Vad har jag lärt mig?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Vad har jag lärt mig?

    Mitt första år som mamma har jag lärt mig att:

    * Lita mer på mig själv (som förälder å ansvarig över ett helt nytt liv!) å mina instinkter.

    * Våga tro på att jag nog faktiskt vet vad som e bäst för just mitt barn (jag ser ju resultatet växa framför mig med prakt! )

    * Lyssna mindre på alla dessa människor som minsann vet bättre för dom"har faktiskt varit med förr så jag ska inte komma å tro nåt..." In genom ena å ut genom andra med deras snack!

    * Insett att det här med föräldraskap e ingen dans på rosor men oj så underbart!

    * Förstått att livet innan bebis (oj förlåt, barn, var det ju numer...) kan inte ha haft nån som helst signifikant betydelse. Vad gjorde man egentligen med all sin tid...?

    * Fattat att alla mina val jag dock gjort i detta tidigare liv, har alla lett till denna underbara lilla människa jag har lyckan att få kalla min dotter!

    * Skitbra män växer då rakt inte på träd å jag har lyckats hitta den bästa! (för mig då alltså ) Å han älskar mig å e dessutom världens bästa pappa!

    * Vänskap, där nån orkar å vill lyssna vid sämre dagar, kan komma med råd, kan stötta eller bara finnas där...sån vänskap finns även i cyberform!

    *alltså har jag lärt mig att ni, alla underbara, unika mammor har hjälpt mig komma till denna insikt! Tack!

    Var bara tvungen att dela med mig av denna filosofiska lilla stund jag hade!

    Massor med kramar till er alla!!!
  2. 1
    Vad har jag lärt mig? Mitt första år som mamma har jag lärt mig att:

    * Lita mer på mig själv (som förälder å ansvarig över ett helt nytt liv!) å mina instinkter.

    * Våga tro på att jag nog faktiskt vet vad som e bäst för just mitt barn (jag ser ju resultatet växa framför mig med prakt! )

    * Lyssna mindre på alla dessa människor som minsann vet bättre för dom"har faktiskt varit med förr så jag ska inte komma å tro nåt..." In genom ena å ut genom andra med deras snack!

    * Insett att det här med föräldraskap e ingen dans på rosor men oj så underbart!

    * Förstått att livet innan bebis (oj förlåt, barn, var det ju numer...) kan inte ha haft nån som helst signifikant betydelse. Vad gjorde man egentligen med all sin tid...?

    * Fattat att alla mina val jag dock gjort i detta tidigare liv, har alla lett till denna underbara lilla människa jag har lyckan att få kalla min dotter!

    * Skitbra män växer då rakt inte på träd å jag har lyckats hitta den bästa! (för mig då alltså ) Å han älskar mig å e dessutom världens bästa pappa!

    * Vänskap, där nån orkar å vill lyssna vid sämre dagar, kan komma med råd, kan stötta eller bara finnas där...sån vänskap finns även i cyberform!

    *alltså har jag lärt mig att ni, alla underbara, unika mammor har hjälpt mig komma till denna insikt! Tack!

    Var bara tvungen att dela med mig av denna filosofiska lilla stund jag hade!

    Massor med kramar till er alla!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Du har ett så bra sätt att slå huvudet på spiken! Väldigt bra skrivet
  4. 2
    Du har ett så bra sätt att slå huvudet på spiken! Väldigt bra skrivet
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    *skratt* Va härligt du skriver, särskilt den med tiden är ju right on!! Va attans gjorde man om kvällarna egentligen?
  6. 3
    *skratt* Va härligt du skriver, särskilt den med tiden är ju right on!! Va attans gjorde man om kvällarna egentligen?
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Härligt!

    Härligt att läsa.
    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  8. 4
    Härligt! Härligt att läsa.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    *ler*

    inte nog med att du är världens bästa mamma, klok är du också!!! Underbart att få ta del av dina fina funderingar!!!
    Jalla m storebror H -04 & lillebror O sept -06
  10. 5
    *ler* inte nog med att du är världens bästa mamma, klok är du också!!! Underbart att få ta del av dina fina funderingar!!!

Liknande trådar

  1. Lärt mig
    By *Es mamma* in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 22:26
  2. fan vad jag lärt mig
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 08:31
  3. Lärt mig!
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 15:33
  4. Man har lärt sig
    By kizze66 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 19:18
  5. Nu har hon lärt sej!
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar