Hej alla,
Jag vet inte riktigt var jag ska placera min fundering/fråga - jag försöker här och hoppas att ni inte tar illa upp om det känns fel i det här snacket...

Mitt ex, barnens pappa, fick ett epilepsianfall i förrgår. Hans första "offentliga" (när jag pratade med honom igår antydde han att han nog haft något liknande en gång tidigare, när han var ensam hemma).

Exet/pappa försäkrar alla att han mår bra, att han är kärnfrisk - han får bara inte köra bil i 3 månader. Han har inte fått nån diagnos ännu, nu ska han till specialläkare och utredas.

Min fundering går på barnen... Barnen bor hos mig bortsett från varannan helg, och ska snart spendera en halv veckas lov hos pappa.

Jag har inga problem med diagnosen epilepsi. Min systers förra kille hade epilepsi, jag har varit med när han haft anfall. Obehagligt, ja, men inte farligt.

Men barnen. Hur kan jag förbereda barnen om de är ensamma med pappa om och när han får ett anfall? Vad säger jag? De är 6 och 8 år. Sexåringen är tuff (utanpå) och åttaåringen otroligt mjuk och känslig.