Utelek?
_0611 Novemberbarn
  1. Gafsan
    #1

    Utelek?

    Hur mycket är ni ute och leker med ungarna? Jag måste säga att jag tycker att det är trist att gå till lekparken (eller ens ut i trädgården) för utelek med bara Henrik. När storebrorsorna är med blir det ju en helt annan femma men de dagar när båda de är på skola/dagis så är det lätt hänt att det inte blir av. Ute är vi nästan alltid ändå men då blir det mest barnvagnspromenader. Kanske inte så utvecklande och kul för Henrik.... hur duktiga är ni på det här med utelek?
  2. 1
    Utelek? Hur mycket är ni ute och leker med ungarna? Jag måste säga att jag tycker att det är trist att gå till lekparken (eller ens ut i trädgården) för utelek med bara Henrik. När storebrorsorna är med blir det ju en helt annan femma men de dagar när båda de är på skola/dagis så är det lätt hänt att det inte blir av. Ute är vi nästan alltid ändå men då blir det mest barnvagnspromenader. Kanske inte så utvecklande och kul för Henrik.... hur duktiga är ni på det här med utelek?
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Hmm.. vi går ju ut så ylva sover ju ute två ggr per dag, ca 2 h på fm och 1-1,5 på em... men ute å leka.. nä vi är inge bra på det heller.. vi går å gungar ett par gånger veckan kanske och ibland leker vi i sanden men hon ska bara äta den så jag ger upp rätt fort =) Kanske blir bättre när hon kan gå lite själv.. är ju inge vidare att åla sig på marken med skor osv..
  4. 2
    Hmm.. vi går ju ut så ylva sover ju ute två ggr per dag, ca 2 h på fm och 1-1,5 på em... men ute å leka.. nä vi är inge bra på det heller.. vi går å gungar ett par gånger veckan kanske och ibland leker vi i sanden men hon ska bara äta den så jag ger upp rätt fort =) Kanske blir bättre när hon kan gå lite själv.. är ju inge vidare att åla sig på marken med skor osv..
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Vi går och gungar på någon lekplats ibland men oftast blir det promenader med barnvagnen. Idag var dock Eric ute med mig i trädgården och kröp omkring medan jag rensade i trädgårdslandet samt grävde upp de sista morötterna...
  6. 3
    Vi går och gungar på någon lekplats ibland men oftast blir det promenader med barnvagnen. Idag var dock Eric ute med mig i trädgården och kröp omkring medan jag rensade i trädgårdslandet samt grävde upp de sista morötterna...
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Vi är ute varje dag. Går visserligen små korta promenader, men sedan gungar vi varje gång med. Mest för att Wiktor älskar att gunga. På fredagar när det är ööpna förskolan utomhus får Wiktor leka med de andra barnen i sandlådan eller i gräset med overall då så han inte blir kall...
  8. 4
    Vi är ute varje dag. Går visserligen små korta promenader, men sedan gungar vi varje gång med. Mest för att Wiktor älskar att gunga. På fredagar när det är ööpna förskolan utomhus får Wiktor leka med de andra barnen i sandlådan eller i gräset med overall då så han inte blir kall...
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    För oss blir det som hos dig. Han är ju ute mkt ändå eftersom vi springer fram och tillbaka till skolan och så för lämning. Vi är i lekparken ibland och gungar eller i trädgården men i stort sett bara om brorsorna är med. Jag tror (hoppas) att bara att ha ett par storebröder är utvecklande nog!
  10. 5
    För oss blir det som hos dig. Han är ju ute mkt ändå eftersom vi springer fram och tillbaka till skolan och så för lämning. Vi är i lekparken ibland och gungar eller i trädgården men i stort sett bara om brorsorna är med. Jag tror (hoppas) att bara att ha ett par storebröder är utvecklande nog!
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Vi är ute med Fanny varje dag. På promenad, gunga och Fanny älskar att sitta och leka i gruset =)
  12. 6
    Vi är ute med Fanny varje dag. På promenad, gunga och Fanny älskar att sitta och leka i gruset =)
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Vi är ute i princip halva dagarna ....både jag och Emilia älskar att var ute! Ifs går Emilia men så e det också mycket en socialbit för mig då vi bor i Malmö där barnfamiljer träffas i parken.
    Tror inte att Henrik riskerar att bli understimulerad för att han inte är ute och leker. Han har ju annat för sig ...å får frisk luft å det e ju huvudsaken. Han har ju hela livet på sig att leka ute = )
  14. 7
    Vi är ute i princip halva dagarna ....både jag och Emilia älskar att var ute! Ifs går Emilia men så e det också mycket en socialbit för mig då vi bor i Malmö där barnfamiljer träffas i parken.
    Tror inte att Henrik riskerar att bli understimulerad för att han inte är ute och leker. Han har ju annat för sig ...å får frisk luft å det e ju huvudsaken. Han har ju hela livet på sig att leka ute = )
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    Men hur får du honom att inte äta upp allt som ligger på marken? Ylva ska äta allt hon hittar inomhus och gör naturligtvis likadant ute.. idag försökte jag gräva en grop åt min stackars hortensia som står i en kruka och det börjar ju bli frostnätter nu.. men hon skulle äta massa grus så jag fick ge upp efter en stunds försök.. vill inte att hon sätter en sten i halsen =(
  16. 8
    Men hur får du honom att inte äta upp allt som ligger på marken? Ylva ska äta allt hon hittar inomhus och gör naturligtvis likadant ute.. idag försökte jag gräva en grop åt min stackars hortensia som står i en kruka och det börjar ju bli frostnätter nu.. men hon skulle äta massa grus så jag fick ge upp efter en stunds försök.. vill inte att hon sätter en sten i halsen =(
  17. Gafsan
    #9

    Tack för alla svar!

    Det är alltid så himla intressant att höra hur andra gör Tack för svaren! Jag ska faktiskt försöka skärpa till mig och se till att Henrik får vara ute i vaket tillstånd och på fri fot om inte varje dag så åtminstone nästan... jag har nog sett honom som "liten bebis" lite för länge. Han är faktiskt så stor att han definitivt har glädje av att vara ute och spralla runt.

    Det som är tristast är väl bristen på andra barn på lekplatserna häromkring (när inte brorsorna är med). Helt dött är det. Så därför blir det lätt att vi går till Öppna Förskolan i stället, där vi får sällskap... men då blir det ju innelek. Men man får väl bestämma träff med någon annan mamma på lekplatsen istället så blir det lite roligare.

    Ha det bra allihopa och hoppas att det fina höstvädret fortsätter ett tag till!
  18. 9
    Tack för alla svar! Det är alltid så himla intressant att höra hur andra gör Tack för svaren! Jag ska faktiskt försöka skärpa till mig och se till att Henrik får vara ute i vaket tillstånd och på fri fot om inte varje dag så åtminstone nästan... jag har nog sett honom som "liten bebis" lite för länge. Han är faktiskt så stor att han definitivt har glädje av att vara ute och spralla runt.

    Det som är tristast är väl bristen på andra barn på lekplatserna häromkring (när inte brorsorna är med). Helt dött är det. Så därför blir det lätt att vi går till Öppna Förskolan i stället, där vi får sällskap... men då blir det ju innelek. Men man får väl bestämma träff med någon annan mamma på lekplatsen istället så blir det lite roligare.

    Ha det bra allihopa och hoppas att det fina höstvädret fortsätter ett tag till!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Lite blad & grus fick han i sig men tyckte inte att det smakade så gott så han kröp mest omkring men kroknade efter en halvtimme eller så och då fick vi gå in igen...
  20. 10
    Lite blad & grus fick han i sig men tyckte inte att det smakade så gott så han kröp mest omkring men kroknade efter en halvtimme eller så och då fick vi gå in igen...

Liknande trådar

  1. Utelek?
    By Claudden in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 08:00
  2. Utelek
    By Stan? in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 20:55
  3. Utelek
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 11:14
  4. Utelek
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 20:24
  5. Utelek någon som har en bra ide..
    By Sissi99 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar