Bevis
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Svirre
    #1

    Bevis

    Får man verkligen spela in en annan människa utan att denne vet om det och sedan använda det som bevis i en rättegång?
  2. 1
    Bevis Får man verkligen spela in en annan människa utan att denne vet om det och sedan använda det som bevis i en rättegång?
  3. Anonym
    #2
    JA. Om du själv deltager i samtalet.
  4. 2
    JA. Om du själv deltager i samtalet.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Jag tror inte det! Men om du spelar in samtidigt som du meddelar andra personen att du spelar in, alltså det ska gå att höra att båda parter vet om inspelningen! Jag kan ha fel, men jag är 80% "säker" på att jag har rätt!
  6. 3
    Jag tror inte det! Men om du spelar in samtidigt som du meddelar andra personen att du spelar in, alltså det ska gå att höra att båda parter vet om inspelningen! Jag kan ha fel, men jag är 80% "säker" på att jag har rätt!
  7. Harley
    #4
    Där är ett problem, jag anser själv att jag blivit felaktigt behandlad av TR, där mamman använt band där hon inte själv deltar utan låter röstbrevlådan användas som bevis . Tveksam till detta men , nu är det över, staten betalar ju böterna så varför bråka men nja, är mycket tveksam. Man kan kanske riva upp en gammal dom, vad vet jag ?
  8. 4
    Där är ett problem, jag anser själv att jag blivit felaktigt behandlad av TR, där mamman använt band där hon inte själv deltar utan låter röstbrevlådan användas som bevis . Tveksam till detta men , nu är det över, staten betalar ju böterna så varför bråka men nja, är mycket tveksam. Man kan kanske riva upp en gammal dom, vad vet jag ?
  9. Anonym
    #5
    Men vad är du dömd för då?
  10. 5
    Men vad är du dömd för då?
  11. Maria-Pia
    #6
    Men om du lämnar medelande till en röstbrevlåda så VET du ju att det spelas in.
    Det är liksom själva vitsen med en röstbrevlåda.

    Sen huruvida det är giltigt elle inte vet jag inte, men det skulle jag tro.
    Du får ju använda sms eller mejl som bevis, så varför inte rösrbrevlåda?
  12. 6
    Men om du lämnar medelande till en röstbrevlåda så VET du ju att det spelas in.
    Det är liksom själva vitsen med en röstbrevlåda.

    Sen huruvida det är giltigt elle inte vet jag inte, men det skulle jag tro.
    Du får ju använda sms eller mejl som bevis, så varför inte rösrbrevlåda?
  13. Anonym
    #7
    Tingsrätten torde nog vara kapabla att bedöma vad som får och inte får användas som bevis. Du har nog inte så stor chans att få någon upprättelse. Har domen vunnit laga kraft? Har den det är du chanslös. Annars kan du överklaga till Hovrätten.
  14. 7
    Tingsrätten torde nog vara kapabla att bedöma vad som får och inte får användas som bevis. Du har nog inte så stor chans att få någon upprättelse. Har domen vunnit laga kraft? Har den det är du chanslös. Annars kan du överklaga till Hovrätten.
  15. Davidson
    #8
    Ringt och frågat efter min dotter under besöksförbud. Då användes mobilsvar som bevis mot mig, så jag vet inte om det var rätt eller fel. Mamman har EV så jag fick 2 st. alternetiv, ingen svarade och jag talade in på Mobilsvaret eller nästa svar, Det har du inte med att göra, vid svar när jag frågade om allt var bra med henne och ville veta vad hon gjort under veckan och så. Så visst, jag bröt mot förbudet så jag är inte "bitter", tycker bara att TR ska kunna vara mer flexibel när det inte gäller rena förföljelser eller hot och stryk, men så är lagen och då är det bara att följa den. Slipper betala böterna iallafall, det gör väl Brottsoffermyndigheten säger min advokat så det hamnar ändå på din skattsedel. Käck kille.
  16. 8
    Ringt och frågat efter min dotter under besöksförbud. Då användes mobilsvar som bevis mot mig, så jag vet inte om det var rätt eller fel. Mamman har EV så jag fick 2 st. alternetiv, ingen svarade och jag talade in på Mobilsvaret eller nästa svar, Det har du inte med att göra, vid svar när jag frågade om allt var bra med henne och ville veta vad hon gjort under veckan och så. Så visst, jag bröt mot förbudet så jag är inte "bitter", tycker bara att TR ska kunna vara mer flexibel när det inte gäller rena förföljelser eller hot och stryk, men så är lagen och då är det bara att följa den. Slipper betala böterna iallafall, det gör väl Brottsoffermyndigheten säger min advokat så det hamnar ändå på din skattsedel. Käck kille.
  17. Davidson
    #9
    näää,tänker inte bråka, det finns väl andra som inte mår så bra av detta.
  18. 9
    näää,tänker inte bråka, det finns väl andra som inte mår så bra av detta.
  19. Maria-Pia
    #10
    Vid besöksförbud får du inte ringa, eller på något sätt söka kontakt.
    Alltså bröt du mot besöksförbudet.

    Är nog bara att bita i det sura äpplet.
  20. 10
    Vid besöksförbud får du inte ringa, eller på något sätt söka kontakt.
    Alltså bröt du mot besöksförbudet.

    Är nog bara att bita i det sura äpplet.
  21. Harley
    #11
    Jamen jag skriver ju att jag inte vet och det är överspelat nu, men dessa tankar dyker upp ser ni på sidan, för min del har domen ingen betydelse och den har vunnit laga kraft. Men sunt förnuft säger att man borde få veta annars känns det som den du samtalar med medvetet försöker att sätta dit dig för att få ett skadestånd eller något, det går ju att sätta i system och leva gott på skadestånd om man tycker det är en juste livsstil.
  22. 11
    Jamen jag skriver ju att jag inte vet och det är överspelat nu, men dessa tankar dyker upp ser ni på sidan, för min del har domen ingen betydelse och den har vunnit laga kraft. Men sunt förnuft säger att man borde få veta annars känns det som den du samtalar med medvetet försöker att sätta dit dig för att få ett skadestånd eller något, det går ju att sätta i system och leva gott på skadestånd om man tycker det är en juste livsstil.
  23. Anonym
    #12
    Var det du eller den du samtalade med som ringde upp? Har du ringt upp får du nog som någon redan påpekat bita i det sura äpplet.
  24. 12
    Var det du eller den du samtalade med som ringde upp? Har du ringt upp får du nog som någon redan påpekat bita i det sura äpplet.
  25. Davidson
    #13
    Jag har "käkat" hela äpplet.
    Tack till dig "Anonym" som skrev svaret ang. beslutsunderlag, efter samtal med FR/Soc och högläsning av min advokat så ligger nog brevet och svaret på lådan imorrn. Frågan man ställer sig, försöker myndigheter alltid skrämma folk till att vara passiv och inte bry sig. Tur man har advokat men ditt svar var som hämtat ur en lagbok, sa mitt ombud, så vem är du?
  26. 13
    Jag har "käkat" hela äpplet.
    Tack till dig "Anonym" som skrev svaret ang. beslutsunderlag, efter samtal med FR/Soc och högläsning av min advokat så ligger nog brevet och svaret på lådan imorrn. Frågan man ställer sig, försöker myndigheter alltid skrämma folk till att vara passiv och inte bry sig. Tur man har advokat men ditt svar var som hämtat ur en lagbok, sa mitt ombud, så vem är du?
  27. Maria-Pia
    #14
    Om du lämnar meddelande i en röstbrevlåda så gör du väl det för att den du ringer ska få meddelandet?
    Hur skulle meddelandet gå fram om det inte spelades in?
    ALLA telefonsvarare fungerar så!
  28. 14
    Om du lämnar meddelande i en röstbrevlåda så gör du väl det för att den du ringer ska få meddelandet?
    Hur skulle meddelandet gå fram om det inte spelades in?
    ALLA telefonsvarare fungerar så!
  29. Maria-Pia
    #15
    Nån som har sett till att få skydd via besöksförbud
  30. 15
    Nån som har sett till att få skydd via besöksförbud
  31. Anonym
    #16
    Det var ett svar till Davidson. Är Davidson och Svirre samma person? OK Nickspekulation men hur många användare är ok att ha?
  32. 16
    Det var ett svar till Davidson. Är Davidson och Svirre samma person? OK Nickspekulation men hur många användare är ok att ha?
  33. Harley
    #17
    det var jag eftersom min dotter bor hos BF som sett till att jag har förbud, BF får heller inte ringa till den som är belagd med förbudet ,inte ens om min dotter insjuknar, eftersom det är BF som sett till att det finns, så man hamnar i en lite konstig sits. Men det kanske finns nån som vet därute.
  34. 17
    det var jag eftersom min dotter bor hos BF som sett till att jag har förbud, BF får heller inte ringa till den som är belagd med förbudet ,inte ens om min dotter insjuknar, eftersom det är BF som sett till att det finns, så man hamnar i en lite konstig sits. Men det kanske finns nån som vet därute.
  35. Harley
    #18
    Skydd mot vad då, menar du att det skulle varit ett skydd mot fysiskt våld, som upplysning så är det 22 mil mellan BF och UF, så det vill till långa armar,ögon eller öron för att utsätta någon för detta.
  36. 18
    Skydd mot vad då, menar du att det skulle varit ett skydd mot fysiskt våld, som upplysning så är det 22 mil mellan BF och UF, så det vill till långa armar,ögon eller öron för att utsätta någon för detta.
  37. Maria-Pia
    #19
    Tänker inte gå in på varför här.
    Ser inte riktigt vad det har med saken att göra.
    Dock är jag väl insatt i vad besöksförbud kan gälla.
    Inte bara fysiskt våld är olagligt!
    Finns andra olagligheter man kan utöva med 22 mils avstånd.
  38. 19
    Tänker inte gå in på varför här.
    Ser inte riktigt vad det har med saken att göra.
    Dock är jag väl insatt i vad besöksförbud kan gälla.
    Inte bara fysiskt våld är olagligt!
    Finns andra olagligheter man kan utöva med 22 mils avstånd.
  39. Anonym
    #20
    Det kan vara skydd mot telefonsamtal, sms och email också. Det är inte enkelt att få besöksförbud och antagligen har polis och åklagare en annan syn än vad du har i ditt fall.
  40. 20
    Det kan vara skydd mot telefonsamtal, sms och email också. Det är inte enkelt att få besöksförbud och antagligen har polis och åklagare en annan syn än vad du har i ditt fall.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ett bevis på vad träning gör för en..
    By -TH- in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 21:44
  2. Ett bevis på...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 21:09
  3. Bevis
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 21:48
  4. Nu har jag bevis
    By Kumikameli in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 19:21
  5. Bevis nog!
    By styvmamma in forum Styvfamiljer
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar