luktar fostervatten??
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    luktar fostervatten??

    Är det någon som vet om fostervattnet luktar något speciellt???
    Hur märker man om det börjar sippra ut???
  2. 1
    luktar fostervatten?? Är det någon som vet om fostervattnet luktar något speciellt???
    Hur märker man om det börjar sippra ut???
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Har ju bara erfarenhet av mig själv och det luktade inte som jag kände, men väl inne på förlossningen ville de sniffa på bindan *urk* för att kunna märka om det stod rätt till men vad det lukta efter vet jag ej
  4. 2
    Har ju bara erfarenhet av mig själv och det luktade inte som jag kände, men väl inne på förlossningen ville de sniffa på bindan *urk* för att kunna märka om det stod rätt till men vad det lukta efter vet jag ej
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    fy vad äkligt..
    Kan inte alltid vara roligt eller lätt att vara förlossningssköterska...
    Nej anledningen till att min underligga fråga är för det är alltid blött i mina trosor. Men det är inte urin... För det har ju sin lukt...
    Så jag tänkte det kanske var fostervattnen som sipprar ut,...
  6. 3
    fy vad äkligt..
    Kan inte alltid vara roligt eller lätt att vara förlossningssköterska...
    Nej anledningen till att min underligga fråga är för det är alltid blött i mina trosor. Men det är inte urin... För det har ju sin lukt...
    Så jag tänkte det kanske var fostervattnen som sipprar ut,...
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Man kan få väldigt mycket/vattniga flytningar spec. på slutet. läcker det så mycket att du kan fylla en binda eller är det bara lite?
  8. 4
    Man kan få väldigt mycket/vattniga flytningar spec. på slutet. läcker det så mycket att du kan fylla en binda eller är det bara lite?
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Ja, det har en speciell "doft"... Jag har hört jämförelsen att det luktar som sperma ungefär och den var i alla fall inte HELT fel när mitt vatten gick. Det luktar i alla fall distinkt annorlunda än kiss. Flytningar och fostervatten är i så fall svårare att beskriva skillnaden på.
    För mig gick vattnet med besked, så det var ingen tvekan alls och därför vet jag också precis hur det luktade. Men att beskriva den lukten är ju värre
  10. 5
    Ja, det har en speciell "doft"... Jag har hört jämförelsen att det luktar som sperma ungefär och den var i alla fall inte HELT fel när mitt vatten gick. Det luktar i alla fall distinkt annorlunda än kiss. Flytningar och fostervatten är i så fall svårare att beskriva skillnaden på.
    För mig gick vattnet med besked, så det var ingen tvekan alls och därför vet jag också precis hur det luktade. Men att beskriva den lukten är ju värre
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Om du tänker dig ett rum där ett kärlekspar just haft sex.
    Spermadoft eller havsdoft - är samma doft enligt många ungefär som äpple och rå potatis om du inte ser vad du stoppar i munnen.

    Det är vanligt med rikliga flytningar så här i slutet coh då menar jag _rikliga_ som gör att man kan tro att man kissat på sig.
  12. 6
    Om du tänker dig ett rum där ett kärlekspar just haft sex.
    Spermadoft eller havsdoft - är samma doft enligt många ungefär som äpple och rå potatis om du inte ser vad du stoppar i munnen.

    Det är vanligt med rikliga flytningar så här i slutet coh då menar jag _rikliga_ som gör att man kan tro att man kissat på sig.
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Jag har likadant och ringde förlossningen och frågade, de sa att det är vanligt med tunna och rikliga flytningar och att det troligtvis är det.
  14. 7
    Jag har likadant och ringde förlossningen och frågade, de sa att det är vanligt med tunna och rikliga flytningar och att det troligtvis är det.
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Det är lite olika... Har aldrig riktight tänkt på hur mycket det är som kommer. men det är mer än vad ett trosskydd klarar av.. får ju byta varje gång man går på toa o det gör jag ungefär 1 gång per timme...
    Men jag ska köpa bindor så jag kan kolla hur mycket som kommer o om den fýlls...
  16. 8
    Det är lite olika... Har aldrig riktight tänkt på hur mycket det är som kommer. men det är mer än vad ett trosskydd klarar av.. får ju byta varje gång man går på toa o det gör jag ungefär 1 gång per timme...
    Men jag ska köpa bindor så jag kan kolla hur mycket som kommer o om den fýlls...
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    okej.. tack för hjälpen.. det är bara så att man vet ju.. Man vill ju ha lite ordning på läget..
  18. 9
    okej.. tack för hjälpen.. det är bara så att man vet ju.. Man vill ju ha lite ordning på läget..

Liknande trådar

  1. hur luktar fostervatten?
    By nela73 in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 19:28
  2. Hur luktar fostervatten?
    By anonymt namn in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 13:17
  3. hm,luktar fostervatten något???
    By pinja in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 11:22
  4. Luktar fostervatten som
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 19:19
  5. Tycker det luktar fostervatten
    By Tempo21 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar