Granne med sina föräldrar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Granne med sina föräldrar

    Skulle ni vilja vara det? Och då menar jag GRANNE, som i att man ser varandras hus/lägenheter från sin egen. Fördelar? Nackdelar?
  2. 1
    Granne med sina föräldrar Skulle ni vilja vara det? Och då menar jag GRANNE, som i att man ser varandras hus/lägenheter från sin egen. Fördelar? Nackdelar?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Se "Svensson Svensson" på lördagar så ser du nog både för och nackdelar! =D Nä skämt åsido, jag skulle inte vilja ha mina föräldrar eller svärföräldrar så nära. I samma område är OK men inte närmare än så!
  4. 2
    Se "Svensson Svensson" på lördagar så ser du nog både för och nackdelar! =D Nä skämt åsido, jag skulle inte vilja ha mina föräldrar eller svärföräldrar så nära. I samma område är OK men inte närmare än så!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Jo jag vet! Givetvis beror det jättemkt på om man har en god relation med föräldrarna eller inte. Men jag ser nog ändå fler fördelar? Vill man vara ifred så låser man ju dörren.
  6. 3
    Jo jag vet! Givetvis beror det jättemkt på om man har en god relation med föräldrarna eller inte. Men jag ser nog ändå fler fördelar? Vill man vara ifred så låser man ju dörren.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Nop

    Älskar mina föräldrar men de gör sig bäst på lite avstånd.

    Visst finns det fördelar framförallt praktiskt men ändå, nej tack.

    Nu är det 30 mil mellan, det funkar men det hade inte skadat om det varit 8 mil som till svärföräldrarna. Det är rätt lagom faktiskt, tar en timme med bil. Skulle inte vilja ha dem närmare heller.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Nop Älskar mina föräldrar men de gör sig bäst på lite avstånd.

    Visst finns det fördelar framförallt praktiskt men ändå, nej tack.

    Nu är det 30 mil mellan, det funkar men det hade inte skadat om det varit 8 mil som till svärföräldrarna. Det är rätt lagom faktiskt, tar en timme med bil. Skulle inte vilja ha dem närmare heller.
  9. Medlem sedan
    Mar 1998
    #5
    Flyttar nu efter 7 år som granne till inte bara mina föräldrar utan även min mormor och min bror.
    Fast att vi flyttar har inget med det att göra. Jag har alltid bott så.
    Den största fördelen har med barnen att göra. All hjälp vi haft och att de fått kanonkontakt med sina morföräldrar och även gammelmormor.
    Nackdelar... svårt att sätta fingret på faktiskt.
  10. 5
    Flyttar nu efter 7 år som granne till inte bara mina föräldrar utan även min mormor och min bror.
    Fast att vi flyttar har inget med det att göra. Jag har alltid bott så.
    Den största fördelen har med barnen att göra. All hjälp vi haft och att de fått kanonkontakt med sina morföräldrar och även gammelmormor.
    Nackdelar... svårt att sätta fingret på faktiskt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Jag bodde tvärs över vägen till min farmor. Farfar drog när pappa föddes med läpp- käk och gomspalt.
    Vi älskade att vara hos farmor. Hon var lite bohemisk och läste mycket för oss.
    Mamma bor 34 mil norrut vilket är väldigt långt.
    Våra grannar har stor hjälp av svärmor och svärfar som bor i samma område så jag är faktiskt lite avis.
    Jag skulle gärna ha mamma (pappa är tyvärr död) i åtminstone samma stad.
  12. 6
    Jag bodde tvärs över vägen till min farmor. Farfar drog när pappa föddes med läpp- käk och gomspalt.
    Vi älskade att vara hos farmor. Hon var lite bohemisk och läste mycket för oss.
    Mamma bor 34 mil norrut vilket är väldigt långt.
    Våra grannar har stor hjälp av svärmor och svärfar som bor i samma område så jag är faktiskt lite avis.
    Jag skulle gärna ha mamma (pappa är tyvärr död) i åtminstone samma stad.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Vi funderar faktiskt på att bygga en del av vårt "tillbygge" med möjlighet att göra ett pentry och ha egen toalett/dusch och utgång just för att vi ska kunna erbjuda mina föräldrar att bo där vintertid när de blir äldre. Idag har de en lägenhet inne i stan som de bor i på vintern och bor hela somrarna i stugan på landet...

    Om man inte delar kök och badrum med dem ser jag inte så många nackdelar...
  14. 7
    Vi funderar faktiskt på att bygga en del av vårt "tillbygge" med möjlighet att göra ett pentry och ha egen toalett/dusch och utgång just för att vi ska kunna erbjuda mina föräldrar att bo där vintertid när de blir äldre. Idag har de en lägenhet inne i stan som de bor i på vintern och bor hela somrarna i stugan på landet...

    Om man inte delar kök och badrum med dem ser jag inte så många nackdelar...
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8

    Min

    Mamma, hennes man och min mormor o morfar bor grannar. När jag var liten var det toppen. Alltid någon hemma, ena stället serverade kanske bättre mat =) Jag tyckte det bvar bra. Jag tro rde gillar det oxå.

    Men jag skulle inte vilja ha det så själv. Nu är de inga som spionjerar på varandra. men ändå så tycker jag det är för nära för att jag själv ska kunna tänka mig bo så.
  16. 8
    Min Mamma, hennes man och min mormor o morfar bor grannar. När jag var liten var det toppen. Alltid någon hemma, ena stället serverade kanske bättre mat =) Jag tyckte det bvar bra. Jag tro rde gillar det oxå.

    Men jag skulle inte vilja ha det så själv. Nu är de inga som spionjerar på varandra. men ändå så tycker jag det är för nära för att jag själv ska kunna tänka mig bo så.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    har gjort det

    från det jag flyttade hemifrån som 17åring tills jag var 31 bodde jag och min familj granne med mor och far, vi han bo i tre olika lägenheter runt om domsom längst 50meter ifrån och det var till 95% posetivt då mina föräldrar var supernoga med att alltid kolla om det gick bra att dom hälsade på och de ringde alltid på dörren innan de steg in och dom försökte att inte hålla reda på allt vi gjorde. sedan var det super för barnbarnen som sprang mellan lägenheterna, och just den kontakten saknar nog både barnen och mormor och morfar mest..

    nackdelen var väll att mamma trots allt ändå alltid hade koll även om hon sällan la sig i vårt liv viste hon vad man gjorde vilka som var på besök och vart man åkte.

    de jag märker nu när vi bor 3mil ifrån är att nu kan jag besöka min mamma och sitta ner de gjorde vi sällan som grannar för då sprang man bara över i ärenden eller träffades på gården

    jag skulle gärna bo nära mina föräldrar igen kanske inte på samma gård men gärna på gång eller cykelavstånd i alla fall
  18. 9
    har gjort det från det jag flyttade hemifrån som 17åring tills jag var 31 bodde jag och min familj granne med mor och far, vi han bo i tre olika lägenheter runt om domsom längst 50meter ifrån och det var till 95% posetivt då mina föräldrar var supernoga med att alltid kolla om det gick bra att dom hälsade på och de ringde alltid på dörren innan de steg in och dom försökte att inte hålla reda på allt vi gjorde. sedan var det super för barnbarnen som sprang mellan lägenheterna, och just den kontakten saknar nog både barnen och mormor och morfar mest..

    nackdelen var väll att mamma trots allt ändå alltid hade koll även om hon sällan la sig i vårt liv viste hon vad man gjorde vilka som var på besök och vart man åkte.

    de jag märker nu när vi bor 3mil ifrån är att nu kan jag besöka min mamma och sitta ner de gjorde vi sällan som grannar för då sprang man bara över i ärenden eller träffades på gården

    jag skulle gärna bo nära mina föräldrar igen kanske inte på samma gård men gärna på gång eller cykelavstånd i alla fall
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Själv skulle jag aldrig vilja bo granne med MINA föräldrar..däremot så bor jag granne med mina svärföräldrar som är helt kanon!!
    Skulle inte vilja bo på något annat sätt! men våra hus är byggda så att vi inte ser in hos varandra... men jag ser bara fördelar!
  20. 10
    Själv skulle jag aldrig vilja bo granne med MINA föräldrar..däremot så bor jag granne med mina svärföräldrar som är helt kanon!!
    Skulle inte vilja bo på något annat sätt! men våra hus är byggda så att vi inte ser in hos varandra... men jag ser bara fördelar!
  21. Marmelad
    #11
    Never! Jag tyckte det var superjobbigt när min far flyttade hit till vårt närmaste område och då bosatte han sig fem kilometer från oss. Men det är inte så långt bort här på landet, bara åkrar och typ tre hus mellan . Och man ser om han är hemma eller om nån är där och hälsar på varje gång man åker till jobbet/hem/till stan.

    Men å andra sidan är det ju rätt praktiskt med barnvakt och så.
  22. 11
    Never! Jag tyckte det var superjobbigt när min far flyttade hit till vårt närmaste område och då bosatte han sig fem kilometer från oss. Men det är inte så långt bort här på landet, bara åkrar och typ tre hus mellan . Och man ser om han är hemma eller om nån är där och hälsar på varje gång man åker till jobbet/hem/till stan.

    Men å andra sidan är det ju rätt praktiskt med barnvakt och så.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Nej, det är inte min grej. Jag gillar mina föräldrar supermycket och vi delar sommarställe, men någonstans där räcker det. Fördelen skulle väl vara sällskap och barnvakt, men jag tror att man behöver ett vuxenliv en bit bort från föräldrarna.
  24. 12
    Nej, det är inte min grej. Jag gillar mina föräldrar supermycket och vi delar sommarställe, men någonstans där räcker det. Fördelen skulle väl vara sällskap och barnvakt, men jag tror att man behöver ett vuxenliv en bit bort från föräldrarna.
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    Jag har delat hus med min far. Det var helt ok.

    Jag skulle aldrig under några som helst omständigheter vilja bo ens i samma stad som min mor. Hon bor ganska lagom långt bort idag (40 mil).
  26. 13
    Jag har delat hus med min far. Det var helt ok.

    Jag skulle aldrig under några som helst omständigheter vilja bo ens i samma stad som min mor. Hon bor ganska lagom långt bort idag (40 mil).
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14
    Nej tack även om jag och min familj har jättebra kontakt med mina föräldrar så bor dom på lagom avstånd nu, ca 2 mil härifrån.
  28. 14
    Nej tack även om jag och min familj har jättebra kontakt med mina föräldrar så bor dom på lagom avstånd nu, ca 2 mil härifrån.
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    jag skulle kunna det. Gärna i samma stad eller by kanske.. nu bor vi på bra lagom avstånd ifrån varandra.
  30. 15
    jag skulle kunna det. Gärna i samma stad eller by kanske.. nu bor vi på bra lagom avstånd ifrån varandra.
  31. D©lphin
    #16

    Kommunen ok men

    inte samma gata eller gård tack
  32. 16
    Kommunen ok men inte samma gata eller gård tack

Liknande trådar

  1. Skämmas för sina föräldrar?
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 14:58
  2. Om att hjälpa sina föräldrar
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 06:53
  3. Ang. att få pengar av sina föräldrar
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 14:29
  4. Bråk med sina föräldrar
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:36
  5. Skämmas för sina föräldrar
    By Pojkmorsan_ in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 11:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar