Åh vad ska jag göra (hjälp mig
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Åh vad ska jag göra (hjälp mig

    Jag har ju en bugaboo som jag älskar men knappt använder eftersom vi oftast åker bil. Nu kommer jag använda den ännu mindre eftersom det endast är bil som gäller fram o tillbaka från dagis.
    Kan sälja den idag för väldigt mycket pengar . . . . . . . . ska jag ?? Ska jag sälja den o köpa typ en race istället som vi kan ha i vinter istället för paraplyvagnen.
    Vi planerar inget barn till för närvarande även om jag mer o mer börja känna att vi kanske inte är klara trotts allt.
    Men dumt att spara på vagnen . . . . .
    Ska jag sälja min fina kära vagn ??
  2. 1
    Åh vad ska jag göra (hjälp mig Jag har ju en bugaboo som jag älskar men knappt använder eftersom vi oftast åker bil. Nu kommer jag använda den ännu mindre eftersom det endast är bil som gäller fram o tillbaka från dagis.
    Kan sälja den idag för väldigt mycket pengar . . . . . . . . ska jag ?? Ska jag sälja den o köpa typ en race istället som vi kan ha i vinter istället för paraplyvagnen.
    Vi planerar inget barn till för närvarande även om jag mer o mer börja känna att vi kanske inte är klara trotts allt.
    Men dumt att spara på vagnen . . . . .
    Ska jag sälja min fina kära vagn ??
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Har du plats?

    Dum fråga kanske för du kommer väl få massa utrymme över när ni flyttar till huset... eller

    Jag skulle sparat den om jag hade plats för den och inte behöver pengarna. Men annars finns ju ingen vits med att den ska stå där och bli gammal. Om det blir fler barn så kan du ju köpa en ny eller bättre begagnad igen.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  4. 2
    Har du plats? Dum fråga kanske för du kommer väl få massa utrymme över när ni flyttar till huset... eller

    Jag skulle sparat den om jag hade plats för den och inte behöver pengarna. Men annars finns ju ingen vits med att den ska stå där och bli gammal. Om det blir fler barn så kan du ju köpa en ny eller bättre begagnad igen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag har just lagt ut min älskade vagn på blocket och innan jag bestämde mig gick jag igenom samma sak som du... Vi har ju iofs planerat fler barn, men tycker inte att vi har plats för så här många vagnar, så vi lär väl köpa nån ny när det väl blir dags. Om det nu kommer behövas nån mer än de vi har kvar.

    Men visst, om du har plats med vagnen i nya huset och inte vill göra dig av med den än, så kanske den kan få stå där tills du antingen ändrar dig eller den kommer till användning igen. Jag är lite av en sparartyp men jobbar hårt på att göra mig av med saker, men det är inte lätt...

    Vet inte om det var till nån hjälp, du måste känna efter själv vad du vill göra!! Lycka till och kram...
  6. 3
    Jag har just lagt ut min älskade vagn på blocket och innan jag bestämde mig gick jag igenom samma sak som du... Vi har ju iofs planerat fler barn, men tycker inte att vi har plats för så här många vagnar, så vi lär väl köpa nån ny när det väl blir dags. Om det nu kommer behövas nån mer än de vi har kvar.

    Men visst, om du har plats med vagnen i nya huset och inte vill göra dig av med den än, så kanske den kan få stå där tills du antingen ändrar dig eller den kommer till användning igen. Jag är lite av en sparartyp men jobbar hårt på att göra mig av med saker, men det är inte lätt...

    Vet inte om det var till nån hjälp, du måste känna efter själv vad du vill göra!! Lycka till och kram...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Får jag fråga vad du har för vagn istället ??
    Nu känns det som att jag bestämt mig att sälja den men då måste jag ju köpa nått annat. Så då blev det ett problem att välja något annat . . . .
  8. 4
    Får jag fråga vad du har för vagn istället ??
    Nu känns det som att jag bestämt mig att sälja den men då måste jag ju köpa nått annat. Så då blev det ett problem att välja något annat . . . .
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Svarade dig..

    ...på barnvagnssnacket man kan ju aldrig köpa/sälja för många vagnar ( säger jag som har haft 17....) så ajg tycker du ska sälja den medans den är relativt ny och sen köpa en ny i så fall.
    Vem vet vilka roliga vagnar som har kommit när det är dags för nästa knodd
    Kram!
    Sebastian-02, Izabella-03, Dominika-06 och Vincent-09.

    Vår firma: www.citybutiken.se

    http://forortsmamman.se
  10. 5
    Svarade dig.. ...på barnvagnssnacket man kan ju aldrig köpa/sälja för många vagnar ( säger jag som har haft 17....) så ajg tycker du ska sälja den medans den är relativt ny och sen köpa en ny i så fall.
    Vem vet vilka roliga vagnar som har kommit när det är dags för nästa knodd
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Min första spontana tanke är att sälja!
    Kanske inte av den anledningen som du nämner, men för att ni snart ska flytta till huset. För mig är buggen en cityvagn och dess små hjul kanske inte är helt ultimata runt ert hus som kommer vara lite av en byggträdgård ett tag innan ni får ordning, sen är det mer friluftsvägar ute där ni skall bo och då hade jag köpt en annan vagn med bättre 'landet'däck
  12. 6
    Min första spontana tanke är att sälja!
    Kanske inte av den anledningen som du nämner, men för att ni snart ska flytta till huset. För mig är buggen en cityvagn och dess små hjul kanske inte är helt ultimata runt ert hus som kommer vara lite av en byggträdgård ett tag innan ni får ordning, sen är det mer friluftsvägar ute där ni skall bo och då hade jag köpt en annan vagn med bättre 'landet'däck
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Japp du har så rätt. Men det är ju min älskade vagn !!! Kan man vara helt kär i en vagn ??
  14. 7
    Japp du har så rätt. Men det är ju min älskade vagn !!! Kan man vara helt kär i en vagn ??
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Japp, utan tvekan Men man kan vara mer kär i pengar *s* Tänk vad du kan köpa för grej för de där tusenlapparna? Nått lyxigt till dig själv eller så kan du motivera ytterligare ett snyggt inredningsköp till huset!
  16. 8
    Japp, utan tvekan Men man kan vara mer kär i pengar *s* Tänk vad du kan köpa för grej för de där tusenlapparna? Nått lyxigt till dig själv eller så kan du motivera ytterligare ett snyggt inredningsköp till huset!
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    *hear hear* precis så är det!
  18. 9
    *hear hear* precis så är det!
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Jag har en City Elite i lila som jag varit jättenöjd med. Men den tar som sagt plats och vi använder den knappt längre. Den är ju väldigt lik din Bugaboo! Fast en billigare kopia Får väl se om jag får den såld, annars får jag väl stuva undan den nånstans...
  20. 10
    Jag har en City Elite i lila som jag varit jättenöjd med. Men den tar som sagt plats och vi använder den knappt längre. Den är ju väldigt lik din Bugaboo! Fast en billigare kopia Får väl se om jag får den såld, annars får jag väl stuva undan den nånstans...

Liknande trådar

  1. Hjälp! Hur ska jag göra?
    By Base97 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 11:51
  2. HJÄLP,vad ska jag göra????????
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 11:13
  3. Hjälp, hur ska jag göra...
    By JL70 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 16:22
  4. Hjälp! Vad ska jag göra?
    By Kiddan +2 (+11) in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 07:34
  5. Hjälp mig, hur ska jag göra??
    By Hjälp mig in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 11:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar