Urinvägsinfektion eller svamp?
_05 Höstbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Urinvägsinfektion eller svamp?

    För nån dag sen så började det klia, trodde då att det var svamp jag hade fått. Har haft det flera gånger, så jag kände igen det. Har tänkt att jag skulle köpa och börja behandla det. Men sen idag så började det även svida. Och svider när jag kissar, ganska mycket också tycker jag. Har inte för mig att det har svidit förut nångång när jag har haft svamp. Det svider både utanför och innanför, samtidigt som det svider där man kissar.
    Funderar på om det kan va UVI eller brukar det även svida när man har svamp? (fast jag inte varit med om det då)
    Jag har aldrig haft UVI så jag vet inte så mycket om det. Hur visar det sig?
    Tacksam för snabba svar...
  2. 1
    Urinvägsinfektion eller svamp? För nån dag sen så började det klia, trodde då att det var svamp jag hade fått. Har haft det flera gånger, så jag kände igen det. Har tänkt att jag skulle köpa och börja behandla det. Men sen idag så började det även svida. Och svider när jag kissar, ganska mycket också tycker jag. Har inte för mig att det har svidit förut nångång när jag har haft svamp. Det svider både utanför och innanför, samtidigt som det svider där man kissar.
    Funderar på om det kan va UVI eller brukar det även svida när man har svamp? (fast jag inte varit med om det då)
    Jag har aldrig haft UVI så jag vet inte så mycket om det. Hur visar det sig?
    Tacksam för snabba svar...
  3. kör anonymt!
    #2
    Min erfarenhet är att antisvampkrämen brukar göra att det svider - fast inte när man kissar. Du kan ju ha både svamp och urinvägsinfektion Men jag skulle nog gå till en läkare för säkerhets skull...
  4. 2
    Min erfarenhet är att antisvampkrämen brukar göra att det svider - fast inte när man kissar. Du kan ju ha både svamp och urinvägsinfektion Men jag skulle nog gå till en läkare för säkerhets skull...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Jag hade...

    ... många svampinfektioner som gravid. Vid vissa blev jag mer kissnödig än vanligt, det sved och hade sig. Andra var det bara kliandet. Jag har även haft flera urinvägsinfektioner. Men då mer än svider det, då gör det ont när man kissar.
    Kanske värt att kolla upp?
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  6. 3
    Jag hade... ... många svampinfektioner som gravid. Vid vissa blev jag mer kissnödig än vanligt, det sved och hade sig. Andra var det bara kliandet. Jag har även haft flera urinvägsinfektioner. Men då mer än svider det, då gör det ont när man kissar.
    Kanske värt att kolla upp?
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Låter som svamp, det kan ju krypa in påde i urinröret och i slidan. Så köp svamp medel.
  8. 4
    Låter som svamp, det kan ju krypa in påde i urinröret och i slidan. Så köp svamp medel.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    då har du nog fått samma som jag...jag har bara haft svamp när jag varit gravid och det har varit så jävla jobbigt,,,har lidit i flera månader av det under graviditeterna.

    nu plötsligt fick jag svamp och jag är inte gravid vad jag vet (?)...skitjobbigt, det svider när jag kissar pga att jag kliat så förbannat så det blivit irriterat och rött...t.o.m kliat hål så det blöder...suck.
    jag stmörjer med pevaryl just nu.

    Hoppas det går bort snart för jag står inte ut..
  10. 5
    då har du nog fått samma som jag...jag har bara haft svamp när jag varit gravid och det har varit så jävla jobbigt,,,har lidit i flera månader av det under graviditeterna.

    nu plötsligt fick jag svamp och jag är inte gravid vad jag vet (?)...skitjobbigt, det svider när jag kissar pga att jag kliat så förbannat så det blivit irriterat och rött...t.o.m kliat hål så det blöder...suck.
    jag stmörjer med pevaryl just nu.

    Hoppas det går bort snart för jag står inte ut..

Liknande trådar

  1. Gravid eller urinvägsinfektion ?
    By Yvonne67 in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-04-02, 12:38
  2. Urinvägsinfektion eller gravid
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:37
  3. Urinvägsinfektion eller gravid
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:37
  4. Urinvägsinfektion eller gravid
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:37
  5. Urinvägsinfektion - svamp
    By Nikkolina + Julie 27/8-04 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar