Barnen styr mitt humör...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Barnen styr mitt humör...

    Igår kväll ville jag bara grina och funderade allvarlig på vilken rätt jag har att sätta barn till världen som inte mår bra i själen. Då var det sonen som kände sig utanför i skolan och inte hade någon att leka med osv...vi hade ett låååångt samtal kring detta och efteråt hade jag riktig ångest.

    Idag hämtar jag samma barn i skolan - en total solstråle!! "Mamma, du hade rätt igår - Tobias VILL leka med mig! Han tycker om det, sa han när vi lekte fruktsallad!"

    Helt plötsligt känns livet så mycket bättre och jag är så glad att jag har satt en sån underbar goseeboll till världen
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre.

    Mañana är oftast den jobbigaste veckodagen.
    - Spanskt ordspråk
  2. 1
    Barnen styr mitt humör... Igår kväll ville jag bara grina och funderade allvarlig på vilken rätt jag har att sätta barn till världen som inte mår bra i själen. Då var det sonen som kände sig utanför i skolan och inte hade någon att leka med osv...vi hade ett låååångt samtal kring detta och efteråt hade jag riktig ångest.

    Idag hämtar jag samma barn i skolan - en total solstråle!! "Mamma, du hade rätt igår - Tobias VILL leka med mig! Han tycker om det, sa han när vi lekte fruktsallad!"

    Helt plötsligt känns livet så mycket bättre och jag är så glad att jag har satt en sån underbar goseeboll till världen
  3. magnolia
    #2
    Klart att man påverkas! Mår barnen bra, så mår jag själv bättre! Mår barnen dåligt så mår jag också dåligt. Tyvärr är det ett av mina barn som har det jobbigt just nu, och det betyder att jag själv känner mig väldigt, väldigt ledsen.
  4. 2
    Klart att man påverkas! Mår barnen bra, så mår jag själv bättre! Mår barnen dåligt så mår jag också dåligt. Tyvärr är det ett av mina barn som har det jobbigt just nu, och det betyder att jag själv känner mig väldigt, väldigt ledsen.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    När maken är deppig påverkas jag inte alls på samma sätt...de där små har en förmåga att beröra en så djup och det är faktiskt ganska underbart men jobbigt just när det är tufft.

    Hoppas ditt barn snart mår bättre!
  6. 3
    När maken är deppig påverkas jag inte alls på samma sätt...de där små har en förmåga att beröra en så djup och det är faktiskt ganska underbart men jobbigt just när det är tufft.

    Hoppas ditt barn snart mår bättre!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Ja, finns det något

    mer läkande för själen än när barnen mår bra och är lyckliga?
    Skönt att det löste sig för din son idag
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  8. 4
    Ja, finns det något mer läkande för själen än när barnen mår bra och är lyckliga?
    Skönt att det löste sig för din son idag
  9. KAJO
    #5

    Men visst,

    igår gjorde du en hjälteinsats genom att lyssna på sonen och prata om tunga saker. Du fick bära hans ångest där under kvällen, men bättre du än han! Ibland kan det ju vara bra att påminna sig när man mår som sämst att det ofta beror på något väldigt konkret, och när man väl hittat den kopplingen så släpper det faktiskt lite. *vet*
  10. 5
    Men visst, igår gjorde du en hjälteinsats genom att lyssna på sonen och prata om tunga saker. Du fick bära hans ångest där under kvällen, men bättre du än han! Ibland kan det ju vara bra att påminna sig när man mår som sämst att det ofta beror på något väldigt konkret, och när man väl hittat den kopplingen så släpper det faktiskt lite. *vet*
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Du har så rätt!! och jag tar gärna på mig hans ångest bara han mår bra. Han är en sån osäker själ men så omtyckt av andra barn fast han inte förstår det själv.
  12. 6
    Du har så rätt!! och jag tar gärna på mig hans ångest bara han mår bra. Han är en sån osäker själ men så omtyckt av andra barn fast han inte förstår det själv.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Ja det känns otroligt skönt. Hans ögon sa allt när han berättade om kompisen, de bara lyste
  14. 7
    Ja det känns otroligt skönt. Hans ögon sa allt när han berättade om kompisen, de bara lyste
  15. KAJO
    #8

    Och det är en

    tung uppgift att axla som förälder. Men med tanke på hans glada humör idag så gjorde du med all säkerhet ett riktigt bra jobb igår
  16. 8
    Och det är en tung uppgift att axla som förälder. Men med tanke på hans glada humör idag så gjorde du med all säkerhet ett riktigt bra jobb igår
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Tack!! Jag hoppas det!
  18. 9
    Tack!! Jag hoppas det!

Liknande trådar

  1. Mitt humör styr familjens humör
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 19:41
  2. Humör......på barnen
    By smurfina in forum _01 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 23:13
  3. Mitt barn styr oss......
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 08:28
  4. Styr inte mitt eget liv!!???
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:26
  5. mitt humör!!!!!!!!!!!!!!!!!
    By anna37 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 09:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar