Som om det inte var nog...igen
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Som om det inte var nog...igen

    Min man (som det fortfarande är) råkade ut för en olycka för en vecka sedan med en fyrhjulig mc, och bröt armbågen och skadade bäckenet så att han inte kunde gå. Lagom till att vi skulle fixa iordning hemma (INFÖR själva home stagingen som vi tack och lov lejt ut).

    Han ligger på sjukhus och ska opereras, och är obrukbar inom obestämd framtid. Helt jävla sanslöst taskig tajming! Men det var tur att han överlevde - hade han inte kastat sig åt sidan så...

    Som om det inte var nog liksom.

    Helt plötsligt blev jag ensam med huset, tre barn och garaget från helvetet som ska göras iordning inför visningen på söndag.

    Glömde jag nämna att nu när vi äntligen fått tillbaka värmepannan efter ett halvår (det började bli kallt och dålig ventilation) efter vattenskadan, så läcker fanskapet!!! Stora pölar på det nya golvet (tack och lov våtrumsgolv), så nu väntar vi på en reparatör. Också.

    Och så har jag och tjejerna haft luftrörskatarr sen i slutet av juli, håller på att hosta lungorna ur oss titt som tätt.

    Byta liv, någon...?
    Viktoria med Filippa (-99) och Emilia (-02)
  2. 1
    Som om det inte var nog...igen Min man (som det fortfarande är) råkade ut för en olycka för en vecka sedan med en fyrhjulig mc, och bröt armbågen och skadade bäckenet så att han inte kunde gå. Lagom till att vi skulle fixa iordning hemma (INFÖR själva home stagingen som vi tack och lov lejt ut).

    Han ligger på sjukhus och ska opereras, och är obrukbar inom obestämd framtid. Helt jävla sanslöst taskig tajming! Men det var tur att han överlevde - hade han inte kastat sig åt sidan så...

    Som om det inte var nog liksom.

    Helt plötsligt blev jag ensam med huset, tre barn och garaget från helvetet som ska göras iordning inför visningen på söndag.

    Glömde jag nämna att nu när vi äntligen fått tillbaka värmepannan efter ett halvår (det började bli kallt och dålig ventilation) efter vattenskadan, så läcker fanskapet!!! Stora pölar på det nya golvet (tack och lov våtrumsgolv), så nu väntar vi på en reparatör. Också.

    Och så har jag och tjejerna haft luftrörskatarr sen i slutet av juli, håller på att hosta lungorna ur oss titt som tätt.

    Byta liv, någon...?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Nääää, nu får det väl ändå vara tillräckligt för er del... Jag som tyckte det var jobbigt när Dennis bröt nyckelbenet för några veckor sen! Skickar massor med kramar och hoppas att livet blir lite lättare snart...
  4. 2
    Nääää, nu får det väl ändå vara tillräckligt för er del... Jag som tyckte det var jobbigt när Dennis bröt nyckelbenet för några veckor sen! Skickar massor med kramar och hoppas att livet blir lite lättare snart...
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Herrgud! Helt plötsligt käns alla mina problem väldigt små. Jadu, en olycka kommer sällan ensam. Varför är det så? Det har ju trots allt blivit ett ordspråk.
    MEN! Nu har ni haft ert tycker jag. Så nu kan väll inge mer komma. Efter regn kommer solsken. Styrke kramar och lycka till och glöm ej att andas!
  6. 3
    Herrgud! Helt plötsligt käns alla mina problem väldigt små. Jadu, en olycka kommer sällan ensam. Varför är det så? Det har ju trots allt blivit ett ordspråk.
    MEN! Nu har ni haft ert tycker jag. Så nu kan väll inge mer komma. Efter regn kommer solsken. Styrke kramar och lycka till och glöm ej att andas!
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Nu måste väl ändå ert mått av otur vara rågat gott och väl? Ta dit alla du känner och se till att de röjer upp tillsammans med dig inför visningen. Bjud på pastasallad och en öl som tack!
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  8. 4
    Nu måste väl ändå ert mått av otur vara rågat gott och väl? Ta dit alla du känner och se till att de röjer upp tillsammans med dig inför visningen. Bjud på pastasallad och en öl som tack!

Liknande trådar

  1. Inte igen!
    By Piis in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 21:18
  2. Åh nej, inte nu igen!
    By Alven in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 19:56
  3. Nej, nej, nej, inte igen!!
    By Zoégas in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 20:37
  4. Inte igen
    By Mamsen_67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 10:53
  5. Nu går jag inte ut igen :(
    By -Majsan- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 11:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar