Ska adoptera bort.
Adoption
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Ska adoptera bort.

    Jag och min sambo ska adoptera bort. Jag söker nu kontakt med någon som har erfarenhet av detta. Har du adopterat bort ett barn? Är du bortadopterad, och i så fall; vad hade du önskat veta om din biologiska mamma nu efter flera år? // E
  2. 1
    Ska adoptera bort. Jag och min sambo ska adoptera bort. Jag söker nu kontakt med någon som har erfarenhet av detta. Har du adopterat bort ett barn? Är du bortadopterad, och i så fall; vad hade du önskat veta om din biologiska mamma nu efter flera år? // E
  3. Anonym
    #2
    Är bara lite nyfiken...hur går det till att adoptera bort barn här i Sverige? Det är tydligen väldigt svårt att få adoptera svenska barn. Du/Ni vet kanske vart man ska vända sig om man är intresserad av att adoptera ett svenskt barn?
  4. 2
    Är bara lite nyfiken...hur går det till att adoptera bort barn här i Sverige? Det är tydligen väldigt svårt att få adoptera svenska barn. Du/Ni vet kanske vart man ska vända sig om man är intresserad av att adoptera ett svenskt barn?
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Det är väldigt svårt att få adoptera ett svenskt barn, kön är tydligen jättelång eftersom Sverige, som enda land i världen, tillåter homosexuella att adoptera barn. Något som inget annat land gör, därför kan homosexuella bara adoptera inom landet. När man vill adoptera bort kontaktar man Familjerätten i sin kommun där man är skriven. Det kan vara väldigt svårt att få tag på rätt person eftesom ingen har som yrke att ta hand om adoptioner inom sverige då det är så få som väljer att göra det, det ligger utlagt på Familjerätten i brist på annat. Om man vill adoptera inom sverige tror jag man kontaktar en ideel organisation tex "BFA", "Barnens Vänner" eller "Adoptionscentrum". Det finns ingen instans inom kommunen el. dyl. som sysslar med sådant utan det är bara ideela organisationer.
  6. 3
    Det är väldigt svårt att få adoptera ett svenskt barn, kön är tydligen jättelång eftersom Sverige, som enda land i världen, tillåter homosexuella att adoptera barn. Något som inget annat land gör, därför kan homosexuella bara adoptera inom landet. När man vill adoptera bort kontaktar man Familjerätten i sin kommun där man är skriven. Det kan vara väldigt svårt att få tag på rätt person eftesom ingen har som yrke att ta hand om adoptioner inom sverige då det är så få som väljer att göra det, det ligger utlagt på Familjerätten i brist på annat. Om man vill adoptera inom sverige tror jag man kontaktar en ideel organisation tex "BFA", "Barnens Vänner" eller "Adoptionscentrum". Det finns ingen instans inom kommunen el. dyl. som sysslar med sådant utan det är bara ideela organisationer.
  7. Anonym
    #4
    Hej igen....tack för ditt svar.
  8. 4
    Hej igen....tack för ditt svar.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Ingen kö ö h t. Det finns ingen möjlighet att ö h t köa för att få adoptera barn inom Sverige. Utan det kan helt enkelt slumpa sig att man blir kontaktad av sin familjerätt om man påbörjat en utredning eller redan har medgivande och anses passa bra för det barn som det just då söks nya föräldrar till.

    Det stämmer inte heller att Sverige är det enda landet i världen som tillåter homosexuella och samkönade par att adoptera. Däremot är det ingen utlandskontakt vi i nuläget samarbetar med som godkänner dessa som föräldrar åt "sina" barn. De flesta homosexuella som adopterat i Sverige har adopterat sin partners barn eller annat närstående barn.
  10. 5
    Ingen kö ö h t. Det finns ingen möjlighet att ö h t köa för att få adoptera barn inom Sverige. Utan det kan helt enkelt slumpa sig att man blir kontaktad av sin familjerätt om man påbörjat en utredning eller redan har medgivande och anses passa bra för det barn som det just då söks nya föräldrar till.

    Det stämmer inte heller att Sverige är det enda landet i världen som tillåter homosexuella och samkönade par att adoptera. Däremot är det ingen utlandskontakt vi i nuläget samarbetar med som godkänner dessa som föräldrar åt "sina" barn. De flesta homosexuella som adopterat i Sverige har adopterat sin partners barn eller annat närstående barn.
  11. anonymt namn
    #6

    Hur har det gått?

    Hej! Ville bara veta hur det gått för er? Ni skulle adoptera bort, gick det bra?
  12. 6
    Hur har det gått? Hej! Ville bara veta hur det gått för er? Ni skulle adoptera bort, gick det bra?

Liknande trådar

  1. Nå´n som kan adoptera mig?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 21:30
  2. Lättare att adoptera (bort) barn
    By *Tovan in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 12:30
  3. adoptera
    By Deepthii in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 07:27
  4. får vi adoptera
    By ? in forum Adoption
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 13:43
  5. hur har man råd att adoptera?
    By mymlan in forum Adoption
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 00:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar