nu börjar det igen
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Sep 1998
    #1

    nu börjar det igen

    Fick idag veta att proverna som de tog förra mândagen visar att cancern är tillbaka.
    Har fâtt tid till onkologen om en vecka pâ onsdagen. Har stor lust att ta fram kökskniven och skära bort eländet själv. Ska hämta provsvaren imorgon och skicka till brorsan som är patolog - han kan kanske säga nâgot redan innan. Om man kunde söva ner mig till nästa onsdag.
  2. 1
    nu börjar det igen Fick idag veta att proverna som de tog förra mândagen visar att cancern är tillbaka.
    Har fâtt tid till onkologen om en vecka pâ onsdagen. Har stor lust att ta fram kökskniven och skära bort eländet själv. Ska hämta provsvaren imorgon och skicka till brorsan som är patolog - han kan kanske säga nâgot redan innan. Om man kunde söva ner mig till nästa onsdag.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Skit också!!! Jag saknar ord men skicka all min medkänsla till dig!!
    Kram
    L
  4. 2
    Skit också!!! Jag saknar ord men skicka all min medkänsla till dig!!
    Kram
    L
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Nääää vad orättvist.

    Har tänkt på dig sedan du skrev dina förra inlägg och hållt tummar för att allt var bra.
    Fy vad tråkigt att höra att du nu måste återuppleva den där j-a sjukdomen.

    Saknar ord och kan inte förstå det du nu måste gå igenom igen. Önskar dig allt väl och att du får må så bra du bara kan.

    Stor kram
  6. 3
    Nääää vad orättvist.

    Har tänkt på dig sedan du skrev dina förra inlägg och hållt tummar för att allt var bra.
    Fy vad tråkigt att höra att du nu måste återuppleva den där j-a sjukdomen.

    Saknar ord och kan inte förstå det du nu måste gå igenom igen. Önskar dig allt väl och att du får må så bra du bara kan.

    Stor kram
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4

    Hej du,

    Ville frâga dig vilka undersökningar man gjorde efter att man upptäckte bröstcancern - sâg pâ din blogg helkroppsröntgen och skelettscint - nâgot mer?
    Vi bor inte mera i Sverige, det vore bra att veta vad man gör i Sverige idag. För sju âr sedan gjorde de ju inga extra undersökningar, man fick be om allting separat.
    Berättade igâr till vâra närmaste vänner och till mina "stora" barn som är 17 och 15.
    Vi mâste nämligen inställa en Italien-resa pâ höstlovet som var planerat tillsammans med en annan familj, sâ jag var tvungen att ta upp det här redan nu.
    Dottern pâ 8 âr försöker jag hâlla utanför än sâ länge, hon kommer att bli väldigt orolig och ledsen. Och min stackars karl - han började pâ ett nytt jobb precis, vi har lämnat alltiing i Sverige och han har väldigt jobbigt ändâ (jag har bott här i landet x i tre âr med barnen och han har veckopendlat till Stockholm) :// Jag är mest ledsen för andras skull.
  8. 4
    Hej du, Ville frâga dig vilka undersökningar man gjorde efter att man upptäckte bröstcancern - sâg pâ din blogg helkroppsröntgen och skelettscint - nâgot mer?
    Vi bor inte mera i Sverige, det vore bra att veta vad man gör i Sverige idag. För sju âr sedan gjorde de ju inga extra undersökningar, man fick be om allting separat.
    Berättade igâr till vâra närmaste vänner och till mina "stora" barn som är 17 och 15.
    Vi mâste nämligen inställa en Italien-resa pâ höstlovet som var planerat tillsammans med en annan familj, sâ jag var tvungen att ta upp det här redan nu.
    Dottern pâ 8 âr försöker jag hâlla utanför än sâ länge, hon kommer att bli väldigt orolig och ledsen. Och min stackars karl - han började pâ ett nytt jobb precis, vi har lämnat alltiing i Sverige och han har väldigt jobbigt ändâ (jag har bott här i landet x i tre âr med barnen och han har veckopendlat till Stockholm) :// Jag är mest ledsen för andras skull.
  9. Medlem sedan
    Sep 1998
    #5

    en gammal sanning

    är ju att det inte finns nâgon rättvisa här i världen, sâ man ska inte ens tänka i sâdana banor, det leder ingenvart. Jag försöker (understryker: försöker, det lyckas nog inte hela tiden) tänka positivt och tänka pâ att det finns de som har det värre än jag. Och det värmer med omtanke, tack!
  10. 5
    en gammal sanning är ju att det inte finns nâgon rättvisa här i världen, sâ man ska inte ens tänka i sâdana banor, det leder ingenvart. Jag försöker (understryker: försöker, det lyckas nog inte hela tiden) tänka positivt och tänka pâ att det finns de som har det värre än jag. Och det värmer med omtanke, tack!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Det var de 2 som gjordes, helkropps var eg buk och thoraxrötgen med kontrast (urk). Ekg och en flock blodprover togs också.
    Vi berättade direkt för barnen och var tydliga med att jag inte skulle dö, bara bli sjuk innnan jag kunde bli frisk...13åringen blev mest upprörd över att jag skulle tappa håret....
    Kram
  12. 6
    Det var de 2 som gjordes, helkropps var eg buk och thoraxrötgen med kontrast (urk). Ekg och en flock blodprover togs också.
    Vi berättade direkt för barnen och var tydliga med att jag inte skulle dö, bara bli sjuk innnan jag kunde bli frisk...13åringen blev mest upprörd över att jag skulle tappa håret....
    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    neeeeeeeej, vad ledsamt.... Förstår exakt dina tankar om kökskniven..

    Skickar många styrekekramar till dig. Kämpa på nu!


    kram
    mamma till fyra
  14. 7
    neeeeeeeej, vad ledsamt.... Förstår exakt dina tankar om kökskniven..

    Skickar många styrekekramar till dig. Kämpa på nu!


    kram
  15. Medlem sedan
    Sep 1998
    #8

    Hej allihopa

    Jag har försökt göra allt jag kan för att komma till en operation fort, och redan idag ska jag träffa kirurgen pâ onkologen. Det som kanske är bra, att jag har fâtt en ny cancer, det här är inte âterfall, för tumörerna är av olika sorter. Vilket innebär, att jag har samma chanser nu som dâ. Sâ efter att ha säckat ihop efter beskedet har jag varit sjukligt munter och glad - det här är bara en liten skittumör, som ska kvävas i sin vagga, den ska förintas snarast! En liten släng av cancer ska man väl klara igen.
    Nojah, fâr nu se hur lângt min munterhet räcker, metastastskräcken sitter ju i och gör mig spyfärdig - det blir säkert undersökningar och väntan pâ provsvar, det är det hemskaste. Men just nu är allt hur bra som helst! Längtar efter operation och cellfgifter, hur knäppt det än lâter.
  16. 8
    Hej allihopa Jag har försökt göra allt jag kan för att komma till en operation fort, och redan idag ska jag träffa kirurgen pâ onkologen. Det som kanske är bra, att jag har fâtt en ny cancer, det här är inte âterfall, för tumörerna är av olika sorter. Vilket innebär, att jag har samma chanser nu som dâ. Sâ efter att ha säckat ihop efter beskedet har jag varit sjukligt munter och glad - det här är bara en liten skittumör, som ska kvävas i sin vagga, den ska förintas snarast! En liten släng av cancer ska man väl klara igen.
    Nojah, fâr nu se hur lângt min munterhet räcker, metastastskräcken sitter ju i och gör mig spyfärdig - det blir säkert undersökningar och väntan pâ provsvar, det är det hemskaste. Men just nu är allt hur bra som helst! Längtar efter operation och cellfgifter, hur knäppt det än lâter.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Vad duktig du är!! Jag har läst om dig och beundrar dig så mycket! Lycka till nu oah kram!
  18. 9
    Vad duktig du är!! Jag har läst om dig och beundrar dig så mycket! Lycka till nu oah kram!
  19. Medlem sedan
    Sep 1998
    #10

    Tack snälla

    Jag har fâtt en tid till operation redan nästa vecka, sâ det känns skönt!
  20. 10
    Tack snälla Jag har fâtt en tid till operation redan nästa vecka, sâ det känns skönt!
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11

    men..

    det var väl ändå "skönt" ändå. Nu hoppas vi du får en op-tid snabbt. Vet ju hur skönt det känns när den där tumören är borta.

    Tänker på dig.

    Stor kram
    mamma till fyra
  22. 11
    men.. det var väl ändå "skönt" ändå. Nu hoppas vi du får en op-tid snabbt. Vet ju hur skönt det känns när den där tumören är borta.

    Tänker på dig.

    Stor kram
  23. Medlem sedan
    Sep 2007
    #12
    Massa styrkekramar till dig - det är helt sjukt vad vissa skall gå igenom!!!
  24. 12
    Massa styrkekramar till dig - det är helt sjukt vad vissa skall gå igenom!!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13

    *kramar om*

    Hoppas att den nya cancern är en lindrigare form och stort lycka till! *styrkekramar*
    Lycka är en resa inte en destination.
  26. 13
    *kramar om* Hoppas att den nya cancern är en lindrigare form och stort lycka till! *styrkekramar*
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Vad bra!! Då ska jag tänka mkt på dig! Men du kanske redan är opererad nu..
  28. 14
    Vad bra!! Då ska jag tänka mkt på dig! Men du kanske redan är opererad nu..
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    NEEEEJ .
    Fan ocksâ.
  30. 15
    NEEEEJ .
    Fan ocksâ.

Liknande trådar

  1. Börjar om igen
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 10:33
  2. Nån som vet när DHW börjar igen?
    By Misell in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 16:38
  3. Nu börjar det igen!
    By Elflin in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 14:29
  4. När börjar HTG igen?
    By Carina in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 08:44
  5. Börjar om igen...
    By Jessie in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 19:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar