Hur mycket tränar era barn?!?
_99/00 Vinterbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Hur mycket tränar era barn?!?

    Vill kolla lite hur era barn tränar i olika idrotter/spelar instrument mm.
    Har en 7-årig dotter som tränar 4 ggr/vecka i två olika sporter. Ena sporten blir det ca 6 timmars träning per vecka medan den andra sporten bara blir 1 timme. Hon tycker inte själv att det är mycket träning utan ÄLSKAR att åka iväg. Visst är det lite knöligt att få in läxor mm mellan träningarna - men så länge det fungerar så kör vi på. är lite nyifken på hur andra gör eftersom bl.a svärmor haft en del åsikter om detta........
  2. 1
    Hur mycket tränar era barn?!? Vill kolla lite hur era barn tränar i olika idrotter/spelar instrument mm.
    Har en 7-årig dotter som tränar 4 ggr/vecka i två olika sporter. Ena sporten blir det ca 6 timmars träning per vecka medan den andra sporten bara blir 1 timme. Hon tycker inte själv att det är mycket träning utan ÄLSKAR att åka iväg. Visst är det lite knöligt att få in läxor mm mellan träningarna - men så länge det fungerar så kör vi på. är lite nyifken på hur andra gör eftersom bl.a svärmor haft en del åsikter om detta........
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    Oj! Hjälp!...
    ...är vad jag spontant utbrister. Jag tycker det låter jättemycket!

    Ludvig som går i 1:an simmar en gång i veckan som aktivitet. Det är allt! Ev har vi funderat på att anmäla honom till något mer, men han frågar inte själv efter det. Han är inte så gammal än så vi lugnar oss.

    Storasyster går i 4:an och har 2 aktiviteter, spelar ett instrument och tränar friidrott. Vi och hon tycker det är precis lagom så. 1 gång i veckan är det teknikträning i friidrotten 1-1½ timme) och utöver det erbjuds löpträning för intresserade (men förra tränaren har dödat det intresset för lång tid framöver ). I genomsnitt 1 gång/månad (eller linte mindre) är det tävlingar på helgerna utöver träningen. Precis lagom tycker vi!

    Här är det inte särskilt knöligt att hinna med läxor vilket jag tycker är jätteviktigt. Jag kan tycka att läxor inte får kännas som en belastning mellan allt annat. Kompisarna, lek och fritid hinns också med, vilket är minst lika viktigt. Syrran hade säkert älskat att få hålla på med fler aktiviteter, men hon är barn och klarar inte av att se konsekvenserna av att klämma in för mycket på schemat.

    Tycker jag...
  4. 2
    Oj! Hjälp!...
    ...är vad jag spontant utbrister. Jag tycker det låter jättemycket!

    Ludvig som går i 1:an simmar en gång i veckan som aktivitet. Det är allt! Ev har vi funderat på att anmäla honom till något mer, men han frågar inte själv efter det. Han är inte så gammal än så vi lugnar oss.

    Storasyster går i 4:an och har 2 aktiviteter, spelar ett instrument och tränar friidrott. Vi och hon tycker det är precis lagom så. 1 gång i veckan är det teknikträning i friidrotten 1-1½ timme) och utöver det erbjuds löpträning för intresserade (men förra tränaren har dödat det intresset för lång tid framöver ). I genomsnitt 1 gång/månad (eller linte mindre) är det tävlingar på helgerna utöver träningen. Precis lagom tycker vi!

    Här är det inte särskilt knöligt att hinna med läxor vilket jag tycker är jätteviktigt. Jag kan tycka att läxor inte får kännas som en belastning mellan allt annat. Kompisarna, lek och fritid hinns också med, vilket är minst lika viktigt. Syrran hade säkert älskat att få hålla på med fler aktiviteter, men hon är barn och klarar inte av att se konsekvenserna av att klämma in för mycket på schemat.

    Tycker jag...
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Ingenting i princip...

    och det tycker jag är så tråkigt! Jag har försökt med allt men min lille herre är en stugsittare som inte lyfter ett finger om han inte behöver! Han går på barngympa en gång i veckan men för sin motoriks skull skulle han behöva mycket mer träning. Tar tacksamt emot tips pm hur man får dem att vilja _någonting_ och inte bara säga kategoriskt NEJ till allt man försöker.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  6. 3
    Ingenting i princip... och det tycker jag är så tråkigt! Jag har försökt med allt men min lille herre är en stugsittare som inte lyfter ett finger om han inte behöver! Han går på barngympa en gång i veckan men för sin motoriks skull skulle han behöva mycket mer träning. Tar tacksamt emot tips pm hur man får dem att vilja _någonting_ och inte bara säga kategoriskt NEJ till allt man försöker.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Får man fråga vilken sport som har så mycket som 6 timmars träning/vecka redan för en 7-åring. Det låter jättemycket!!
    Annars har vi faktiskt ganska fullt upp här med, men det är för att Nora har så många olika aktiviteter.
    Hon går på ridning, rytmik på musikskolan, miniorer och innebandy. Men läxorna tycker jag aldrig det är något problem att hinna med.
  8. 4
    Får man fråga vilken sport som har så mycket som 6 timmars träning/vecka redan för en 7-åring. Det låter jättemycket!!
    Annars har vi faktiskt ganska fullt upp här med, men det är för att Nora har så många olika aktiviteter.
    Hon går på ridning, rytmik på musikskolan, miniorer och innebandy. Men läxorna tycker jag aldrig det är något problem att hinna med.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Jag vill inte de ska ha för mycket aktivitet, då det blir för jobbigt för oss att hinna med att köra till allt.

    Hon går på aerobic på onsdagar och simskola på lördagar.
    Det räcker gott och väl :-)
  10. 5
    Jag vill inte de ska ha för mycket aktivitet, då det blir för jobbigt för oss att hinna med att köra till allt.

    Hon går på aerobic på onsdagar och simskola på lördagar.
    Det räcker gott och väl :-)
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Hon ville gått på fotboll med men det satte jag stopp för...
  12. 6
    Hon ville gått på fotboll med men det satte jag stopp för...
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    minimalerna (miniorer) och kören räknar jag inte in bland aktiviteterna för det är inte samma sak. De går hon iväg till själv utan att vi behöver sjutsa henne.
  14. 7
    minimalerna (miniorer) och kören räknar jag inte in bland aktiviteterna för det är inte samma sak. De går hon iväg till själv utan att vi behöver sjutsa henne.
  15. Anonym
    #8
    Hej!
    Som säkert en del misstänker så är det gymnastik det handlar om. Ändå är inte 6 timmar mycket då det är många som är yngre ändå (5-6) som tränar 4x2 timmar i veckan. De som är några år äldre ligger på närmare 20 timmars träningstid per vecka.
    Tror man får avgöra efter hur man hinner med, vi fortsätter tills läxmängden ökar.
  16. 8
    Hej!
    Som säkert en del misstänker så är det gymnastik det handlar om. Ändå är inte 6 timmar mycket då det är många som är yngre ändå (5-6) som tränar 4x2 timmar i veckan. De som är några år äldre ligger på närmare 20 timmars träningstid per vecka.
    Tror man får avgöra efter hur man hinner med, vi fortsätter tills läxmängden ökar.
  17. Anonym
    #9
    Tack för svaren. Det varierar en del med mängden aktiviteter, men man får se till varje barn vad det är intresserad av och orkar med.
  18. 9
    Tack för svaren. Det varierar en del med mängden aktiviteter, men man får se till varje barn vad det är intresserad av och orkar med.
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    Här har vi en son som har tre aktiviteter.

    Fotboll som blir innebandy under vinterhalvåret (1h/v), scouter(1,5h/v) och simskolan (0,5h/v). Under vår/höst får man lägga till matcher också på fotbollen, men det fungerar bra och läxorna kommer inte ikläm(ännu).
  20. 10
    Här har vi en son som har tre aktiviteter.

    Fotboll som blir innebandy under vinterhalvåret (1h/v), scouter(1,5h/v) och simskolan (0,5h/v). Under vår/höst får man lägga till matcher också på fotbollen, men det fungerar bra och läxorna kommer inte ikläm(ännu).
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11
    Oj då!
    Vår kille 7,5 år tränar 1 g/vecka i 1 timme fotboll.That´s it!
    Jag tycker det är nog mycket i den här åldern även om Benjamin själv gärna skulle hålla på med fler aktiviteter varje vecka.Det blir säkert fler vartefter han blir äldre men just nu är det nog eftersom man ska hinna med två andra också.
    Martina med B+V+G
  22. 11
    Oj då!
    Vår kille 7,5 år tränar 1 g/vecka i 1 timme fotboll.That´s it!
    Jag tycker det är nog mycket i den här åldern även om Benjamin själv gärna skulle hålla på med fler aktiviteter varje vecka.Det blir säkert fler vartefter han blir äldre men just nu är det nog eftersom man ska hinna med två andra också.
    Martina med B+V+G
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12
    Johannes tränar fotboll två gånger i veckan och har spelat matcher en gång i veckan också.
    Nu drar simskolan igång också så det blir en del. Vi hinner med läxor och även kompislekar (när han går hem till ngn el ngn hänger med oss hem). Än så länge funkar allt.
  24. 12
    Johannes tränar fotboll två gånger i veckan och har spelat matcher en gång i veckan också.
    Nu drar simskolan igång också så det blir en del. Vi hinner med läxor och även kompislekar (när han går hem till ngn el ngn hänger med oss hem). Än så länge funkar allt.
  25. Medlem sedan
    Apr 2007
    #13
    J har precis börjat spela handboll, till hennes fars stora glädje, och det gör de 1 ggn/vecka i 1 timme. Sen spelar hon schack 1-2 ggr/vecka(sen två år tebax) inte så fysiskt kanske men nog så krävande o hon sover sött/gott efteråt.
  26. 13
    J har precis börjat spela handboll, till hennes fars stora glädje, och det gör de 1 ggn/vecka i 1 timme. Sen spelar hon schack 1-2 ggr/vecka(sen två år tebax) inte så fysiskt kanske men nog så krävande o hon sover sött/gott efteråt.
  27. Medlem sedan
    Sep 2007
    #14

    Min son

    vill inte göra nått. Tids nog kommer det säkert.
    Han har bara gymnastik i skolan 2 tim/v
  28. 14
    Min son vill inte göra nått. Tids nog kommer det säkert.
    Han har bara gymnastik i skolan 2 tim/v
  29. Medlem sedan
    Sep 1998
    #15
    Måste bara få göra ett tillägg! Vad som är lagom tror jag också beror på hur aktiviteterna sprider sig över veckan och vilka tider på dagen aktiviteterna ligger.

    Fast sammanlagt 7 timmar/vecka tycker jag nog fortfarande låter lite väl mycket, men ni får ju så klart känna själva.
  30. 15
    Måste bara få göra ett tillägg! Vad som är lagom tror jag också beror på hur aktiviteterna sprider sig över veckan och vilka tider på dagen aktiviteterna ligger.

    Fast sammanlagt 7 timmar/vecka tycker jag nog fortfarande låter lite väl mycket, men ni får ju så klart känna själva.
  31. Medlem sedan
    Sep 1998
    #16
    Blir uppriktigt nyfiken och undrar...Vad kommer det sig att klubben valt att lägga så mycket träning redan i så tidig ålder? Nån specialskola eller nåt, eller är det vanligt med så mycket träning i gymnastik även i andra klubbar?
  32. 16
    Blir uppriktigt nyfiken och undrar...Vad kommer det sig att klubben valt att lägga så mycket träning redan i så tidig ålder? Nån specialskola eller nåt, eller är det vanligt med så mycket träning i gymnastik även i andra klubbar?

Liknande trådar

  1. Vad tränar ni och hur mycket?
    By VikTina in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 08:27
  2. Ni som tränar mycket...
    By Maline med 2 in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 19:56
  3. Mat när man tränar mycket??
    By Annica68 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 10:39
  4. Hur mycket tränar ni?
    By Mme snart så.. in forum Träning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 18:15
  5. Hur mycket tränar Ni?
    By Pocahontas76 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar