v.7 Molvärk, mensvärk HJÄLP!!!
Missfall
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    v.7 Molvärk, mensvärk HJÄLP!!!

    Nu kommer tvivlen. Snälla hjälp mig och få mig lite hoppfull. I morse vaknade jag med mindre spänningar i brösten ( kan det vara inbillning, och kan det variera från dag till dag?). Molvärken långt ner i magen som mensvärk hade jag vid test-tiden men nu har den återkommit med stor kraft och jag känner mig darrig i benen precis som innan mens. Att jag mådde illa imorse var en tröst( hulkade av parfymdoften) men kan det vara så här i v 7 ( v 6+2) och är det normalt?

    Jag är så rädd att jag faktiskt sitter här på jobbet med tårar i ögonen. Är mensvärk "på riktigt" verkligen vanligt i vecka 7? Vid test-tid var det inte ihållande utan kom och gick men nu är det verkligen värk hela tiden ( inte så att jag viker mig men riktig mensvärk).

    SÅ orolig.
    Jag har "bara" haft x tidigare- hur startar missfall?

    Jag orkar inte...
    ******************
    Vänligen Faith
  2. 1
    v.7 Molvärk, mensvärk HJÄLP!!! Nu kommer tvivlen. Snälla hjälp mig och få mig lite hoppfull. I morse vaknade jag med mindre spänningar i brösten ( kan det vara inbillning, och kan det variera från dag till dag?). Molvärken långt ner i magen som mensvärk hade jag vid test-tiden men nu har den återkommit med stor kraft och jag känner mig darrig i benen precis som innan mens. Att jag mådde illa imorse var en tröst( hulkade av parfymdoften) men kan det vara så här i v 7 ( v 6+2) och är det normalt?

    Jag är så rädd att jag faktiskt sitter här på jobbet med tårar i ögonen. Är mensvärk "på riktigt" verkligen vanligt i vecka 7? Vid test-tid var det inte ihållande utan kom och gick men nu är det verkligen värk hela tiden ( inte så att jag viker mig men riktig mensvärk).

    SÅ orolig.
    Jag har "bara" haft x tidigare- hur startar missfall?

    Jag orkar inte...
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Behöver inte betyda något

    Hej igen förresten, svarade dig i ett annat inlägg. Har oxå haft X. Jag har fått ett missfall tidigare och då försvann mina gravsymptom några dagar innan blodet och smärtan kom. Men alla missfall är olika. Dock är det så att jag har på en annan gravidsajt läst om många tjejer som har smärtor vid ÄL som de inte hade innan sitt X. Detta gäller även många när de blir gravida, att man helt enkelt har mer molande värk vid en graviditet än innan. Jag håller tummar och tår för dig!
  4. 2
    Behöver inte betyda något Hej igen förresten, svarade dig i ett annat inlägg. Har oxå haft X. Jag har fått ett missfall tidigare och då försvann mina gravsymptom några dagar innan blodet och smärtan kom. Men alla missfall är olika. Dock är det så att jag har på en annan gravidsajt läst om många tjejer som har smärtor vid ÄL som de inte hade innan sitt X. Detta gäller även många när de blir gravida, att man helt enkelt har mer molande värk vid en graviditet än innan. Jag håller tummar och tår för dig!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Tack vännen!

    Det känns bättre idag även om värken finns där hela tiden. Den är dock inte olidlig och jag intalar mig att det är "växtvärk" ;-)

    Hur mår du?
  6. 3
    Tack vännen!

    Det känns bättre idag även om värken finns där hela tiden. Den är dock inte olidlig och jag intalar mig att det är "växtvärk" ;-)

    Hur mår du?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Hej!
    Molvärk är jättevanligt vid denna tid och en lång tid framöver - det hade jag långt in i graviditeten till och från, främst under kvällar/nätter.

    Gällande brösten så kan det komma och gå hur man upplever gravsymtomen.

    Kram och stort lycka till!
  8. 4
    Hej!
    Molvärk är jättevanligt vid denna tid och en lång tid framöver - det hade jag långt in i graviditeten till och från, främst under kvällar/nätter.

    Gällande brösten så kan det komma och gå hur man upplever gravsymtomen.

    Kram och stort lycka till!
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    Försök att behålla lugnet! Det behöver INTE vara missfall. Massor av kvinnor har t.o.m. blödningar under graviditeten utan att det innebär mf.

    Hur mf startar kan vara olika. Jag har nyligen gått igenom ett mf och det startade med blödningar. Grav.symtomen försvann först efteråt. Jag hade inte mensvärk före mitt mf utan timmarna innan det satte igång hade jag istället värkliknande smärtor.

    Om du är jätteorolig tycker jag att du ska prata med din BM eller gyn eller någon. Och försök att vara lite extra snäll mot dig själv. Gå hem tidigare från jobbet om du kan, vila extra mycket.

    Kram och lycka till!
    Lilltroll
  10. 5
    Försök att behålla lugnet! Det behöver INTE vara missfall. Massor av kvinnor har t.o.m. blödningar under graviditeten utan att det innebär mf.

    Hur mf startar kan vara olika. Jag har nyligen gått igenom ett mf och det startade med blödningar. Grav.symtomen försvann först efteråt. Jag hade inte mensvärk före mitt mf utan timmarna innan det satte igång hade jag istället värkliknande smärtor.

    Om du är jätteorolig tycker jag att du ska prata med din BM eller gyn eller någon. Och försök att vara lite extra snäll mot dig själv. Gå hem tidigare från jobbet om du kan, vila extra mycket.

    Kram och lycka till!
    Lilltroll
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Jag har haft mycket molande menavärk under mina graviditeter - betyder ingenting i sig! Andas! *kram*
  12. 6
    Jag har haft mycket molande menavärk under mina graviditeter - betyder ingenting i sig! Andas! *kram*

Liknande trådar

  1. Molvärk/mensvärk
    By Estrella in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 11:06
  2. Ang molvärk/mensvärk
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 22:02
  3. Molvärk som inte är mensvärk?
    By 2amamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 07:10
  4. Molvärk VS Mensvärk
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 14:03
  5. Mensvärk/molvärk i natt
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 17:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar