Första gråtfria dagen
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Första gråtfria dagen

    Igår vid lämnadet på dagis så kom det inga tårar på Frida. Känns konstigt men givetvis är jag glad. Hon stod i fönstret och såg mig gå, underläppen darrade lite men inget mer.
    Men idag när jag lämnade så gick hon helt själv in i lekrummet ifrån hallen där kläderna hänger. Hon liksom bara gick in till de andra barnen och vare sig vinkade eller kramades.
    Det känns som sagt märklig, tankar om att hon kanske blivit likgiltig flyger fram men jag vet och får höra varje dag ifrån personalen att hon blivit som en helt annan person hon pratar på som bara den samt leker med andra barn och visar mer tillit till personalen och andra på andra avdelningar.

    Frida håller på (lite sent) att få sina hörntänder, hoppar jämfota och snurrar och dansar för fulla muggar.

    Hon som sagt pratar mer och mer och man kan ha långa pratstunder med henne och nya ord kommer varje dag. Det är en så rolig ålder att jag vill att hon skall stanna här ett tag till.

    Förra veckan hade de maskerad på dagis då de hade 30 års jubileeum. Frida var prinsessa med klänning och krona. Hon var sååååå STOLT. Storasyster Malin var Pippi med tillhörande kläder och peruk.

    En annan favortisysselsättning för Frida är att rida på hästar. Hästar hästar hästar.....:-)
  2. 1
    Första gråtfria dagen Igår vid lämnadet på dagis så kom det inga tårar på Frida. Känns konstigt men givetvis är jag glad. Hon stod i fönstret och såg mig gå, underläppen darrade lite men inget mer.
    Men idag när jag lämnade så gick hon helt själv in i lekrummet ifrån hallen där kläderna hänger. Hon liksom bara gick in till de andra barnen och vare sig vinkade eller kramades.
    Det känns som sagt märklig, tankar om att hon kanske blivit likgiltig flyger fram men jag vet och får höra varje dag ifrån personalen att hon blivit som en helt annan person hon pratar på som bara den samt leker med andra barn och visar mer tillit till personalen och andra på andra avdelningar.

    Frida håller på (lite sent) att få sina hörntänder, hoppar jämfota och snurrar och dansar för fulla muggar.

    Hon som sagt pratar mer och mer och man kan ha långa pratstunder med henne och nya ord kommer varje dag. Det är en så rolig ålder att jag vill att hon skall stanna här ett tag till.

    Förra veckan hade de maskerad på dagis då de hade 30 års jubileeum. Frida var prinsessa med klänning och krona. Hon var sååååå STOLT. Storasyster Malin var Pippi med tillhörande kläder och peruk.

    En annan favortisysselsättning för Frida är att rida på hästar. Hästar hästar hästar.....:-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Skönt att slippa tårarna, va? Och vad kul att hon trivs på dagis. De dagar Katja inte blir ledsen (beror på dagsformen) när vi går agerar hon precis som Frida. Travar in och verkar strunta i om vi är där eller inte. Någon liten förströdd vink kanske...

    Kan Frida hoppa jämfota? Fantastiskt! Katja gör ett litet cha-cha språng när hon ska "hoppa"...
  4. 2
    Skönt att slippa tårarna, va? Och vad kul att hon trivs på dagis. De dagar Katja inte blir ledsen (beror på dagsformen) när vi går agerar hon precis som Frida. Travar in och verkar strunta i om vi är där eller inte. Någon liten förströdd vink kanske...

    Kan Frida hoppa jämfota? Fantastiskt! Katja gör ett litet cha-cha språng när hon ska "hoppa"...

Liknande trådar

  1. Första vab dagen
    By Malin Lucas o Casper in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 17:21
  2. första vab dagen !
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 17:45
  3. Första dagen .........
    By tottis in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 22:12
  4. första dagen med VV
    By Linda m. 4 barn in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 20:58
  5. Första dagen med vv!
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 16:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar