Funderar lite.
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Funderar lite.

    Har ju tänkt på det där med syskon vagn nu. Och faktiskt fått upp ögonen för Phil and teds! kanske är ngt för mig? Det enda som kändes främmande det var att ha den lilla där nere i vagnen... men ändå det är så mkt smidigare att ha en så pass liten vagn för barnen och då kan jag nästan sälja av min Uj singel på en gång och skaffa en P&T! den ser smidig ut och är inte så bred...

    Vad tycker ni?
    ♥Par i prinsessor♥
  2. 1
    Funderar lite. Har ju tänkt på det där med syskon vagn nu. Och faktiskt fått upp ögonen för Phil and teds! kanske är ngt för mig? Det enda som kändes främmande det var att ha den lilla där nere i vagnen... men ändå det är så mkt smidigare att ha en så pass liten vagn för barnen och då kan jag nästan sälja av min Uj singel på en gång och skaffa en P&T! den ser smidig ut och är inte så bred...

    Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Jag har ju en sån..
    Har inte hunnit testa den med en bebis ännu men som singelvagn är jag iallafall grymt nöjd!
    Den är väldigt lätt och smidig att köra och tar liten plats..
    Eftersom jag vill ha bebisen mot mig sen när hon börjar sitta så kommer vi köpa en vanlig sittvagn sen fast tills dess funkar den ju utmärkt!
    Jackie kommer ju vara såpass stor när bebisen kommer sen så då kanske ni inte behöver ha den sålänge
    Jag köpte min från England; Vagn, syskonsits, mjuklift, regnskydd och frakt för knappa 6300:-
    Bara vagnen går på ca 5500:- här i sverige så det är ju klart pengar man får tillbaka sen
  4. 2
    Jag har ju en sån..
    Har inte hunnit testa den med en bebis ännu men som singelvagn är jag iallafall grymt nöjd!
    Den är väldigt lätt och smidig att köra och tar liten plats..
    Eftersom jag vill ha bebisen mot mig sen när hon börjar sitta så kommer vi köpa en vanlig sittvagn sen fast tills dess funkar den ju utmärkt!
    Jackie kommer ju vara såpass stor när bebisen kommer sen så då kanske ni inte behöver ha den sålänge
    Jag köpte min från England; Vagn, syskonsits, mjuklift, regnskydd och frakt för knappa 6300:-
    Bara vagnen går på ca 5500:- här i sverige så det är ju klart pengar man får tillbaka sen
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    är så villrådig

    jag tycker ju att det är ganska häftigt att tvinga Jackie gå överallt när hon är 2,4år. Så jag vill ju att hon ska kunna åka vagn och det blir ju en syskon vagn som ska inhandlas då. är fram och tillbaka med det där hur jag ska göra nu. Ska man köpa en ny/beg syskon vagn eller tvinga henne stå på ståbräda? Är hon inte för liten för att gå längre sträckor etc då? tänker ju om man skulle vara en heldag på stan eller liknande så blir det ju jobbigt utan syskon vagn...

    Suckar!
    ♥Par i prinsessor♥
  6. 3
    är så villrådig jag tycker ju att det är ganska häftigt att tvinga Jackie gå överallt när hon är 2,4år. Så jag vill ju att hon ska kunna åka vagn och det blir ju en syskon vagn som ska inhandlas då. är fram och tillbaka med det där hur jag ska göra nu. Ska man köpa en ny/beg syskon vagn eller tvinga henne stå på ståbräda? Är hon inte för liten för att gå längre sträckor etc då? tänker ju om man skulle vara en heldag på stan eller liknande så blir det ju jobbigt utan syskon vagn...

    Suckar!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Ett litet inflik

    Personligen äääälskar jag syskonvagnar. Att ha möjligheten för två barn att sova om man är borta och med milt våld klämma ner två sprattlande barn som iiiiiinte vill gå hem från parken och bara traska iväg är guld värt. Och ståbrädor i all ära men det är tusen gånger lättare att köra en syskonvagn (med svängbara hjul) än ett härke med ståbräda. Blir inte alls vän med ståbrädor överhuvudtaget faktiskt. Man får gå som ett ufo med dem på!

    Tror inte du kommer ångra ett syskonvagnsköp. Om det sedan blir en P&T, UJ eller nån annan spelar nog mindre roll. Huvudsaken är att två barn kan sitta och/eller ligga ner oberoende av varandra.

    Lycka till!
  8. 4
    Ett litet inflik Personligen äääälskar jag syskonvagnar. Att ha möjligheten för två barn att sova om man är borta och med milt våld klämma ner två sprattlande barn som iiiiiinte vill gå hem från parken och bara traska iväg är guld värt. Och ståbrädor i all ära men det är tusen gånger lättare att köra en syskonvagn (med svängbara hjul) än ett härke med ståbräda. Blir inte alls vän med ståbrädor överhuvudtaget faktiskt. Man får gå som ett ufo med dem på!

    Tror inte du kommer ångra ett syskonvagnsköp. Om det sedan blir en P&T, UJ eller nån annan spelar nog mindre roll. Huvudsaken är att två barn kan sitta och/eller ligga ner oberoende av varandra.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    tack!

    tycker du jag ska sälja min single uj då?

    Funderar på om man ska sälja den eller bara skaffa liggkorg till den? så kan man ha en p&t när man har båda barnen samt en vanlig ligg vagn när Jackie är på dagis? Vad tror du????

    tips tips tips mottaget tack
    ♥Par i prinsessor♥
  10. 5
    tack! tycker du jag ska sälja min single uj då?

    Funderar på om man ska sälja den eller bara skaffa liggkorg till den? så kan man ha en p&t när man har båda barnen samt en vanlig ligg vagn när Jackie är på dagis? Vad tror du????

    tips tips tips mottaget tack
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Sälj inte!

    Du kommer sakna den, kan jag nästa looova. Köp en beggad liggkorg istället och ha den till bebis. Att sedan komplettera med en P&T kan säkert va toppen. Enda problemet blir när bebis vuxit ur liggkorgen. Då får du vända henne/honom frammåt vääääldigt tidigt. En variant är iofs att sälja UJ och köpa en Teutonia spirit S3. Då får du en underbart smidig trehjuling som ändå är vändbar. Kan kanske funderas på. Den kan oxå kompletteras med liggkorg eller mjuklift.

    Kul med alla vagnar! Liiiite avis.
  12. 6
    Sälj inte! Du kommer sakna den, kan jag nästa looova. Köp en beggad liggkorg istället och ha den till bebis. Att sedan komplettera med en P&T kan säkert va toppen. Enda problemet blir när bebis vuxit ur liggkorgen. Då får du vända henne/honom frammåt vääääldigt tidigt. En variant är iofs att sälja UJ och köpa en Teutonia spirit S3. Då får du en underbart smidig trehjuling som ändå är vändbar. Kan kanske funderas på. Den kan oxå kompletteras med liggkorg eller mjuklift.

    Kul med alla vagnar! Liiiite avis.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Att stå på bräda

    Har ju erfarenhet av att ha en 2,5 åring på ståbräda. Kan säga att det fungerade OK. Nu drog ju inte jag iväg på stan själv med alla barnen utan det var mest efter dagis till lekparken och hem. När J. var hemma så fick Elvira åka i sin vagn, vi tog alltså varsin vagn.
    Elvira använder fortfarande brädan, påväg till och från dagis, fast hon kan gå också bara hon vill.
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  14. 7
    Att stå på bräda Har ju erfarenhet av att ha en 2,5 åring på ståbräda. Kan säga att det fungerade OK. Nu drog ju inte jag iväg på stan själv med alla barnen utan det var mest efter dagis till lekparken och hem. När J. var hemma så fick Elvira åka i sin vagn, vi tog alltså varsin vagn.
    Elvira använder fortfarande brädan, påväg till och från dagis, fast hon kan gå också bara hon vill.

Liknande trådar

  1. Funderar lite...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 12:38
  2. Funderar lite
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 19:54
  3. funderar lite på hur vi ska
    By mandelblomma in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 21:48
  4. Funderar lite...
    By Cheyenne78 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 08:45
  5. Funderar lite på
    By Malin med V o V in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 08:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar