Födelsedagspresenter
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Födelsedagspresenter

    Jag vet att min Ebba väl är en av de första "oktoberbarnen" som fyller år på söndag, men har ni funderat på vad era små älsklingar ska föräras med på sina bemärkelsedagar?
    Anna fyller ju 2 år imorgon så vi har önskat en ganska stor lekstuga i gemensam födelsedagspresent från våra respektive föräldrar (vi antar att även nr. 3/"Pyttekrumeluren" vill hänga där så vi tog den större varianten) och den kommer på flak imorgon eller på fredag. Vi kommer att få lägga till minst en 1000:-lapp för att det ska gå ihop så vi tänkte ransonera lite på tjejernas övriga presenter.

    Men lite småsaker till morgonuppvaktningen vill vi ha. Jag har köpt nya tuschpennor, Katerina Janosch bok om hur man blir till inför lillasyskonets ankomst, en ny prinsesskrona men sedan då?

    Lite förslag tack!
  2. 1
    Födelsedagspresenter Jag vet att min Ebba väl är en av de första "oktoberbarnen" som fyller år på söndag, men har ni funderat på vad era små älsklingar ska föräras med på sina bemärkelsedagar?
    Anna fyller ju 2 år imorgon så vi har önskat en ganska stor lekstuga i gemensam födelsedagspresent från våra respektive föräldrar (vi antar att även nr. 3/"Pyttekrumeluren" vill hänga där så vi tog den större varianten) och den kommer på flak imorgon eller på fredag. Vi kommer att få lägga till minst en 1000:-lapp för att det ska gå ihop så vi tänkte ransonera lite på tjejernas övriga presenter.

    Men lite småsaker till morgonuppvaktningen vill vi ha. Jag har köpt nya tuschpennor, Katerina Janosch bok om hur man blir till inför lillasyskonets ankomst, en ny prinsesskrona men sedan då?

    Lite förslag tack!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Nu finns det jätte fina Lego Dublo(2-5 år), tex djurpark, prinsessor mm. Har bla ett rosa hus med möbler, dockor mm samt en djurpark. Emma och Emil leker tillsammans med dessa.
    Träpennor och pysselböcker/papper är alltid kul

    Till Emma har jag redan köpt en present, det blev Lego BelleVie 5-10 år (de vackra prinsessorna)för 45 euro samt en Barbiefilm (med hästar). Hon kommer att få ärtgröna prinsessakläder+krona mm från sin moster/gudmor.
  4. 2
    Nu finns det jätte fina Lego Dublo(2-5 år), tex djurpark, prinsessor mm. Har bla ett rosa hus med möbler, dockor mm samt en djurpark. Emma och Emil leker tillsammans med dessa.
    Träpennor och pysselböcker/papper är alltid kul

    Till Emma har jag redan köpt en present, det blev Lego BelleVie 5-10 år (de vackra prinsessorna)för 45 euro samt en Barbiefilm (med hästar). Hon kommer att få ärtgröna prinsessakläder+krona mm från sin moster/gudmor.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    här firar vi jenkan imorgon!

    hjälp, tänk att det är 5 år sedan man ganska precis satt här vid datorn och pratade med Anna på msn, kikade runt på ankomst oktober och kände hur det knäppte till i byxorna och stolen blev alldeles blöt!! *nostalgisk*
    imorgon fyller lillfisan 5 år! =)

    här i huset har vi ju "blixtenfeber", så det är mestadels disneys bilar som gömmer sig i paketen här, några småbilar, stora Mack (lastbilen som man kan öppna upp och leka med inuti), hon får även blixten bäddset & pysselbok med klistermärken.
    en del kläder (bamse tröjor & pippiklänning med mer) ett par pc-spel och en dvd film. sedan ska hon få Villa villerkulla av mina föräldrar, så vi har köpt tillhörande möbler dit, men dom paketen får hon väl lite senare imorgon, då hon fått huset.

    men tja, pysselgrejjer går väl hem? pärlor, lera, pysselböcker, klistermärken? något spel?

    kramis och grattis till Anna i förskott! (förhoppningsvis hinner jag gratta Ebba om någon dag )
    =================
    http://nina.versiblog.se
    =================
  6. 3
    här firar vi jenkan imorgon! hjälp, tänk att det är 5 år sedan man ganska precis satt här vid datorn och pratade med Anna på msn, kikade runt på ankomst oktober och kände hur det knäppte till i byxorna och stolen blev alldeles blöt!! *nostalgisk*
    imorgon fyller lillfisan 5 år! =)

    här i huset har vi ju "blixtenfeber", så det är mestadels disneys bilar som gömmer sig i paketen här, några småbilar, stora Mack (lastbilen som man kan öppna upp och leka med inuti), hon får även blixten bäddset & pysselbok med klistermärken.
    en del kläder (bamse tröjor & pippiklänning med mer) ett par pc-spel och en dvd film. sedan ska hon få Villa villerkulla av mina föräldrar, så vi har köpt tillhörande möbler dit, men dom paketen får hon väl lite senare imorgon, då hon fått huset.

    men tja, pysselgrejjer går väl hem? pärlor, lera, pysselböcker, klistermärken? något spel?

    kramis och grattis till Anna i förskott! (förhoppningsvis hinner jag gratta Ebba om någon dag )
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Har köpt lite redan till Josefin som är sist ut i oktober Hon gillar My Little Pony och den enhörning med vingar som kusinen fick i augusti som blinkar om man har ett trollspö blir nog bra.

    Annars så önskar hon sig barbies och barbiefilmer. Lego gillar jag för det blir inte så mycket mer leksaker för att de får det. Vi kör med duplo fortfarande för det finns ganska mycket kul till det.

    Mina föräldrar ska ge böcker har jag sagt, det räcker med leksaker. Måste nog tänka mer på det. Ska bli kul att höra vad alla får nu när det är dags för alla födelsedagar
  8. 4
    Har köpt lite redan till Josefin som är sist ut i oktober Hon gillar My Little Pony och den enhörning med vingar som kusinen fick i augusti som blinkar om man har ett trollspö blir nog bra.

    Annars så önskar hon sig barbies och barbiefilmer. Lego gillar jag för det blir inte så mycket mer leksaker för att de får det. Vi kör med duplo fortfarande för det finns ganska mycket kul till det.

    Mina föräldrar ska ge böcker har jag sagt, det räcker med leksaker. Måste nog tänka mer på det. Ska bli kul att höra vad alla får nu när det är dags för alla födelsedagar
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Kanske lite...

    pyssel, pärlor till exempel.

    Theodors presenter är inhandlade redan, massor med ferrariprylar. Flagga, handduk och lego, allt med ferrari inblandat. Sen får han hockeybyxor
  10. 5
    Kanske lite... pyssel, pärlor till exempel.

    Theodors presenter är inhandlade redan, massor med ferrariprylar. Flagga, handduk och lego, allt med ferrari inblandat. Sen får han hockeybyxor

Liknande trådar

  1. Födelsedagspresenter!!!!!
    By Lena m Nils in forum _01 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 15:49
  2. födelsedagspresenter?
    By 3-barnsmorsan in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 16:36
  3. Födelsedagspresenter??
    By Tweety2012 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 18:41
  4. Födelsedagspresenter
    By Frugo in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar