Stockholms blodbad 2...
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Stockholms blodbad 2...

    Jaha, så var det dags...Tant röd har tittat in. Och snacka om att hon tittat in med besked..Hur mycket blod har man i kroppen, är det någon som känner någon som fått brist på blod i samband med mensen?

    Hade hunnit glömt hur det var, men nu när jag tänker efter så var det ju rena rama blodbadet första gången tant röd tittade in efter det att Flisan föddes...

    Mindre kul.
    Milla med Felicia 021030 och Charlie 070820
  2. 1
    Stockholms blodbad 2... Jaha, så var det dags...Tant röd har tittat in. Och snacka om att hon tittat in med besked..Hur mycket blod har man i kroppen, är det någon som känner någon som fått brist på blod i samband med mensen?

    Hade hunnit glömt hur det var, men nu när jag tänker efter så var det ju rena rama blodbadet första gången tant röd tittade in efter det att Flisan föddes...

    Mindre kul.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Blä, har medlidande, det där med mensen saknar man ju inte direkt. Snart ska man in i den lilla vanliga trallen igen och snurra med sin cykel... Hoppas ditt blodbad passerar snabbt.

    Hur går det med snittsåret? Verkade i ett annat inlägg som om du känner att det går åt rätt håll i alla fall? Jag hoppas verkligen att du kan få börja känna dig mer frisk nu, det måste vara strävsamt att ha hand om ny bebis när man inte känner sig helt kry själv.

    Jag köpte magdroppar nu förresten, precis som du har till din Charlie. Min bvc rekommenderade det också varmt, så nu får vi se. Hur är det med Charlies mage, det verkar som om han ändå blivit lite sämre senaste veckan? Min skrutta också, det är bara att hoppas att det inte går hela vägen till kolikdefinitionen.

    Kram!
  4. 2
    Blä, har medlidande, det där med mensen saknar man ju inte direkt. Snart ska man in i den lilla vanliga trallen igen och snurra med sin cykel... Hoppas ditt blodbad passerar snabbt.

    Hur går det med snittsåret? Verkade i ett annat inlägg som om du känner att det går åt rätt håll i alla fall? Jag hoppas verkligen att du kan få börja känna dig mer frisk nu, det måste vara strävsamt att ha hand om ny bebis när man inte känner sig helt kry själv.

    Jag köpte magdroppar nu förresten, precis som du har till din Charlie. Min bvc rekommenderade det också varmt, så nu får vi se. Hur är det med Charlies mage, det verkar som om han ändå blivit lite sämre senaste veckan? Min skrutta också, det är bara att hoppas att det inte går hela vägen till kolikdefinitionen.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3

    Vad är det för magiska

    droppar ni har? Även om Linnéa inte kolikskriker längre så har hon det jobbigt med pruttar och bajs, det märks. Kanske dropparna kan hjälpa?
    .m ,bjkjbrjm v v utrt ,7y6, (här har storebror hjälpt mamma att skriva...)
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  6. 3
    Vad är det för magiska droppar ni har? Även om Linnéa inte kolikskriker längre så har hon det jobbigt med pruttar och bajs, det märks. Kanske dropparna kan hjälpa?
    .m ,bjkjbrjm v v utrt ,7y6, (här har storebror hjälpt mamma att skriva...)
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Är du säker på att det är tant röd som är på besök?? Trodde jag också hade stött på henne ett tag sen, men det verkar som att hon kommer lite när hon kämmer för det.. så det kanske är nån annan tant?? gud vad jag svamlar... vad jag egentligen skulle säga är att varje gång jag ansträngt mig lite mer tittar tant röd förbi (med besked) morgonen därpå, så jag funderar på att man kanske ändå inte är helt färdig läkt efter snittet. Lider med dig bejb..
  8. 4
    Är du säker på att det är tant röd som är på besök?? Trodde jag också hade stött på henne ett tag sen, men det verkar som att hon kommer lite när hon kämmer för det.. så det kanske är nån annan tant?? gud vad jag svamlar... vad jag egentligen skulle säga är att varje gång jag ansträngt mig lite mer tittar tant röd förbi (med besked) morgonen därpå, så jag funderar på att man kanske ändå inte är helt färdig läkt efter snittet. Lider med dig bejb..
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Lactobacilldroppar. Säljs på Apoteket under benämningen magdroppar. Finns nya studiet som indikerar att de är effektivare än minifom.
  10. 5
    Lactobacilldroppar. Säljs på Apoteket under benämningen magdroppar. Finns nya studiet som indikerar att de är effektivare än minifom.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Jodå, jag är ganska säker. Hon har dessutom tagit med sig sin bästa kompis mensvärk också...Bläää...
  12. 6
    Jodå, jag är ganska säker. Hon har dessutom tagit med sig sin bästa kompis mensvärk också...Bläää...
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Själv har jag inte blivit av med mitt avslag än, 6 veckor efter förlossningen. Det kommer och går hela tiden- otroligt jobbigt. Hur vet du att det är mens? Dum fråga kanske....men har ditt avslag försvunnit? Vill veta för egen del. Allt är lite konstigt i kroppen just nu.
  14. 7
    Själv har jag inte blivit av med mitt avslag än, 6 veckor efter förlossningen. Det kommer och går hela tiden- otroligt jobbigt. Hur vet du att det är mens? Dum fråga kanske....men har ditt avslag försvunnit? Vill veta för egen del. Allt är lite konstigt i kroppen just nu.

Liknande trådar

  1. Stockholms Blodbad del i köket!!
    By Desperado in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 18:55
  2. Stockholms blodbad
    By Folly in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 08:57
  3. Blodbad?! ja nästan
    By Mamma A med lilla C in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 21:54
  4. Blodbad i köket!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 16:05
  5. Blodbad =(
    By tigerlilia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar