3 årig kissar på si *långt*
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    3 årig kissar på si *långt*

    Nu vet jag inte om det är här jag ska ställa min fråga, men jag testar här nu och se...

    Det är så att min son som fyller snart tre år har nu varit blöjfri dagtid i några månader och eftersom jag ser att han inte kissar i blöjan på natten och ibland vill han inte heller ha blöjan på natten har jag funderingar på att ta bort nattblöjan.

    Nu till min fråga, under den senaste perioden så har vi gått igenom ett stort flytt med bostaden men redan innan flytten började han kissa på sina kalsonger och byxor några droppar, ibland säger han till och ibland glömmer han. Han har alltid varit duktigt att gå på toa, nu idag har jag lagt märke till några grejer också, han gör det nästan aldrig ute och aldrig när vi är hos andra vänner och bekanta och han gör det inte heller när det bara är jag som är med honom men så fort han ser sin pappa vaken eller liknande så börjar han nästan varje gång han ska på toa som han droppar och bland lite mer. jag och hans pappa frågar ofta om han vill gå på toa och då svarar han nej men sedan upptäcker vi att han hade droppat eller nästan kissat väldigt lite på sina kalsonger och byxor.

    Min sambo tror att det kan vara möjligt att han vill ha uppmärksamhet, han kanske är svartsjuk på att nu är pappa vaken och sonen måste dela mig med pappa. Kan det finnan någon sanning i det? alltså vi vet inte alls varför han gör det, vi är väldigt lugna med honom när han gör och försöker förklara att han kan tala om för oss när han vill på toa, när jag frågar sonen igen om han vill ha blöja på sig sig dagtid så blir han ledsen och talar om tydligt att han inte vill ha blöja på sig.

    Varför gör han det och vad kan vi göra så att han slutar?

    Snälla alla svar är uppskattade
  2. 1
    3 årig kissar på si *långt* Nu vet jag inte om det är här jag ska ställa min fråga, men jag testar här nu och se...

    Det är så att min son som fyller snart tre år har nu varit blöjfri dagtid i några månader och eftersom jag ser att han inte kissar i blöjan på natten och ibland vill han inte heller ha blöjan på natten har jag funderingar på att ta bort nattblöjan.

    Nu till min fråga, under den senaste perioden så har vi gått igenom ett stort flytt med bostaden men redan innan flytten började han kissa på sina kalsonger och byxor några droppar, ibland säger han till och ibland glömmer han. Han har alltid varit duktigt att gå på toa, nu idag har jag lagt märke till några grejer också, han gör det nästan aldrig ute och aldrig när vi är hos andra vänner och bekanta och han gör det inte heller när det bara är jag som är med honom men så fort han ser sin pappa vaken eller liknande så börjar han nästan varje gång han ska på toa som han droppar och bland lite mer. jag och hans pappa frågar ofta om han vill gå på toa och då svarar han nej men sedan upptäcker vi att han hade droppat eller nästan kissat väldigt lite på sina kalsonger och byxor.

    Min sambo tror att det kan vara möjligt att han vill ha uppmärksamhet, han kanske är svartsjuk på att nu är pappa vaken och sonen måste dela mig med pappa. Kan det finnan någon sanning i det? alltså vi vet inte alls varför han gör det, vi är väldigt lugna med honom när han gör och försöker förklara att han kan tala om för oss när han vill på toa, när jag frågar sonen igen om han vill ha blöja på sig sig dagtid så blir han ledsen och talar om tydligt att han inte vill ha blöja på sig.

    Varför gör han det och vad kan vi göra så att han slutar?

    Snälla alla svar är uppskattade
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Bakslag

    händer så gott som alla. Lägg inte så stor vikt vid kisseolyckorna utan uppmuntra när de inte händer. Hjälp till att påminna ofta om att gå på toa. Gå då gärna med själv så känner han att det inte är något han "missar" om han måste kissa. Låt det ta sin tid, det kommer snart att vara som innan igen.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    Bakslag händer så gott som alla. Lägg inte så stor vikt vid kisseolyckorna utan uppmuntra när de inte händer. Hjälp till att påminna ofta om att gå på toa. Gå då gärna med själv så känner han att det inte är något han "missar" om han måste kissa. Låt det ta sin tid, det kommer snart att vara som innan igen.

Liknande trådar

  1. 9-årig pojke som kissar på sig
    By Anonym in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 11:29
  2. 5-årig dotter som kissar ner sig
    By Marie_AOA in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 22:59
  3. Kissar på sig igen *långt*
    By Flingan med fyra in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 14:35
  4. Kissar i sängen - långt!
    By mia m elin o lina in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 11:12
  5. Han kissar så lite! (långt)
    By Dina_KL in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 12:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar