Syskonvagn?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Syskonvagn?

    Har några av er här inne syskonvagn? Jag och maken har insett att det börjar bli lite brådis med att bestämma oss för om vi vill ha en ny eller om vi ska köpa en begagnad, leveranstiden på en ny kunde uppgå till 30 veckor, och kommer i så fall alltså att komma först efter bebis...

    Tycker att det är så svårt, tror inte att jag kommer använda vagnen sådär jättemycket men kommer inte att klara mig utan den. Kommer att använda den mest på grusväg och landsväg till och från dagis, men det vore ju bra om den inte är astung att köra inne i stan heller. Dock tror jag mer på att ha kvar stora vagnen fast till syskonet och köpa en sulky till Jonathan, men det vore ju bra om man kunde ta sig ut själv också, utan att behöva vara två för att kunna köra varsin vagn.

    Ska man ha svängbara hjul fram eller inte? Hur blir det med svängbara hjul på grusväg, behöver de kunna låsas för att funka då?

    Vet att det finns ett barnvagnssnack där jag kan fråga, men det känns som att era åsikter räknas mera eftersom jag "känner" er!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  2. 1
    Syskonvagn? Har några av er här inne syskonvagn? Jag och maken har insett att det börjar bli lite brådis med att bestämma oss för om vi vill ha en ny eller om vi ska köpa en begagnad, leveranstiden på en ny kunde uppgå till 30 veckor, och kommer i så fall alltså att komma först efter bebis...

    Tycker att det är så svårt, tror inte att jag kommer använda vagnen sådär jättemycket men kommer inte att klara mig utan den. Kommer att använda den mest på grusväg och landsväg till och från dagis, men det vore ju bra om den inte är astung att köra inne i stan heller. Dock tror jag mer på att ha kvar stora vagnen fast till syskonet och köpa en sulky till Jonathan, men det vore ju bra om man kunde ta sig ut själv också, utan att behöva vara två för att kunna köra varsin vagn.

    Ska man ha svängbara hjul fram eller inte? Hur blir det med svängbara hjul på grusväg, behöver de kunna låsas för att funka då?

    Vet att det finns ett barnvagnssnack där jag kan fråga, men det känns som att era åsikter räknas mera eftersom jag "känner" er!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Kan inget om syskonvagnar, som du vet men som ägare av en trehjuling, så kan jag säga att det är väldigt smidigt att kunna låsa framhjulet på grusvägar och sen kunna "släppa lös det" på asfalt. Så gör jag med min vagn.

    kram gummz,

    vi hörs,
    =)
    R
  4. 2
    Kan inget om syskonvagnar, som du vet men som ägare av en trehjuling, så kan jag säga att det är väldigt smidigt att kunna låsa framhjulet på grusvägar och sen kunna "släppa lös det" på asfalt. Så gör jag med min vagn.

    kram gummz,

    vi hörs,
    =)
    R
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Om du inte tror att du kommer behöva vagnen speciellt mycket så skulle jag satsa på en begagnad tvilling/syskonvagn.
    Babytravel är en helt okej vagn.
    Annars finns ju UJ, Phil & ted mm.
    På blocket finns en uppsjö av vagnar.
    Där kanske du kan få några vagnsidéer.

    Hade själv tvilling/syskonvagn till mina två äldsta.
    Det _är_ smidigt om man ska iväg någonstans.

    Lycka till!
  6. 3
    Om du inte tror att du kommer behöva vagnen speciellt mycket så skulle jag satsa på en begagnad tvilling/syskonvagn.
    Babytravel är en helt okej vagn.
    Annars finns ju UJ, Phil & ted mm.
    På blocket finns en uppsjö av vagnar.
    Där kanske du kan få några vagnsidéer.

    Hade själv tvilling/syskonvagn till mina två äldsta.
    Det _är_ smidigt om man ska iväg någonstans.

    Lycka till!
  7. Marmelad
    #4
    Tycker det funkar bra på grus med min P&T, även om man inte låser hjulet.
  8. 4
    Tycker det funkar bra på grus med min P&T, även om man inte låser hjulet.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Tack för era svar!

    Vilken tur att ni finns, nu har vi lite mer att gå på! Tack!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  10. 5
    Tack för era svar! Vilken tur att ni finns, nu har vi lite mer att gå på! Tack!

Liknande trådar

  1. åka tåg med syskonvagn?
    By vitsippan in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:33
  2. Syskonvagn
    By hoviksnas in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 12:17
  3. syskonvagn?
    By elli in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 08:34
  4. Syskonvagn...
    By Linda me Nea&Ida in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:49
  5. BT syskonvagn
    By Livin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar