När orken tryter
Många barn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    När orken tryter

    Bara en dryg månad in på höstterminen och jag är redan helt slut av allt planerande. Har ju tre tjejer nu; 12, 11 år resp 8 månader. Känns som att driva ett vinstdrivande företag där jag förlorar i energi. Har alltid haft som föresats att ha egentid men nu med tre blir det allt svårare. Jag måste bara få skrika ut lite av min trötthet här. Det lättar ju ibland men planeringskalendern ser hemsk ut redan nu... Min man är pappaledig nu och gör enormt mycket hemma, men det är planerandet som tar sådan tid och tiden skulle behövas till annat...
    Livets stormar ger starkare rötter
  2. 1
    När orken tryter Bara en dryg månad in på höstterminen och jag är redan helt slut av allt planerande. Har ju tre tjejer nu; 12, 11 år resp 8 månader. Känns som att driva ett vinstdrivande företag där jag förlorar i energi. Har alltid haft som föresats att ha egentid men nu med tre blir det allt svårare. Jag måste bara få skrika ut lite av min trötthet här. Det lättar ju ibland men planeringskalendern ser hemsk ut redan nu... Min man är pappaledig nu och gör enormt mycket hemma, men det är planerandet som tar sådan tid och tiden skulle behövas till annat...
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Usch, jag håller med om att allt planerande och allt förberedande tar knäcken på en. Ang egentid kanske snart storasyskonen kan agera barnvakter nån em? Om de vill och du tror att de klarar det?
  4. 2
    Usch, jag håller med om att allt planerande och allt förberedande tar knäcken på en. Ang egentid kanske snart storasyskonen kan agera barnvakter nån em? Om de vill och du tror att de klarar det?
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Så gör vi redan nu, de är jättegärna med sin lillasyster. Men det får ju inte bli en ursäkt; de måste få ha sin egen tid till läxor också.
  6. 3
    Så gör vi redan nu, de är jättegärna med sin lillasyster. Men det får ju inte bli en ursäkt; de måste få ha sin egen tid till läxor också.

Liknande trådar

  1. Det tryter...
    By Hannanas in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 23:34
  2. Orken tryter...
    By LongingForAChild in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 10:56
  3. orken tryter
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 18:17
  4. vad göra när orken tryter
    By fluff in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 21:05
  5. Det tryter...
    By AniLov in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar