Det här med lockig.se
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Det här med lockig.se

    Var det nån härinne som har testat? Nu har jag läst därinne och jag ska definitivt testa! Mitt hår KAN vara lockigt, men är i dåligt skick och frisörerna ger mig bara dyra schampoon som inte hjälper...dessutom klipper de ur och gör mitt hår ännu värre.
    Nu minsann ska jag få vackert lockigt hår!
  2. 1
    Det här med lockig.se Var det nån härinne som har testat? Nu har jag läst därinne och jag ska definitivt testa! Mitt hår KAN vara lockigt, men är i dåligt skick och frisörerna ger mig bara dyra schampoon som inte hjälper...dessutom klipper de ur och gör mitt hår ännu värre.
    Nu minsann ska jag få vackert lockigt hår!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Wow, före och efterbilderna på "hårvård" var verkligen just "wow"! Jag ser ut som på första bilden om jag inte ha i massa balsammousse. Tänk om det kunde funka på mig! Jag börjar testa redan idag! Du kan väl rapportera hur det går för dig?
  4. 2
    Wow, före och efterbilderna på "hårvård" var verkligen just "wow"! Jag ser ut som på första bilden om jag inte ha i massa balsammousse. Tänk om det kunde funka på mig! Jag börjar testa redan idag! Du kan väl rapportera hur det går för dig?
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    äsch det var ju avancerat... vilket balsam ska man köpa tro?
  6. 3
    äsch det var ju avancerat... vilket balsam ska man köpa tro?
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Ja, väldigt inspirerande att se bilderna!
    Jag skrev upp en del balsam, så får jag se vad jag hittar. Tex Willys olivbalsam eller Eldorados som "tvättbalsam", sen tänkte jag gå till Life och köpa Aloe vera gel. Den verkade kunna användas både som inpackningsbalsam och styling...ska bli spännande!
    Det som är lite irriterande är att frisören "lurade" på mig ett dyrt schampoo o balsam igen som jag borde använda upp men jag är så ivrig att börja! *s*
    Testa du med, så kan vi följas åt...jag kanske fick med mig en arbetskollega också
  8. 4
    Ja, väldigt inspirerande att se bilderna!
    Jag skrev upp en del balsam, så får jag se vad jag hittar. Tex Willys olivbalsam eller Eldorados som "tvättbalsam", sen tänkte jag gå till Life och köpa Aloe vera gel. Den verkade kunna användas både som inpackningsbalsam och styling...ska bli spännande!
    Det som är lite irriterande är att frisören "lurade" på mig ett dyrt schampoo o balsam igen som jag borde använda upp men jag är så ivrig att börja! *s*
    Testa du med, så kan vi följas åt...jag kanske fick med mig en arbetskollega också
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Äsch, jag som ville gå och handla på konsum nu, där har de ju inte willys och eldorado... Hm...
  10. 5
    Äsch, jag som ville gå och handla på konsum nu, där har de ju inte willys och eldorado... Hm...
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Men Coop X-tra balsam kanske finns? Änglamark?
  12. 6
    Men Coop X-tra balsam kanske finns? Änglamark?
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Aha, nu hittade jag produkter i forumet, hade missat det! Ja, nåt av de borde ju finnas! Nu ska jag bara försöka lista ut om jag har nåt schampo som funkar som sista-schampo...
  14. 7
    Aha, nu hittade jag produkter i forumet, hade missat det! Ja, nåt av de borde ju finnas! Nu ska jag bara försöka lista ut om jag har nåt schampo som funkar som sista-schampo...
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Jag hittade ett Barnängen Barnschampoo (Inga fler tårar), och jag hittade ingget konstigt...tror jag.
    So here we go!
  16. 8
    Jag hittade ett Barnängen Barnschampoo (Inga fler tårar), och jag hittade ingget konstigt...tror jag.
    So here we go!
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Hittade alltså ett hemma...leta där först
  18. 9
    Hittade alltså ett hemma...leta där först
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Sorry, det skrev du ju
  20. 10
    Sorry, det skrev du ju
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Japp, jag hittade också ett schampo som verkar funka! Nu ska jag bara hoppas att konsum har nåt balsam som är bra. Gel då, det kanske man klarar sig utan i början?
  22. 11
    Japp, jag hittade också ett schampo som verkar funka! Nu ska jag bara hoppas att konsum har nåt balsam som är bra. Gel då, det kanske man klarar sig utan i början?
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Mitt hår blir alltid konstigt av gel, stelt, flygigt och torrt...så jag skippar det i början. Det var ju nån som använde Aloe vera gel, tänkte testa det. Annars fanns det ju några Wella-varianter.
  24. 12
    Mitt hår blir alltid konstigt av gel, stelt, flygigt och torrt...så jag skippar det i början. Det var ju nån som använde Aloe vera gel, tänkte testa det. Annars fanns det ju några Wella-varianter.
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13
    Wow! Detta konfirmerade verkligt min afunderingar somjag haft ang mitt hår som periodvis är _rakt_och periodvis är lockigt! Och att detta hänger ihop med olika schampoon och balsam.
    Då är det inte en villfarelse utan helt riktigt, nu skall här läsas och läras!
  26. 13
    Wow! Detta konfirmerade verkligt min afunderingar somjag haft ang mitt hår som periodvis är _rakt_och periodvis är lockigt! Och att detta hänger ihop med olika schampoon och balsam.
    Då är det inte en villfarelse utan helt riktigt, nu skall här läsas och läras!
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    Jag kör balsammetoden (men det vet du ju om för vi "pratades" ju vid på oäf innan ikväll). Det ligger lite bilder i mitt album på min hårresa som började för 16 dagar sedan.

    Jag är helfrälst och toknöjd. Håret är lockigare, glansigare (att lockigt hår kunde bli så glansigt helt naturellt anade jag inte ens) och det är mycket, mycket lättare att reda ut.

    Har ställt undan schampot för dottern på 4 år också. hennes hår har också blivit mycket finare på bara två veckor.
  28. 14
    Jag kör balsammetoden (men det vet du ju om för vi "pratades" ju vid på oäf innan ikväll). Det ligger lite bilder i mitt album på min hårresa som började för 16 dagar sedan.

    Jag är helfrälst och toknöjd. Håret är lockigare, glansigare (att lockigt hår kunde bli så glansigt helt naturellt anade jag inte ens) och det är mycket, mycket lättare att reda ut.

    Har ställt undan schampot för dottern på 4 år också. hennes hår har också blivit mycket finare på bara två veckor.
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15
    Jag har kört i knappt två veckor och kunde aldrig tro att det skulle bli sån skillnad! Mitt knastertorra, superflygiga hår både känns och ser alldeles friskt och glansigt ut, och frizzet är som bortblåst. Och jag är lockigare än nånsin
    Och det är så hållbart! Förut kunde jag inte ta många steg utanför dörren utan att jag hade behövt gå över det med borsten igen, men nu borstar jag enbart i duschen, med balsam i och sen gör jag inget mer när det har torkat. Otroligt egentligen, här har man hållit på i alla år och försökt få ordning på eländet med hur mycket produkter och fixande som helst, och så var knepet att göra nästan ingenting!
  30. 15
    Jag har kört i knappt två veckor och kunde aldrig tro att det skulle bli sån skillnad! Mitt knastertorra, superflygiga hår både känns och ser alldeles friskt och glansigt ut, och frizzet är som bortblåst. Och jag är lockigare än nånsin
    Och det är så hållbart! Förut kunde jag inte ta många steg utanför dörren utan att jag hade behövt gå över det med borsten igen, men nu borstar jag enbart i duschen, med balsam i och sen gör jag inget mer när det har torkat. Otroligt egentligen, här har man hållit på i alla år och försökt få ordning på eländet med hur mycket produkter och fixande som helst, och så var knepet att göra nästan ingenting!
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16
    Wow, det funkar verkligen! Ditt hår är snupersnyggt!
  32. 16
    Wow, det funkar verkligen! Ditt hår är snupersnyggt!
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Rakt hår då? det borde väl också bli finare med metoden, eller? Jag har jätterakt hår, så att det nånsin skulle bli lockigt tror jag knappast.
  34. 17
    Rakt hår då? det borde väl också bli finare med metoden, eller? Jag har jätterakt hår, så att det nånsin skulle bli lockigt tror jag knappast.
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18
    Låter ju helt otroligt!! Kanske man måste prova ändå...? Men shampo då, det doftar ju så gott! Å är så kul att löddra in, fräscht liksom...saknar ni inte det?

  36. 18
    Låter ju helt otroligt!! Kanske man måste prova ändå...? Men shampo då, det doftar ju så gott! Å är så kul att löddra in, fräscht liksom...saknar ni inte det?

  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Ja, det funkar ju även med rakt. Håret blir friskare, men kanske inte lockigt. Testa!
  38. 19
    Ja, det funkar ju även med rakt. Håret blir friskare, men kanske inte lockigt. Testa!
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20
    Ja, testa du med- kul!
    Igår schamponerade jag för sista gången, sen Eldorados balsam och Aloe vera gel.
    Ska bli så spännande att se hur det blir!
  40. 20
    Ja, testa du med- kul!
    Igår schamponerade jag för sista gången, sen Eldorados balsam och Aloe vera gel.
    Ska bli så spännande att se hur det blir!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lockig.se
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 09:34
  2. Ni som kör lockig...
    By majsanr in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:37
  3. lockig..
    By viret in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 12:24
  4. Ang. lockig.se...
    By Sarah29 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 19:38
  5. lockig.se
    By ellba in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 19:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar