illamående
Missfall
  1. orolig & rädd
    #1

    illamående

    Hej, jag är i v 9, har mått jätteilla men mår idag plötsligt mycket bättre. Det är inte helt borta men klart bättre än igår. Och då blir jag orolig för att det är början på missfall, för v 9 är ju lite tidigt för att det ska gå över. Om det är nån som orkar svara så bli jag jätteglad. Hur var det med er som mådde illa - gick erat illamående över på en gång eller gradvis? Och hur lång tid innan missfallet?
  2. 1
    illamående Hej, jag är i v 9, har mått jätteilla men mår idag plötsligt mycket bättre. Det är inte helt borta men klart bättre än igår. Och då blir jag orolig för att det är början på missfall, för v 9 är ju lite tidigt för att det ska gå över. Om det är nån som orkar svara så bli jag jätteglad. Hur var det med er som mådde illa - gick erat illamående över på en gång eller gradvis? Och hur lång tid innan missfallet?
  3. Missfall v20 och v11
    #2
    Men snälla nån, om du skall oroa dig för att du skall få missfall bara för att illamåendet slutar så kommer du få en mycket lång och mycket jobbig graviditet.
    Du får ursäkta, men jag blir faktiskt rätt matt av sådana inlägg. "hjälp, håller jag på att få ett missfall, mitt illamående tog slut..."

    Jag antar att det är ditt första barn och att du är aldrig haft missfall.

    Svar på din fråga: HUR skall man kunna veta om du har ett missfall på G. Och nej, illamåendet försvinner INTE förrän kroppen fattat att den inte skall vara gravid längre, vilket tar _flera veckor_ ibland, _efter_ att allt det som skulle ha blivit ett barn har kommit ut i en blodig klump.

    Ursäkta om någon blir stött
  4. 2
    Men snälla nån, om du skall oroa dig för att du skall få missfall bara för att illamåendet slutar så kommer du få en mycket lång och mycket jobbig graviditet.
    Du får ursäkta, men jag blir faktiskt rätt matt av sådana inlägg. "hjälp, håller jag på att få ett missfall, mitt illamående tog slut..."

    Jag antar att det är ditt första barn och att du är aldrig haft missfall.

    Svar på din fråga: HUR skall man kunna veta om du har ett missfall på G. Och nej, illamåendet försvinner INTE förrän kroppen fattat att den inte skall vara gravid längre, vilket tar _flera veckor_ ibland, _efter_ att allt det som skulle ha blivit ett barn har kommit ut i en blodig klump.

    Ursäkta om någon blir stött
  5. Fortfarande orolig
    #3
    Förlåt så hemskt mycket, jag ska aldrig mer ställa en fråga igen. Det är bara det att jag hört att om illamåendet försvinner kan det vara ett tecken på missfall, men var tydligen fel att fråga. Nu har jag börjat blöda också, så det kanske ger sig självt.
  6. 3
    Förlåt så hemskt mycket, jag ska aldrig mer ställa en fråga igen. Det är bara det att jag hört att om illamåendet försvinner kan det vara ett tecken på missfall, men var tydligen fel att fråga. Nu har jag börjat blöda också, så det kanske ger sig självt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Det är kan man inte säga, för för vissa kan illamående sluta lika tvärt som det kom, vissa mår inte alls illa och vissa spyr hela graviditeten, men nu såpg jag på dit senare inlägg att du börjat blöda och det var ju trist.
  8. 4
    Det är kan man inte säga, för för vissa kan illamående sluta lika tvärt som det kom, vissa mår inte alls illa och vissa spyr hela graviditeten, men nu såpg jag på dit senare inlägg att du börjat blöda och det var ju trist.
  9. Anonym
    #5
    Vilket otrevligt inlägg! Av vilken anledning man än är orolig och rädd så ska man bemötas och respekteras på ett bra sätt och inte göra så att personen i fråga känner sig ovälkommen!
  10. 5
    Vilket otrevligt inlägg! Av vilken anledning man än är orolig och rädd så ska man bemötas och respekteras på ett bra sätt och inte göra så att personen i fråga känner sig ovälkommen!
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6
    hej om du vill veta hur det var för mig .. Jag mådde inte direkt illa någon gång alls av mina 6 grav. (4 misfall) men jag hade däremot ömma bröst och en dag slutade dem ömma och nästa dag (eller nåt sånt) började jag blöda och missfallet kom.

    *styrke kramar*
  12. 6
    hej om du vill veta hur det var för mig .. Jag mådde inte direkt illa någon gång alls av mina 6 grav. (4 misfall) men jag hade däremot ömma bröst och en dag slutade dem ömma och nästa dag (eller nåt sånt) började jag blöda och missfallet kom.

    *styrke kramar*
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Hej vännen!
    jag hoppas på att stilla din oro!
    Jag har haft olika illamåenden vid alla mina graviditeter - olika ont i brösten och olika känningar i magen. Inget av dem har tytt på att mf var på gång, och i flera fall har jag fortsatt må illa, spännt i brösen och molat i magen flera veckor efter mf - så det verkar vara jätteolika.

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Har du haft mf förut? Blöder du? Besök BM om du är orolig!
    Kram!
  14. 7
    Hej vännen!
    jag hoppas på att stilla din oro!
    Jag har haft olika illamåenden vid alla mina graviditeter - olika ont i brösten och olika känningar i magen. Inget av dem har tytt på att mf var på gång, och i flera fall har jag fortsatt må illa, spännt i brösen och molat i magen flera veckor efter mf - så det verkar vara jätteolika.

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Har du haft mf förut? Blöder du? Besök BM om du är orolig!
    Kram!

Liknande trådar

  1. Illamående / inte illamående
    By Holmeen in forum _1211 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 16:25
  2. Ni med illamående
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 11:03
  3. illamående?
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 14:07
  4. illamående
    By Smaragd in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 15:52
  5. ILLAMÅENDE!
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar