man kan ju inte låta bli att oroa sig.

    Kram

Liknande trådar

  1. lite ensam eller lite fånig
    By xx in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 21:30
  2. Lite ensam
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 08:49
  3. Lite ensam
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 09:19
  4. Lite ensam?
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 17:22
  5. Lite ensam...........
    By *Mariah* in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar