VAd har era 4åringar för sko-
Småbarn
  1. Anna24
    #1

    VAd har era 4åringar för sko-

    storlek?
    Vad köper ni för stl nu till vintern?
  2. 1
    VAd har era 4åringar för sko- storlek?
    Vad köper ni för stl nu till vintern?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Min fyraåring som blir fem i april har oftast storlek 26. Han kommer att ha ett par Ecco Goretex i stl 26 i vinter men är inte säker på att de kommer att passa hela vintern.
  4. 2
    Min fyraåring som blir fem i april har oftast storlek 26. Han kommer att ha ett par Ecco Goretex i stl 26 i vinter men är inte säker på att de kommer att passa hela vintern.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Fyller 4 i mars

    Och jag gissar på vinterskor i strl 26, eventuellt att 25 räcker? Hon hade 24 på sina kuoma förra vintern och har haft 24 på de flesta skor hela sommaren också.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Fyller 4 i mars Och jag gissar på vinterskor i strl 26, eventuellt att 25 räcker? Hon hade 24 på sina kuoma förra vintern och har haft 24 på de flesta skor hela sommaren också.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    4,5år blir 5 i mars...

    är min dotter och hon fick strlk 30 på de nyinköpta Ecco Goretex kängorna till vintern. Ecco har iofs små storlekar har jag hört, i "vanliga" skor har hon 28-29 och hennes ena fot mätte 17,8cm när vi mätte i affären för ett tag sen..
  8. 4
    4,5år blir 5 i mars... är min dotter och hon fick strlk 30 på de nyinköpta Ecco Goretex kängorna till vintern. Ecco har iofs små storlekar har jag hört, i "vanliga" skor har hon 28-29 och hennes ena fot mätte 17,8cm när vi mätte i affären för ett tag sen..
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Min 4 åring som fyllde för 2 veckor sedan har 27 i Viking hans fot är 15,5cm!
  10. 5
    Min 4 åring som fyllde för 2 veckor sedan har 27 i Viking hans fot är 15,5cm!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Min Oliver

    är 4 år nu men fyller 5 snart, i november. Han har 27 i kommande vinterskor. Han har 26 nu. Jag tror han har ganska små fötter till att vara snart 5 år.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Min Oliver är 4 år nu men fyller 5 snart, i november. Han har 27 i kommande vinterskor. Han har 26 nu. Jag tror han har ganska små fötter till att vara snart 5 år.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Vilka små fötter alla har Min 5åring har 31-32 i skor... Har köpr 32 i vinterstövlarna... Syrran på 2,5år har 26-27 hehe
  14. 7
    Vilka små fötter alla har Min 5åring har 31-32 i skor... Har köpr 32 i vinterstövlarna... Syrran på 2,5år har 26-27 hehe
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    Nu vill jag vara värst då :)

    Jag har även en 2,5åring som blir 3 i mars, och hennes fot mätte 15,8cm vilket gjorde att hon fick strlk 26 på höstskorna från Kavat.
    Hade med oss storasysters avlagda Ecco Goretex i strlk 28 (ja men små i storlek då kanske) från två vintrar sen och expediten mätte dem med och sa att de blir utmärkt för henne i vinter. Exakt 2cm större än foten var de.

    Så det där med barn och skostorlekar, det är ju som vi bara kan se här otroligt olika! Nu är mina barn ganska långa också, ca en kurva över medel.. men ändå!
  16. 8
    Nu vill jag vara värst då :) Jag har även en 2,5åring som blir 3 i mars, och hennes fot mätte 15,8cm vilket gjorde att hon fick strlk 26 på höstskorna från Kavat.
    Hade med oss storasysters avlagda Ecco Goretex i strlk 28 (ja men små i storlek då kanske) från två vintrar sen och expediten mätte dem med och sa att de blir utmärkt för henne i vinter. Exakt 2cm större än foten var de.

    Så det där med barn och skostorlekar, det är ju som vi bara kan se här otroligt olika! Nu är mina barn ganska långa också, ca en kurva över medel.. men ändå!
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    det lät som mina ju! :)

    Se mina svar, så låter det ganska likt mina tjejer!
  18. 9
    det lät som mina ju! :) Se mina svar, så låter det ganska likt mina tjejer!
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10
    Min dotter blir inte 4 förän i maj, men hon har nu ca 26 i sko (27 i sina gympaskor, men de var små i storleken) Har inte köpt vintersko, men det blir väl 26 alt 27 skulle jag tro.

    Kollar man i en sånn tablel som visar storlek efter ålder (stämmer ju sällan, men det är väl något medelvärde i alla fall) så står det såhär:

    3-4 år 104 i kläder, 25-27 i skor
    4-5 år 110 i kläder, 28-30 i skor (i skostorleken ingår också 5-6 åringarna)

    Så enligt den är min snart 3,5 åring rätt normal i sina fötter i alla fall.
  20. 10
    Min dotter blir inte 4 förän i maj, men hon har nu ca 26 i sko (27 i sina gympaskor, men de var små i storleken) Har inte köpt vintersko, men det blir väl 26 alt 27 skulle jag tro.

    Kollar man i en sånn tablel som visar storlek efter ålder (stämmer ju sällan, men det är väl något medelvärde i alla fall) så står det såhär:

    3-4 år 104 i kläder, 25-27 i skor
    4-5 år 110 i kläder, 28-30 i skor (i skostorleken ingår också 5-6 åringarna)

    Så enligt den är min snart 3,5 åring rätt normal i sina fötter i alla fall.
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    hehe... hur långa är dina barn då??? och ålder??
  22. 11
    hehe... hur långa är dina barn då??? och ålder??
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Fast en kurva över medel är ju inte särskilt långt...om man jämför med de gigantiska fötterna Hoppas växten avtar, det är inte roligt att leta skor i vuxenstorlek till barn i 8-9 års åldern även om längden finns så har de ju fortfarande "barnform" eller hur man skall säga. MIn nu 8 åring hade stora fötter, men nu verkar han mer och mer få mer normala (37 i vinterskor är inte så farligt för en 8,5 åring) Hoppas det fortsätter slaka av, så han åtminstone kan ha under 40 innan högstadiet.
  24. 12
    Fast en kurva över medel är ju inte särskilt långt...om man jämför med de gigantiska fötterna Hoppas växten avtar, det är inte roligt att leta skor i vuxenstorlek till barn i 8-9 års åldern även om längden finns så har de ju fortfarande "barnform" eller hur man skall säga. MIn nu 8 åring hade stora fötter, men nu verkar han mer och mer få mer normala (37 i vinterskor är inte så farligt för en 8,5 åring) Hoppas det fortsätter slaka av, så han åtminstone kan ha under 40 innan högstadiet.
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13

    samma som min 5 åring

    min son som blir 3 år har storlek 26
  26. 13
    samma som min 5 åring min son som blir 3 år har storlek 26
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Min bonusdotter har 38 i sina skor!!!! Hon är 9år och 149cm lång...
  28. 14
    Min bonusdotter har 38 i sina skor!!!! Hon är 9år och 149cm lång...
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Min 4-åring har storlek 27 i de flesta skorna, 26 i en del och i vinterkängorna från Viking fick hon storlek 28 som var knappt 2 cm större än foten. Jag tycker att storleken kan variera mycket till och med på samma märke av skor.
  30. 15
    Min 4-åring har storlek 27 i de flesta skorna, 26 i en del och i vinterkängorna från Viking fick hon storlek 28 som var knappt 2 cm större än foten. Jag tycker att storleken kan variera mycket till och med på samma märke av skor.
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    He he

    Alexander är 7, snart 8 år, och har 36 nu, 38 i vinterskorna.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  32. 16
    He he Alexander är 7, snart 8 år, och har 36 nu, 38 i vinterskorna.
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Oj vad lång! Mina tvillingar som fyller 11 i november är väl ungefär den längden, ev ett par cm över, och de använder allt från 36- 38,5 i sina skor (beroende på modell) Vinterskorna blir nog 38 i alla fall. De är nog rätt så medel på sina kurvor skulle jag tro...

    Men lillebror som är 8,5 (9 i februari) måste nog också har 38 i sina vinterskor, man han är inte så lång, närmare 140 skulle jag tro.

    Roligt när barnen blir så olika _inom_ familjen. De flesta mina ligger runt medel, eller en kurva över (och under på vikten) utom 8 åringen som ligger över. Och lillfjompan på 16 mnd tycker jag är liten, kan fortfarnande ha massor i 80 och har enbart 21 i skostorlek.
  34. 17
    Oj vad lång! Mina tvillingar som fyller 11 i november är väl ungefär den längden, ev ett par cm över, och de använder allt från 36- 38,5 i sina skor (beroende på modell) Vinterskorna blir nog 38 i alla fall. De är nog rätt så medel på sina kurvor skulle jag tro...

    Men lillebror som är 8,5 (9 i februari) måste nog också har 38 i sina vinterskor, man han är inte så lång, närmare 140 skulle jag tro.

    Roligt när barnen blir så olika _inom_ familjen. De flesta mina ligger runt medel, eller en kurva över (och under på vikten) utom 8 åringen som ligger över. Och lillfjompan på 16 mnd tycker jag är liten, kan fortfarnande ha massor i 80 och har enbart 21 i skostorlek.
  35. Medlem sedan
    Feb 2007
    #18
    Hm...en liten undran. MIn 8,5 årig har 37 i sina skor nu, och jag räknade med att då kunde han även ha 37 i sina vinterskor (ärva syrrans nästan oanvända Viking goretex från förra året) Är det inte så att vinterskorna är större inuti fast de har samma storlek? Blir förvånad när du går upp 2 storlekar i vinterskor!! KÖpte presis Kavat till lillflickan som har 21 i sina gympaskor, och vinterskorna i 21 hade detta extra utrymmet inuti, så man behövde inte gå upp i storlek. Och min äldste pojke som har 39 - 39.5 i sina gympaskor har 39 i sina viking, coh då finns växtutrymmet efter vad jag fick fram....hm...måste nog mäta igen... Vad har du föra vinterskor?
  36. 18
    Hm...en liten undran. MIn 8,5 årig har 37 i sina skor nu, och jag räknade med att då kunde han även ha 37 i sina vinterskor (ärva syrrans nästan oanvända Viking goretex från förra året) Är det inte så att vinterskorna är större inuti fast de har samma storlek? Blir förvånad när du går upp 2 storlekar i vinterskor!! KÖpte presis Kavat till lillflickan som har 21 i sina gympaskor, och vinterskorna i 21 hade detta extra utrymmet inuti, så man behövde inte gå upp i storlek. Och min äldste pojke som har 39 - 39.5 i sina gympaskor har 39 i sina viking, coh då finns växtutrymmet efter vad jag fick fram....hm...måste nog mäta igen... Vad har du föra vinterskor?
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19
    Mina, som e 4 år och 4 månader, har storlek 27 båda två. Ska köpa nån slags vattenresistenta kängor och så billiga moonboots för när vi åker till kalla, nordliga länder som Sverige.
  38. 19
    Mina, som e 4 år och 4 månader, har storlek 27 båda två. Ska köpa nån slags vattenresistenta kängor och så billiga moonboots för när vi åker till kalla, nordliga länder som Sverige.
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20
    Min kille som är fyra år och tre månader köper jag storlek 28 och/eller 29 till nu och inför vintern. Hans fötter är ca 17 cm långa.
  40. 20
    Min kille som är fyra år och tre månader köper jag storlek 28 och/eller 29 till nu och inför vintern. Hans fötter är ca 17 cm långa.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det är inte så kul med 4åringar heller
    By raqven in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 19:59
  2. Grattis Alla 4åringar!
    By pia_69 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 21:45
  3. förslag dataspel för 3,4åringar?
    By Mallan m Hugo o Isac in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 07:34
  4. Har hört att 4åringar är så goa
    By 1zandra1 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 20:15
  5. Förslag på "pyssel" för 3-4åringar?
    By Pysseltips önskas in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 17:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar