Barnskor stl 42??
Småbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Barnskor stl 42??

    Jag har precis mätt 10 åringens fötter och fått det till 26cm. Detta skulle motsvara stl 42 i stl (enormt). Nu till min fråga. Vi behöver bra vinterskor som inte kostar skjortan, max 5-600. Utan knyt då han aldrig knyter utan springer med skosnörena lösa. Men ändå ser ok ut för en 10 åring att ha. Han tycket att vissa kängor ser gubbiga ut. Har ni något tips? Detta var jättesvårt. Har kikat runt i nätbutiker men hittar inget.
  2. 1
    Barnskor stl 42?? Jag har precis mätt 10 åringens fötter och fått det till 26cm. Detta skulle motsvara stl 42 i stl (enormt). Nu till min fråga. Vi behöver bra vinterskor som inte kostar skjortan, max 5-600. Utan knyt då han aldrig knyter utan springer med skosnörena lösa. Men ändå ser ok ut för en 10 åring att ha. Han tycket att vissa kängor ser gubbiga ut. Har ni något tips? Detta var jättesvårt. Har kikat runt i nätbutiker men hittar inget.
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Sportaffärer

    skulle jag säga...finns ju massor av skor för vuxna som ha likadana modeller som barnskorna...att hitta rena barnskor i 42 kan nog bli svårt kan jag tänka mig.
  4. 2
    Sportaffärer skulle jag säga...finns ju massor av skor för vuxna som ha likadana modeller som barnskorna...att hitta rena barnskor i 42 kan nog bli svårt kan jag tänka mig.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Jag håller med om att kolla i sportaffärerna! Många sportaffärer har erbjudanden på Goretexkängor nu, kolla i dagstidningar och reklamblad, eller ta en shoppingtur.

    Om du bara hittar skor "med knyt", så kan du ersätta skosnörena med elastiska band som alltid är knutna.
  6. 3
    Jag håller med om att kolla i sportaffärerna! Många sportaffärer har erbjudanden på Goretexkängor nu, kolla i dagstidningar och reklamblad, eller ta en shoppingtur.

    Om du bara hittar skor "med knyt", så kan du ersätta skosnörena med elastiska band som alltid är knutna.
  7. Anonym
    #4
    Dum fråga, därför anonym..
    Jag har köpt såna "snurrband". Ska hela skosnöret bytas ut mot det eller bara de övre hålen...?
    Fattar inte..försökte idag, eftersom han har gympa imorgon och de andra skorna med kardborre är för små...
  8. 4
    Dum fråga, därför anonym..
    Jag har köpt såna "snurrband". Ska hela skosnöret bytas ut mot det eller bara de övre hålen...?
    Fattar inte..försökte idag, eftersom han har gympa imorgon och de andra skorna med kardborre är för små...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Ja, får väl ge mig ut. Har tidigare köpt elastiska skosnören, men då passade de inte hålen i skorna utan hålen var för små. Men om jag kollar först kanske. Tack för svaren!
  10. 5
    Ja, får väl ge mig ut. Har tidigare köpt elastiska skosnören, men då passade de inte hålen i skorna utan hålen var för små. Men om jag kollar först kanske. Tack för svaren!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Hm...du får nog mäta skorna i. Jag själv har 25.7 cm långa fötter, och använder skor nr 39/40. Rätt breda fötter så oftas nr 40. Visserligen växer ju inte mina fötter mera, men det låter enormt att köpa str nr 42 till någon som har fötter som jag!

    Barnskor finns ju inte i stora storlekar. Har sett Ecco och viking med karrobrre i storlek 40, men kan inte minnas att jag sätt större. Så det blir nog svårt kanske. Men du fick ju några tips här ovan, lycka till!
  12. 6
    Hm...du får nog mäta skorna i. Jag själv har 25.7 cm långa fötter, och använder skor nr 39/40. Rätt breda fötter så oftas nr 40. Visserligen växer ju inte mina fötter mera, men det låter enormt att köpa str nr 42 till någon som har fötter som jag!

    Barnskor finns ju inte i stora storlekar. Har sett Ecco och viking med karrobrre i storlek 40, men kan inte minnas att jag sätt större. Så det blir nog svårt kanske. Men du fick ju några tips här ovan, lycka till!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Tänk på att verkligen låta honom prova skorna. Jag rekommenderar absolut inte att köpa via nätet till ett barn med vuxenstorlek.

    Det är mycket vanligt att barn med långa fötter fortfarande har barnform på dem. De är då smalare än de flesta vuxna fötter med samma längd.

    Då fungerar det inte att köpa skor med marginal utan man behöver köpa skor som bara är lite längre än foten.
  14. 7
    Tänk på att verkligen låta honom prova skorna. Jag rekommenderar absolut inte att köpa via nätet till ett barn med vuxenstorlek.

    Det är mycket vanligt att barn med långa fötter fortfarande har barnform på dem. De är då smalare än de flesta vuxna fötter med samma längd.

    Då fungerar det inte att köpa skor med marginal utan man behöver köpa skor som bara är lite längre än foten.

Liknande trådar

  1. Rea på Barnskor?
    By SiriB in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 08:08
  2. Barnskor?
    By maria snöwall in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 14:57
  3. Barnskor...
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 21:20
  4. Barnskor
    By Aniara_ in forum Småbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 18:09
  5. Barnskor
    By ingegerd in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar