Paketkalender?
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Paketkalender?

    Gör ni det till barnen? Jag ska göra en till Emelie i år =)) Planerar för fullt... Blir inga dyra saker, lite smått och gott. Typ örhängen med klister om jag hittar några, pennor och suddigum mm. Någon som har fler tips?
  2. 1
    Paketkalender? Gör ni det till barnen? Jag ska göra en till Emelie i år =)) Planerar för fullt... Blir inga dyra saker, lite smått och gott. Typ örhängen med klister om jag hittar några, pennor och suddigum mm. Någon som har fler tips?
  3. RHWH m 2
    #2
    Tjena tjejen! Längesen sist! KUL höra från dig/er!

    Vilken rolig ide med kalendern. har inte tänkt på det men nu när du gav mig iden kanske man måste fixa en ju

    Fler tips: Stickers (klistermärken), bokmärken, nyckelring?, pyttesmå gosedjur (finns på Ikea för 5.-)....det var vad jag kom på nu.
  4. 2
    Tjena tjejen! Längesen sist! KUL höra från dig/er!

    Vilken rolig ide med kalendern. har inte tänkt på det men nu när du gav mig iden kanske man måste fixa en ju

    Fler tips: Stickers (klistermärken), bokmärken, nyckelring?, pyttesmå gosedjur (finns på Ikea för 5.-)....det var vad jag kom på nu.
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Men hjälp...

    det har du rätt i: paketkalendrarna! Svärmor har sytt jättefina till barnen så dem vill man ju använda men vilken ångestgrej det är varje år att hitta 48 st pyttesmå grejer som ska slås in...hjälp, dags att börja tror jag! Jag har inga ideer alls eg....tabelttaskar och små chokladkakor brukar det bli en del iaf!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  6. 3
    Men hjälp... det har du rätt i: paketkalendrarna! Svärmor har sytt jättefina till barnen så dem vill man ju använda men vilken ångestgrej det är varje år att hitta 48 st pyttesmå grejer som ska slås in...hjälp, dags att börja tror jag! Jag har inga ideer alls eg....tabelttaskar och små chokladkakor brukar det bli en del iaf!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Men Heej!

    Det var inte igår.. Hoppas allt är bra med er.
    Tack för tipsen, hoppas vi hörs snart igen!
  8. 4
    Men Heej!

    Det var inte igår.. Hoppas allt är bra med er.
    Tack för tipsen, hoppas vi hörs snart igen!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Tur jag påminde dig då =))
    48 st... Jag tycker det räcker med 24 haha, men vill förstås gärna ha ett barn till =) Många låter ju syskonen öppna varannan dag tex så det ff bara är 24 paket i kalendern..
  10. 5
    Tur jag påminde dig då =))
    48 st... Jag tycker det räcker med 24 haha, men vill förstås gärna ha ett barn till =) Många låter ju syskonen öppna varannan dag tex så det ff bara är 24 paket i kalendern..
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Kanske är jättetråkig jag. Men vi vill inte ha nån sån kalender, eller göra nån sån till våra killar än på flera flera år.

    Känns som dom har leksaker och saker så det räcker och blir över för längesedan.

    Därför tillämpar vi även att man får 1 paket när man fyller år från oss, likaså vid jul. För när dom fyller år får dom ju från kompisarna som kommer på kalas, och till jul får domfrån mor och farföräldrarna och även från våra syskon. Så det blir hur mycket som hellst.

    Men jag vet att min kompis hade det, och jag var väldigt avundsjuk på henne, men då var vi säkert över 10 år iallafall.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  12. 6
    Kanske är jättetråkig jag. Men vi vill inte ha nån sån kalender, eller göra nån sån till våra killar än på flera flera år.

    Känns som dom har leksaker och saker så det räcker och blir över för längesedan.

    Därför tillämpar vi även att man får 1 paket när man fyller år från oss, likaså vid jul. För när dom fyller år får dom ju från kompisarna som kommer på kalas, och till jul får domfrån mor och farföräldrarna och även från våra syskon. Så det blir hur mycket som hellst.

    Men jag vet att min kompis hade det, och jag var väldigt avundsjuk på henne, men då var vi säkert över 10 år iallafall.
  13. Cia_med_M
    #7
    ...får instämma i din tråkighet... Jag är helt emot att man ska få ett paket varje dag fram till jul, det kostar ju ändå en hel del, vad ska man göra med allt detta "smågrejs" som blir av det hela och ---blir julafton lika magisk om man redan tränat på att få saker varje dag?

    Här tillämpar vi vanliga fina glittriga julkalendrar a la tidigt 1900-tal! =D Jag kaaaan sträcka mig till SVT:s kalender också OM det är en tillräckligt bra en!

    Men -sånt här är upp till varje familj att bestämma över, det här var bara ett svar på hur lilla M får det i jul!
  14. 7
    ...får instämma i din tråkighet... Jag är helt emot att man ska få ett paket varje dag fram till jul, det kostar ju ändå en hel del, vad ska man göra med allt detta "smågrejs" som blir av det hela och ---blir julafton lika magisk om man redan tränat på att få saker varje dag?

    Här tillämpar vi vanliga fina glittriga julkalendrar a la tidigt 1900-tal! =D Jag kaaaan sträcka mig till SVT:s kalender också OM det är en tillräckligt bra en!

    Men -sånt här är upp till varje familj att bestämma över, det här var bara ett svar på hur lilla M får det i jul!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Ni är väl inte tråkiga för det, alla gör som de själva vill, det är det bästa.
    Det är nog en sak som gått i arv sen jag och syrran var små och hade det hemma.
    Däremot försöker vi köpa något "stort" till födelsedag och julklapp och bara några små paket eftersom hon får så mycket annat.
  16. 8
    Ni är väl inte tråkiga för det, alla gör som de själva vill, det är det bästa.
    Det är nog en sak som gått i arv sen jag och syrran var små och hade det hemma.
    Däremot försöker vi köpa något "stort" till födelsedag och julklapp och bara några små paket eftersom hon får så mycket annat.

Liknande trådar

  1. Paketkalender?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 11:25
  2. Paketkalender
    By Gullan m 3 ungar in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 09:04
  3. Paketkalender
    By Mme_Knorr in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 18:19
  4. Min paketkalender
    By MiaMaria in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 15:30
  5. Paketkalender?
    By Fanny m Jacob in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar