Suck för preventivmedel
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Suck för preventivmedel

    Ville ha p-stav men när jag va där så vill läkaren eller gyn eller vad han nu är att jag skulle pröva minipiller som består av exakt samma hormon som p-staven i tre månader. Han ville det för jag kan må väldigt dåligt av p-piller mm. Sååååå nu har jag ätit en halv karta och redan efter två dagar så blev jag ett aggresivt monster. Kan verkligen inte styra det.... blir såååååå jävla argsint och irriterad det bara kryper i hela kroppen, är mega jobbigt!
    P-sprutan som jag hade innan Novali va helt ok, men den vill jag ej ha nu för om vi ska ha en till om nått år vill jag ej att det ska ta 1 1/2 år innan jag blir gravid.
    Varför ska man vara så känslig. Avbrutet samlag som vissa andra nedan vill jag inte ha för jag har blivit gravid så. Och jag vill inte bli det än, skulle bli jobbigt med två tätt igen.
    Så nu har jag beklagat av mig lite...tur ni finns!
  2. 1
    Suck för preventivmedel Ville ha p-stav men när jag va där så vill läkaren eller gyn eller vad han nu är att jag skulle pröva minipiller som består av exakt samma hormon som p-staven i tre månader. Han ville det för jag kan må väldigt dåligt av p-piller mm. Sååååå nu har jag ätit en halv karta och redan efter två dagar så blev jag ett aggresivt monster. Kan verkligen inte styra det.... blir såååååå jävla argsint och irriterad det bara kryper i hela kroppen, är mega jobbigt!
    P-sprutan som jag hade innan Novali va helt ok, men den vill jag ej ha nu för om vi ska ha en till om nått år vill jag ej att det ska ta 1 1/2 år innan jag blir gravid.
    Varför ska man vara så känslig. Avbrutet samlag som vissa andra nedan vill jag inte ha för jag har blivit gravid så. Och jag vill inte bli det än, skulle bli jobbigt med två tätt igen.
    Så nu har jag beklagat av mig lite...tur ni finns!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Kanske kan ni använda kondom då? Lite omständigt kanske men värt det om man ska må så där illa? Vi anvädner det nu för jag kan inte äta p-piller och sätta in spiral vill jag inte.
  4. 2
    Kanske kan ni använda kondom då? Lite omständigt kanske men värt det om man ska må så där illa? Vi anvädner det nu för jag kan inte äta p-piller och sätta in spiral vill jag inte.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    *fniss* hade faktiskt glömt bort att det finns kondomer, är väl för att man oftast inte använder det i ett förhållande sen 6 år tillbaka. . Men det lutar nog åt att det får bli det faktiskt. Tusen tack!
  6. 3
    *fniss* hade faktiskt glömt bort att det finns kondomer, är väl för att man oftast inte använder det i ett förhållande sen 6 år tillbaka. . Men det lutar nog åt att det får bli det faktiskt. Tusen tack!
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Tack gode gud för spiral!!!
  8. 4
    Tack gode gud för spiral!!!
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    jag fick ju rådet att vänta tills mensen kommer tillbaka innan jag testar med spiral igen eftersom det strulade så sist.. så vi har kört kondom sen vi kom igång med samlivet igen.. lite trist men jag slipper ju kladdet iaf =)

    och eftersom mensen lyser med sin frånvaro så är det bara att handla gummin.. känns lite som man är femton när man ska köpa dem bara *lol*
  10. 5
    jag fick ju rådet att vänta tills mensen kommer tillbaka innan jag testar med spiral igen eftersom det strulade så sist.. så vi har kört kondom sen vi kom igång med samlivet igen.. lite trist men jag slipper ju kladdet iaf =)

    och eftersom mensen lyser med sin frånvaro så är det bara att handla gummin.. känns lite som man är femton när man ska köpa dem bara *lol*
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    fy låter trist ...tyvärr ingen priventivmedelsexpert men känns som kondom e det enda som inte påverkar hormonerna ...kanske e det för det bästa då så du och familjen inte blir osams = )
  12. 6
    fy låter trist ...tyvärr ingen priventivmedelsexpert men känns som kondom e det enda som inte påverkar hormonerna ...kanske e det för det bästa då så du och familjen inte blir osams = )
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Ja visst är det lite pinsamt att gå och handla kondomer, jag kommer se ut som en tomat i ansikte så jag skickar nog gubben
  14. 7
    Ja visst är det lite pinsamt att gå och handla kondomer, jag kommer se ut som en tomat i ansikte så jag skickar nog gubben
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    Kom att tänka på när jag träffade min sambo. Vi hade kommit upp i lite mognare ålder och det var inte aktuellt att jag skulle börja med p-piller el likn igen eftersom vi nog båda var inställa på att försöka få barn om allt klaffade. Skulle använda kondom då. Min sambo kunde inte med att gå till nån kiosk el affär så han gick till Apoteket. Han hittade inte kondomerna utan fick fråga en äldre kvinna i personalen som han upplevde tittade konstigt på honom. Han fick i alla fall med sej ett storpack "Apotekets special", några billiga tjocka kondomer som tar bort allt det sköna. Behöver jag säga att de inte användes speciellt flitigt.
  16. 8
    Kom att tänka på när jag träffade min sambo. Vi hade kommit upp i lite mognare ålder och det var inte aktuellt att jag skulle börja med p-piller el likn igen eftersom vi nog båda var inställa på att försöka få barn om allt klaffade. Skulle använda kondom då. Min sambo kunde inte med att gå till nån kiosk el affär så han gick till Apoteket. Han hittade inte kondomerna utan fick fråga en äldre kvinna i personalen som han upplevde tittade konstigt på honom. Han fick i alla fall med sej ett storpack "Apotekets special", några billiga tjocka kondomer som tar bort allt det sköna. Behöver jag säga att de inte användes speciellt flitigt.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Beställ på internet vet ja'!
  18. 9
    Beställ på internet vet ja'!

Liknande trådar

  1. Suck, PREVENTIVMEDEL!
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 09:46
  2. Virus, baciller, suck suck...
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:54
  3. Suck suck och lite mer suck...
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 13:16
  4. Preventivmedel...
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 20:03
  5. Det där med preventivmedel
    By Vinecooler in forum Mammasnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar