Livet är inte rättvist (ot)
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Livet är inte rättvist (ot)

    Min syster är i Uppsala på Ackis med deras 4:e barn. Idag genomgår han en stamcellstransplantation. De har varit på sjukhuset i snart 2 veckor och nu börjar långa dagar och månader av ovisshet.
    Min syster har 4 pojkar. 3 av dem har en ovanlig genetisk sjukdom som är immunologisk, liknar blödarsjuka, heter wiscott aldrich syndrome.
    En pojke drabbas i Sverige vart 3:e år. Hon har fått 3 st. Går att läsa om denna fruktansvärda smjukdom på socialstyrelsens sida som handlar som små och mindre kända handikappgrupper.

    De har redan genomlidigt detta med stamcellstransplantation för de två större killarna för 3 år sedan. Dessvärre lyckades inte det för dem.

    Nu är de där med lillplutten som bara är 7 månader. Ni får gärna hålla tummarna att det går bra denna gång.

    Livet är som sagt inte rättvist. Att de skall behöva genomlida detta en gång till med allt vad det innebär. Det önskar jag inte ens mina värsta fiender.

    Amanda
  2. 1
    Livet är inte rättvist (ot) Min syster är i Uppsala på Ackis med deras 4:e barn. Idag genomgår han en stamcellstransplantation. De har varit på sjukhuset i snart 2 veckor och nu börjar långa dagar och månader av ovisshet.
    Min syster har 4 pojkar. 3 av dem har en ovanlig genetisk sjukdom som är immunologisk, liknar blödarsjuka, heter wiscott aldrich syndrome.
    En pojke drabbas i Sverige vart 3:e år. Hon har fått 3 st. Går att läsa om denna fruktansvärda smjukdom på socialstyrelsens sida som handlar som små och mindre kända handikappgrupper.

    De har redan genomlidigt detta med stamcellstransplantation för de två större killarna för 3 år sedan. Dessvärre lyckades inte det för dem.

    Nu är de där med lillplutten som bara är 7 månader. Ni får gärna hålla tummarna att det går bra denna gång.

    Livet är som sagt inte rättvist. Att de skall behöva genomlida detta en gång till med allt vad det innebär. Det önskar jag inte ens mina värsta fiender.

    Amanda
  3. Marina med Pontus
    #2

    Nej det är det verkligen inte.

    ....en del glider igenom livet och andra kämpar från första andetaget. Helt otroligt att din syster har 3 pojkar med denna mycket ovanliga sjukdom. Man får hoppas på "tredje gången gillt" fast det låter väldigt banalt i detta sammanhang när det gäller stamcellstransplantationen.

    Håller verkligen tummarna att det går bra för lillkillen.

    Hoppas det är bra med er för övrigt och att flytten flyter på som planerat.

    Kram
  4. 2
    Nej det är det verkligen inte. ....en del glider igenom livet och andra kämpar från första andetaget. Helt otroligt att din syster har 3 pojkar med denna mycket ovanliga sjukdom. Man får hoppas på "tredje gången gillt" fast det låter väldigt banalt i detta sammanhang när det gäller stamcellstransplantationen.

    Håller verkligen tummarna att det går bra för lillkillen.

    Hoppas det är bra med er för övrigt och att flytten flyter på som planerat.

    Kram

Liknande trådar

  1. Livet är f-n inte rättvist :(
    By Triss in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 07:58
  2. LIvet är inte rättvist
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 20:19
  3. Livet är inte rättvist
    By Cmia in forum Singelmingel
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 02:43
  4. livet är inte rättvist
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 15:45
  5. Livet är inte rättvist
    By malin-69 in forum Singelmingel
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar