"Vaffö mamma aaaj? Vaffö?"
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    "Vaffö mamma aaaj? Vaffö?"

    Så sa Edvin till mig en dag när jag skällt på honom Han satt på sin stol vid matbordet och tittade så brytt på mig, vred lite på huvudet och sa: "Vaffö mamma aaaj(arg)? Vaaaffö?" Riktigt frågande lät han. Jag blev helt full i skratt.

    Han har börjat säga jätte om allt: jättekallt, jättehårt, jätteglad osv.


    Senaste dagarna har han sagt, t ex om man säger att man ska gå ut: "DET gör vi."

    Han gillar fortfarande pinnar, och kallar små pinnar för bebispinnar.

    Tror han börjar komma i trots, bara senaste veckan. Mkt gnäll och grin, för "inget", mkt kan själv, skrik rakt ut när han blir arg, han har puttats och slåtts lite, speciellt Elsa, stackarn... inte lytt mig, skrattat när jag sagt till osv... Oj vad man prövas som förälder.

    Annars allt väl med oss, hoppas detsamma med er!
  2. 1
    "Vaffö mamma aaaj? Vaffö?" Så sa Edvin till mig en dag när jag skällt på honom Han satt på sin stol vid matbordet och tittade så brytt på mig, vred lite på huvudet och sa: "Vaffö mamma aaaj(arg)? Vaaaffö?" Riktigt frågande lät han. Jag blev helt full i skratt.

    Han har börjat säga jätte om allt: jättekallt, jättehårt, jätteglad osv.


    Senaste dagarna har han sagt, t ex om man säger att man ska gå ut: "DET gör vi."

    Han gillar fortfarande pinnar, och kallar små pinnar för bebispinnar.

    Tror han börjar komma i trots, bara senaste veckan. Mkt gnäll och grin, för "inget", mkt kan själv, skrik rakt ut när han blir arg, han har puttats och slåtts lite, speciellt Elsa, stackarn... inte lytt mig, skrattat när jag sagt till osv... Oj vad man prövas som förälder.

    Annars allt väl med oss, hoppas detsamma med er!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Hihi! Ja de säger an massa skoj saker nu. Ebbe har snappat upp uttrycket "bra tänkt" och använder det flitigt när de leker. Låter helskoj
  4. 2
    Hihi! Ja de säger an massa skoj saker nu. Ebbe har snappat upp uttrycket "bra tänkt" och använder det flitigt när de leker. Låter helskoj

Liknande trådar

  1. Vaffö logga jag in här igen.
    By M@ckan in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 09:08
  2. Vaffö, vaffö, vaffö?
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:30
  3. Vaffö gör di på det viset?
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 09:21
  4. Jag "dööör" av smärta -aaaj
    By Mullisen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 07:46
  5. Mutter.. vaffö jör de på dett
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 14:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar