Första kalashelgen avklarad!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Första kalashelgen avklarad!

    I lördags hade vi det första 1 års kalaset (av två), vi måste dela upp det för Alvas farfar kommer inte om det är en massa människor han inte känner). Så det blev lunch först och sen fika med egen tårta till Alva. Först var hon rädd för paketpappren men kom snart på att det gömde sig något i varje paket och då blev det ju genast mer intressant, paket fick hon i massor - hur man än bönar och ber så är det omöjligt att övertala mormor/morfar och farmor att hon inte behöver massor av leksaker.
    Allt avlöpte smärtfritt även om det ju är lite jobb med lunch och tårtor och annat. Mina föräldrar och min bror och hans sambo var kvar tills på kvällen och vi hann ta en långpromenad innan de åkte, Alva somnade sen utmattad men vaknade flera gånger på natten och var orolig, säkert efter det intensiva dag som varit.

    Nästa lördag är det kalas igen men med kompisar till oss och Alva och då blir det bara tårta, ingen lunch!

    Kram
    Karin m Alva född 3/10 -06 och Nils född 14/3 -08
  2. 1
    Första kalashelgen avklarad! I lördags hade vi det första 1 års kalaset (av två), vi måste dela upp det för Alvas farfar kommer inte om det är en massa människor han inte känner). Så det blev lunch först och sen fika med egen tårta till Alva. Först var hon rädd för paketpappren men kom snart på att det gömde sig något i varje paket och då blev det ju genast mer intressant, paket fick hon i massor - hur man än bönar och ber så är det omöjligt att övertala mormor/morfar och farmor att hon inte behöver massor av leksaker.
    Allt avlöpte smärtfritt även om det ju är lite jobb med lunch och tårtor och annat. Mina föräldrar och min bror och hans sambo var kvar tills på kvällen och vi hann ta en långpromenad innan de åkte, Alva somnade sen utmattad men vaknade flera gånger på natten och var orolig, säkert efter det intensiva dag som varit.

    Nästa lördag är det kalas igen men med kompisar till oss och Alva och då blir det bara tårta, ingen lunch!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Oj, det låter som en intensiv men rolig dag

    Förstår att sömnen blev lite knackig efter alla intryck,det är inte varje dag man fyller 1 år
  4. 2
    Oj, det låter som en intensiv men rolig dag

    Förstår att sömnen blev lite knackig efter alla intryck,det är inte varje dag man fyller 1 år
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Ja hur man än försöker så blir det (för)mycket paket.Vi hade också kalas på lördag och jag är glad att de flesta kom då,jag tycker det blir jobbigt att ordna flera dagar.Fast ibland måste det ju bli så!Skönt att du "bara" behöver bjuda på tårta nästa helg
  6. 3
    Ja hur man än försöker så blir det (för)mycket paket.Vi hade också kalas på lördag och jag är glad att de flesta kom då,jag tycker det blir jobbigt att ordna flera dagar.Fast ibland måste det ju bli så!Skönt att du "bara" behöver bjuda på tårta nästa helg
  7. Marmelad
    #4
    Men det är väl klart att man ska fira en sån fantastisk ettåring som Alva mer än en gång .

    Kram
  8. 4
    Men det är väl klart att man ska fira en sån fantastisk ettåring som Alva mer än en gång .

    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Lät som ett trevligt födelsedagsfirande, förstår att hon var trött & sov oroligt efter så många nya och spännande upplevelser - det är ju inte varje dag man fyller ett år...
  10. 5
    Lät som ett trevligt födelsedagsfirande, förstår att hon var trött & sov oroligt efter så många nya och spännande upplevelser - det är ju inte varje dag man fyller ett år...
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Ja, vad kan man säga: jag känner igen en hel del av det och tro mig- det blir inte mindre paket med åren!!! (iaf inte här)

    Lät ändå som en rolig helg och klart att hon ska firas
  12. 6
    Ja, vad kan man säga: jag känner igen en hel del av det och tro mig- det blir inte mindre paket med åren!!! (iaf inte här)

    Lät ändå som en rolig helg och klart att hon ska firas

Liknande trådar

  1. Domen efter kalashelgen
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 07:25
  2. Min första mil är avklarad
    By *Camilla* in forum Träning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 09:41
  3. Första avklarad
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 00:14
  4. Stora kalashelgen...
    By Malin m.Elias&Malte in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 20:57
  5. första dagen avklarad
    By gerbera in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar