skolstart
Autismspektrum
  1. Mamma S
    #1

    skolstart

    Sonen började ju gymnasiet i höst och hittills har det gått jättebra, bättre skolstart än någonsin! Vi har haft ordentliga möten med personalen innan, och han har fått helt underbara lärare som verkligen vill hans bästa. Nu har det gått snart en månad och han har gått upp varje morgon och inte missat nån lektion. Han verkar dessutom så nöjd när han kommer hem, jättetrött, men ändå glad. Det känns helt underbart. Ville bara berätta det :-)
  2. 1
    skolstart Sonen började ju gymnasiet i höst och hittills har det gått jättebra, bättre skolstart än någonsin! Vi har haft ordentliga möten med personalen innan, och han har fått helt underbara lärare som verkligen vill hans bästa. Nu har det gått snart en månad och han har gått upp varje morgon och inte missat nån lektion. Han verkar dessutom så nöjd när han kommer hem, jättetrött, men ändå glad. Det känns helt underbart. Ville bara berätta det :-)
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Åh, vad roligt. Min son 15 år med AS som har haft en högst förvirrande skoltid kantad av många misslyckanden skall börja på gymnasiet nästa höst och då vill jag kunna skriva som du, det är min allra högsta önskan! Och jag gläds med dig så länge.
  4. 2
    Åh, vad roligt. Min son 15 år med AS som har haft en högst förvirrande skoltid kantad av många misslyckanden skall börja på gymnasiet nästa höst och då vill jag kunna skriva som du, det är min allra högsta önskan! Och jag gläds med dig så länge.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Vad skönt! Min dotter går andra året i gymnasiet, och hon sa i våras, att året i gymnasiet var det bästa hittills i hennes liv. Hon trivs fortfarande, och klagar varken över att behöva stiga upp eller göra läxor.
  6. 3
    Vad skönt! Min dotter går andra året i gymnasiet, och hon sa i våras, att året i gymnasiet var det bästa hittills i hennes liv. Hon trivs fortfarande, och klagar varken över att behöva stiga upp eller göra läxor.
  7. mamma S
    #4
    ja, min grabbs skoltid har också varit väldigt jobbig, men det har iallafall blivit bättre ju äldre han blivit, men ibland har det kännts som ett heltidsjobb för mig bara att få honom dit och vara där. Hoppas verkligen ni också får det bättre. Min son är helt slut på eftermiddagarna, dom har långa dagar på gymnasiet, och det är möjligt att vi måste ta bort några ämnen för jag tänker inte låta honom köra slut på sig. Men än så länge går det bra.
  8. 4
    ja, min grabbs skoltid har också varit väldigt jobbig, men det har iallafall blivit bättre ju äldre han blivit, men ibland har det kännts som ett heltidsjobb för mig bara att få honom dit och vara där. Hoppas verkligen ni också får det bättre. Min son är helt slut på eftermiddagarna, dom har långa dagar på gymnasiet, och det är möjligt att vi måste ta bort några ämnen för jag tänker inte låta honom köra slut på sig. Men än så länge går det bra.
  9. Mamma S
    #5
    Underbart! Hoppas det håller i sig för henne!
    Jag kan tänka mig att det är nått i själva "frivilligheten" med gymnasiet som gör det lättare för min son. Han hatar allt tvång och däribland skoltvånget. Han pratar mycket om sin frihet.
  10. 5
    Underbart! Hoppas det håller i sig för henne!
    Jag kan tänka mig att det är nått i själva "frivilligheten" med gymnasiet som gör det lättare för min son. Han hatar allt tvång och däribland skoltvånget. Han pratar mycket om sin frihet.
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Blir hoppfull av era goda erfarenheter från gymnasiet! Tack för att ni delade med er
  12. 6
    Blir hoppfull av era goda erfarenheter från gymnasiet! Tack för att ni delade med er

Liknande trådar

  1. Skolstart!
    By highstone in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 18:27
  2. Sen skolstart
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 21:28
  3. skolstart
    By astrid13 in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 09:02
  4. Skolstart
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 22:07
  5. Skolstart...!
    By auroraleigh in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar