Vad mång pedagoger vi var
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Vad mång pedagoger vi var

    här inne!
    Vad är ni? Hur länge har ni jobbat?

    Själv började jag som ma/no men bytte till sv/so. Är utbildad till 1-7 men jobbar i 6-9, så jag håller på arr läsa upp min behörighet medan jag är hemma med barn. Tog examen januari ´99 och har varit på min nuvarande skola sedan ht 99.
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  2. 1
    Vad mång pedagoger vi var här inne!
    Vad är ni? Hur länge har ni jobbat?

    Själv började jag som ma/no men bytte till sv/so. Är utbildad till 1-7 men jobbar i 6-9, så jag håller på arr läsa upp min behörighet medan jag är hemma med barn. Tog examen januari ´99 och har varit på min nuvarande skola sedan ht 99.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag pluggade på Lärarhögskolan -99-01.
    Började på mitt nuvarande arbete direkt efter examen.Gjorde även min specpraktik där...
    Började att arbeta i boende (internatskola) -01-03
    JObabde som lärare i en halv termin.-03
    Startade upp fritidhemsavdelningen på skolan-03-04
    Var föräldraledig ett år-04-05
    Jobbade som lärare -05-06
    Började åter på fritids,då som samordnare-06-07
    Är nu åter föräldraledig-07-08
    -08 önskar att jobbar som lärare igen...hoppas...
  4. 2
    Jag pluggade på Lärarhögskolan -99-01.
    Började på mitt nuvarande arbete direkt efter examen.Gjorde även min specpraktik där...
    Började att arbeta i boende (internatskola) -01-03
    JObabde som lärare i en halv termin.-03
    Startade upp fritidhemsavdelningen på skolan-03-04
    Var föräldraledig ett år-04-05
    Jobbade som lärare -05-06
    Började åter på fritids,då som samordnare-06-07
    Är nu åter föräldraledig-07-08
    -08 önskar att jobbar som lärare igen...hoppas...
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    och jag är fritidspedagog....
  6. 3
    och jag är fritidspedagog....
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Har jobbat som textillärare sen april -97, oftast deltid, men -98-00 jobbade jag heltid (kombinerade 2 skolor). Har läst först en gedigen textilutbildning på totalt 4 år och sen Konstvetenskap, etnologi och pedagogik Vid Åbo Akademi. har alltså ingen lärarexamen tyvärr... därför svårt att få mer än mitt fasta deltidsjobb tror jag
  8. 4
    Har jobbat som textillärare sen april -97, oftast deltid, men -98-00 jobbade jag heltid (kombinerade 2 skolor). Har läst först en gedigen textilutbildning på totalt 4 år och sen Konstvetenskap, etnologi och pedagogik Vid Åbo Akademi. har alltså ingen lärarexamen tyvärr... därför svårt att få mer än mitt fasta deltidsjobb tror jag
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Jag tog examen dec-00 och har alltså arbetat 01-05. Sedan var jag f-ledig ett år och arbetade sedan 06-07. Har varit på samma skola förutom min allra första termin.

    Är 1-7 ma/no men arbetar i arbetslag som har år 3-6.
  10. 5
    Jag tog examen dec-00 och har alltså arbetat 01-05. Sedan var jag f-ledig ett år och arbetade sedan 06-07. Har varit på samma skola förutom min allra första termin.

    Är 1-7 ma/no men arbetar i arbetslag som har år 3-6.
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Jag är förskolelärare, har varit det sen december -05. Har jobbat på "min" förskola sen januarie -06 med barn mellan 1-3 år. Men är i grunden barnskötare så jag har jobbat inom barnomsorgen sen -96..
  12. 6
    Jag är förskolelärare, har varit det sen december -05. Har jobbat på "min" förskola sen januarie -06 med barn mellan 1-3 år. Men är i grunden barnskötare så jag har jobbat inom barnomsorgen sen -96..
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Jag blev färdig 1-7 lärare 2005 (inriktining sv/so men utbildningen hade bytt namn då, men det är så flummigt så jag kallar det sv/so för det är det som är innehållet.) Arbetat i två år med en klass som nu går i trean.
  14. 7
    Jag blev färdig 1-7 lärare 2005 (inriktining sv/so men utbildningen hade bytt namn då, men det är så flummigt så jag kallar det sv/so för det är det som är innehållet.) Arbetat i två år med en klass som nu går i trean.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Ja gud vad många ni är! Hur kommer det sig?
    Nukänner man sig nästan lite korkad i ert sällskap
  16. 8
    Ja gud vad många ni är! Hur kommer det sig?
    Nukänner man sig nästan lite korkad i ert sällskap
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Jag är musiklärare. Har jobbat med det sedan 1996.
  18. 9
    Jag är musiklärare. Har jobbat med det sedan 1996.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Naturbrukslärare är jag. Undervisade mest i Husdjurslära Fast jag har inte jobbat med det sedan jag flyttade till min man. Synd, för jag saknar det ibland.
  20. 10
    Naturbrukslärare är jag. Undervisade mest i Husdjurslära Fast jag har inte jobbat med det sedan jag flyttade till min man. Synd, för jag saknar det ibland.

Liknande trådar

  1. Ni som är pedagoger,
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 19:36
  2. Hur mång läxor?
    By Anna-Lotta in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:02
  3. Eftersom mång kvinnor nu är så korkade
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 21:40
  4. Ni pedagoger
    By Undrande mamma in forum Barn som yrke
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:50
  5. Usla pedagoger!!
    By Sofie in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 16:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar